sprengt diskant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sprengt diskant

har tatt knekken på en diskant i palladium p39 , noen som har peiling på hvordan denne skiftes?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med forhandler/selger eller importør. :-D
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    har tatt knekken på en diskant i palladium p39 , noen som har peiling på hvordan denne skiftes?
    Hvordan gikk det?. Fikk du skiftet og var det dyrt. Du må ha spillt ganske høyt;-) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fott ordnet dette enda . høyt og høyt spørs hva du reiner som høyt , må si eg hadde forventet at disse skulle takle litt mer volum

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fott ordnet dette enda . høyt og høyt spørs hva du reiner som høyt , må si eg hadde forventet at disse skulle takle litt mer volum
    Har du tatt kontakt med Mono.no? De er jo importør og bør kunne hjelpe. Palladium serien bruker jo samme diskant i p39 som i p17 så prismessig bør den ikke koste så ekstremt mye, selv om det nok er godt over middels nivå. Somdu sier er vel spørsmålet hvordan man kommer til elementene?.
    Jeg har lurt på det samme selv. Er jo ingen synlige skruer?.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skruer ut øverste bass . så kommer du til der i fra. ringen runt basselementet er festet på samme måte som vanleg høytalerdeksel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skruer ut øverste bass . så kommer du til der i fra. ringen runt basselementet er festet på samme måte som vanleg høytalerdeksel
    Ok. Takk for info. Skal demontere etter kveldsvakt idag. :-)

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tåler nok mer, er vel forsterkeren det skorter på! Ødelagte diskanter skjer ved klipping. Større forsterkere som må til!

Dersom høytaleren hadde gitt seg i form av overbelastning så hadde nok det heller gått et bass/mellomtone element.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres ut som du kjører en for svak forsterker på de som har klippet.

Elektronisk Service har alt av reservedeler til Klipsch i Norge.
    Elektronisk Service

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digiman
    Høres ut som du kjører en for svak forsterker på de som har klippet.

Elektronisk Service har alt av reservedeler til Klipsch i Norge.
    Elektronisk Service
    eg kjører emotiva xpr1 skolle tru disse har nokk krefter , om disse forsterkerene står i forhold til høytalerene er kansje ein annen sak

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Hvordan gikk det?. Fikk du skiftet og var det dyrt. Du må ha spillt ganske høyt;-) ?
    viss du skal demotere i kvell . så må du ta deg go tid når du tar av ringen rund bassen sku ett flatt skrujern inn under kanten , det er 8 knotter runt ringen første knott bjunner 22.5 grad fra null grader , det er stor fare for denne ringen kann knekke fikk eg besjed om ,som den gjore hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra min erfaring tåler de utrolig mye ;-)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kjører emotiva xpr1 skolle tru disse har nokk krefter , om disse forsterkerene står i forhold til høytalerene er kansje ein annen sak

Xpr-1 har nokk krefter i massevis
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du skal demotere i kvell . så må du ta deg go tid når du tar av ringen rund bassen sku ett flatt skrujern inn under kanten , det er 8 knotter runt ringen første knott bjunner 22.5 grad fra null grader , det er stor fare for denne ringen kann knekke fikk eg besjed om ,som den gjore hos meg.
    Tror jeg dropper å leke med dem før jeg faktisk har behov. Mine er gode som nye enda, men har lurt på hvordan man kommer til elementene. Jeg er foreløpig helt nazi på mine. Ungene får ikke røre dem. Vaskehjelpen får ikke støvtørke engang. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Xpr-1 har nokk krefter i massevis
    Jeg vil faktisk mene det motsatte etter å ha lest spec på denne forsterkeren.
    Mistenker at Emotiva kjører denne konstruksjonen brokoblet for å få opp effekten uten at det koster $$$$$$ da de spesifiserer følgende:

Minimum Recommended Load Impedance: 4 Ohms.

P-39f er en vanskelig last for en forsterker impedans messig.
    Stygge fasevinkler og dupper ned i mellom 2-3ohm i bassen.
    Da vil fort en forsterker som ikke trives under 4ohm slite og klippe.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Utifra min erfaring tåler de utrolig mye ;-)
    Det bilde er like sykt hver gang jeg ser det :twisted:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digiman
    Jeg vil faktisk mene det motsatte etter å ha lest spec på denne forsterkeren.
    Mistenker at Emotiva kjører denne konstruksjonen brokoblet for å få opp effekten uten at det koster $$$$$$ da de spesifiserer følgende:

Minimum Recommended Load Impedance: 4 Ohms.

P-39f er en vanskelig last for en forsterker impedans messig.
    Stygge fasevinkler og dupper ned i mellom 2-3ohm i bassen.
    Da vil fort en forsterker som ikke trives under 4ohm slite og klippe.

"recomended" ja.. Måtte edite litt, da det jeg skrev først bare gjaldt Xpa serien.

her er ett sitat fra Emotiva inne på Audiogon.

"Hello,

Thank you for your interest in Emotiva. 4 ohms is not the minimum impedance that the XPR-1 monoblocks are able to support. That is just the lowest power rating that we provide. Customers are using the XPR-1 monoblocks to support Martin Logan speakers such as the Montis which drop to 0.52 ohms at their minimum impedance and the XPR-1 handles them with ease. The XPR-1 monoblocks have a 2.5 kVA toroidal transformer and 240,000µF of secondary capacitance in order to support current swing of demanding speakers. Yes, Thiel speakers do like a lot of current but there are certainly more current demanding speakers on the market and the XPR-1 monoblocks will be able to power them. Since you already have the 20 amp circuits installed there will not be an issue to operate these amplifiers to their full potential. I disagree with this person’s comment about being a lower class product as I have personally replaced Krell, Bryston, and McIntosh amplifiers in our customers’ systems with our amplifier of both the XPR and XPA line of amplifiers. The XPR-1 monoblocks is a fully balanced, fully differential design that is going to compete with other monoblocks 10x their cost. If you have any further questions please let us know. Thank you for your consideration.

Nick Kaumeyer

Sales Representative

Emotiva Audio Corporation"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    "recomended" ja.. Mener å ha lest ett sted att den kan takle ned i 2ohms last, å vil kutte helt om lasten dipper under 2ohm. Klarer bare ikke å huske hvor jeg leste det.
    Hvis det stemmer høres det i så fall ut som en forsterker som ikke takler lave impedans komfortabelt.
    Ikke misforstå meg. Du får sikkert mye for pengene med Emotiva monoblokker, men strømstabile forsterkere ved lav impedans er som regel aldri "gratis"
    Det at den har bare 75% av effekten sin tilgjengelig i 4ohm er en gul varsellampe for meg på en forsterker som ikke er konstruert med tanke på å drive lav impedans høyttalere uansett hva Emotiva representanter sier selv. P-39f tilhører uten tvil denne gruppen av sistnevnte høyttalere.

Det han fra Emotiva skriver om Martin Logan er ikke spesielt relevant og typisk "markedføring hype" da Martin Logan typisk faller ned i lave impedansverdier ved 20khz ++ Det er omtrent ingen energi i dette området og setter relativ liten belastning på forsterkeren i forhold til en høyttaler som dupper ned i impedans og har fansvinkler på -50 ved 80hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet dette ikke er optimale forsterkere menn p39 ene ble et impulstkjøp å testet me ein parasound halo a21 å d var så døtt att nytt motte inn , var alerede rimlig tomt i lommeboka etter p39 ene så klarte ikke strekke meg lenger eller disse emotiva blokkene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si eg bjunner å bli megtig lei av å vente på ny diskant nå . snakket me audiokompanie , dei eg kjøpte høytalerenne av angående diskant , og det var ingen problem , d hadde dei liggende , menn det er over en måne siden , sikkert sent 00 mailer til dei ingen svar å få.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •