valg av høytalere til min stue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av høytalere til min stue

Heisann godtfolk!

Flytter snart inn i leilighet som jeg snart er ferdig med å pusse opp, og i den forbindelse tenker jeg å kjøpe nye høyttalere som innflytningspresang til meg selv.

Det jeg er usikker på er hvor store og hvilke høyttalere jeg skal kjøpe, jeg er mer opptatt av å spille fint enn høyt og mye bass. Hører på mye forskjellig musikk, og av og til i stereo på film.

I dag har jeg:
    B&W DM685, Hegel H100 SE (Forsterker), og Hegel HD11 (DAC)
    Ettersom jeg liker lyden til B&W, så er jeg interessert i å kjøpe B&W-høyttalere igjen. De jeg kikker på er CM8, CM9 og PM1. Jeg frykter at CM9 er for store for mine 21 kvadrat, og kanskje er for strømkrevende i tillegg. PM1 er jo flotte, men etter det jeg har lest er de også svært kravstore mtp kraft.

Er det noen der ute som har prøvd Hegel H100 sammen med de høyttalerne som jeg er interessert i? Er det andre høyttalere som kan gjøre en bedre jobb? (Max 20k)

Slenger forresten inn et spørsmål om akustikk, jeg har gips på veggene, og store glassflater i form av vinduer og terassedør (se tegning) Vil dette skape problemer? (Plasseringen av høyttalerne er de grønne sirklene ved hver sin side av tv-benken. ) Har for øvrig eikeparkett til gulv, gips til vegg, og mdf i tak.

Takker for innspill.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du savner med de høyttalerne du har nå?

PM1 er fysisk litt mindre, og de andre alternativene er jo fysisk ganske mye større enn de du har nå.

Har du sett sjekket ut disse? B&W CM5 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cm 8 er ett trygt valg, personlig liker jeg Dynaudio og Audiovector godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut ifra tegning ser det ut som du er litt låst på å plassere høyttalerne tett til bakvegg. Ville valgt stativmodeller eller slanke gulvstående, gjerne/helst med bassport forover eller ned mot gulv for å ikke grøte til lydbildet for mye. Ut å lytt ! Mitt tips : System Audio Mantra 50

Ang akustikk har du en normal stue som alle oss andre. Start med å møbler som normalt, gjerne et flossy teppe under stuebordet så får du vurdere ekstra tiltak når du har fått anlegget opp å gå.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med B&W CM10 som er på tur ut?

Eventuelt så har du jo Sonus Faber 2.5, eventuelt 3.0 - disse kan stå relativt tett inntil Gipsveggen din

Begge valg lette å drive....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEgel H100 ble vel "årets anlegg" hos fidelity eller noe på nettopp CM9. Tror den matchen er bra, men du får nok ikke ut 100% SPL av CM9 om det skulle vært ønskelig . Men SQL og bra med trøkk får du nok ja .

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over disse, kunne kanskje vært noe: Triangle Genese Trio Piano Gloss Black

Aner ikke hvordan dette merke låter, men synes dem så bra ut Også har du jo 45dager åpnetkjøp
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som selger 805s på torget, Kanksje de er noe for deg?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...product/100506

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Kom over disse, kunne kanskje vært noe: Triangle Genese Trio Piano Gloss Black

Aner ikke hvordan dette merke låter, men synes dem så bra ut Også har du jo 45dager åpnetkjøp
    Pene, og hvis de holder typisk Triangle kvalitet fra mellomtone, og oppover er disse absolutt verdt å vurdrere.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •