Jamo SW600E Oppheng i oppløsning edit: ble ny sub heller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo SW600E Oppheng i oppløsning edit: ble ny sub heller

Som overskriften sier så har jeg en Jamo SW600E subwoofer.

Denne har en 100w forsterker og 2x 10" elementer (som heter W21382)

Skumopphenget på den ene av disse er gått helt I oppløsning og den laget ikke gode lyder nei

Her er en side som selger skumringer til disse.

Special foam ring for Jamo W21382 woofer.

Hva koster det evt å få satt på ny sånn skumring (da I Stavanger området helst)

Er ikke kjempeviktig sub, kun litt bass til tv/tvserier oppe I stua så 100% matching ville ikke være super viktig, så kan jeg hive inn 2 Nye 10" elementer ??

Ser ut som de er seriekopla I push/pull, men fant ingen ohm Verdi på de, men er vel grunn til å tro at de er min 8 ohm da de paralellkoplet halveres til 4 (parallel 4 ohm ville jo bety 2 ohm på forsterkeren..)

Lurer og på hvordan det vil gå å bruke den med kun ett element I mellomtiden ?

Alle tips mottas med takk

Edit: Inspiserte det andre elementet også og så at skumopphenget er revna rundt ca 40% av omkretsen, synger på sister verset mao

Dimensjon på kassen inni er ca B30 x L45 x H35, push pull reflex kasse med kun ett rør ca 15 cm diameter. Hele kassen er lukket så begge elementer er inni kassen.

Kan noen si meg noen veldig rimelige elementer som kan gjøre jobben, ellers blir det en ny rimelig sub til formålet..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bytte kanterne selv, bare vær nøye når du limer de. Om det er muligt bør du gå for gummi, butyloppheng, de rotner jo aldrig. Men, det kan kanskje ikke fås. Ikke spil på subben når opphenget er revnet, det er ikke bra for forsterkeren når opphenget mangler....

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du kan jo bytte kanterne selv, bare vær nøye når du limer de. Om det er muligt bør du gå for gummi, butyloppheng, de rotner jo aldrig. Men, det kan kanskje ikke fås. Ikke spil på subben når opphenget er revnet, det er ikke bra for forsterkeren når opphenget mangler....
    Spill med ett element var forutsatt at det elementet var iorden, og det andre elementet var tatt ut av kassen.

Når begge elementa var defekte, og det straks ble snakk om mer penger for fixing så ble det en kjapp tur på finn.no som resulterte I et skikkelig kupp om jeg skal si det selv

Bilder og info om en liten stund når 'ny' sub er på plass
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Bilder og info om en liten stund når 'ny' sub er på plass
    Var så kronglete å ta bilde der subben stod at jeg bare 'lånte' ett på nettet.

Det ble da altså en pent brukt Bowers Wilkins ASW 2000 Sub. Aktiv 12" med 175w forsterker. Jeg har jo fra før av en ASW 3000 I kinoen og vet godt hva jeg får her

2000 kr !! Flax den aldri var innom gode brukt kjøp tråden (ser nesten ut som de som er mest aktive der er på ferie gitt )

-asw2000-jpg

Er fortsatt interessert I tips om mulige elementer jeg kan prøve ha inni Jamo kassen da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •