B&W CM8 vs SA Mantra 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM8 vs SA Mantra 50

Hei.

Jeg vurdere sterkt å bytte ut mine eksisterende Klipsch RF-82 MkI med enten
    B&W CM8 Høyttalere eller SA Mantra 50 (har vært og lyttet til disse i butikk, men er velig usikker på hvordan disse vil fungere i mitt oppsett). På forsterkersiden har jeg en Onkyo 709 receiver og en Sherbourne PA 2-160 som effektforsterker. Etter et par år med Klipsch har jeg lyst til å prøve noe annet som muligens vil engasjere meg litt mer - med et litt mer detaljert lydbilde. Jeg har kun to gulvhøyttalere tilkoblet da dette er et "stueanlegg" og blir brukt til å spille musikk og for å få OK lyd ut av TV. Skal ikke bygges ut til hjemmekino da jeg har dette i et annet rom. Stua er rektangulær, på ca. 30 kvm og høyttalerne vil bli stående ca. 20-30 ut i fra veggen - men "på den ene siden av rommet". Når det gjelder type musikk er jeg ganske allsidig, det går i rock, pop, dance, country - alt etter humør. Det jeg ønsker er ikke å spille høyest mulig, men gjerne bra dynamikk og et detaljert lydbilde. Kilden er som regel Wimp - og jeg har en DacMagic som jeg syns fungerer OK.

Er det noen som har formening om det er CM8 eller SA Mantra 50 som vil passe best sammen med det jeg har av elektronikk og til mitt bruk ? Og vil Onkyoen og Sherbourne kunne drive begge høyttalerne på en grei måte eller trengs det mer krefter ? Setter pris på innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er minst like gode høyttalere, så her er det smaken din som vil bestemme.

Begge sies også å være lette å plassere da de ikke er så basstunge, har selv hatt mantra 60 tett på bakveggg uten problem.

SA vil nok være mest lik Klipsch i klangen om dette har noe å si. De har litt punch og smekk som Klipsch, bare en del mer detaljert.

Lykke til i valget, du vil nok ikke angre på noen av dem !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg ville jeg lånt med cm1 fra HFK for å få et inntrykk på ditt eget utstyr, de er ganske like cm8 i lydsignaturen(og veldig bærbare). CM8 er nok ikke en så dynamisk høyttaler som SA, men jeg synes de låter veldig bra(har de selv).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •