Noob spm ang høyttalere generelt, og klipsch spesielt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noob spm ang høyttalere generelt, og klipsch spesielt

Mange spørsmål som trenger svar, og her kommer et til.

Har pr dags dato et svært billig frontsett i min hjemmekino (dali axs8000 fra -98) som endelig skal byttes ut.

Har kikket (og lyttet) litt rundt, og har funnet ut at klipsch definitivt faller i smak.

Mitt spm er vel egentlig : har testet klipsch rf-15 i mitt oppsett, og de spiller som en drøm synes jeg. Finnes det alternativer i omtrentlig samme prisklasse, som andre har bedre erfaringer med?

ser mange her har klipsch rf-35, vil dette være overkill i et rom på 12-13 kvm? Jeg bor i blokk, og har således ikke mulighet til å dra på pluss så altfor mye uansett.

For ordens skyld, spiller på en yamaha rx-v1400, og resten av høyttalerene er fra dali blå serien, som også skal byttes etterhvert.

På forhånd takk for mange flotte innspill og svært subjektive meninger. :wink:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Noob spm ang høyttalere generelt, og klipsch spesielt

Sitat Opprinnelig postet av skalleknarpen

Har pr dags dato et svært billig frontsett i min hjemmekino (dali axs8000 fra -98) som endelig skal byttes ut.

Har kikket (og lyttet) litt rundt, og har funnet ut at klipsch definitivt faller i smak.

Mitt spm er vel egentlig : har testet klipsch rf-15 i mitt oppsett, og de spiller som en drøm synes jeg. Finnes det alternativer i omtrentlig samme prisklasse, som andre har bedre erfaringer med?

ser mange her har klipsch rf-35, vil dette være overkill i et rom på 12-13 kvm? Jeg bor i blokk, og har således ikke mulighet til å dra på pluss så altfor mye uansett.

For ordens skyld, spiller på en yamaha rx-v1400, og resten av høyttalerene er fra dali blå serien, som også skal byttes etterhvert.

Hvor fett det spiller og hvordan anlegget fortoner seg i rommet ditt er din smakssak. Det er opp til deg jeg har bare hørt RF-35 og det er det jeg ble med, er fornøyd med det, men kunne faktisk tenkt meg litt mer punch.
    Så da er RF-7 eneste alternativet når det gjelder Klipsch. Men da snakker vi fort 30K :!:

Men sjekk opp Klipsch på minHjemmekino, hans kinorom ligger blant topp 5. Det er en liten overkill, rommet hans er 10 kvm!

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Noob spm ang høyttalere generelt, og klipsch spesielt

Sitat Opprinnelig postet av skalleknarpen

RF-15 spiller meget bra, ihvertfall til størrelsen å være :!: Til ditt rom ville jeg kanskje gått for en mellom modell RF-25? 15-25-35 ville spilt utrolig bra i ditt 13kvm rom, men kanskje "best" ville blitt RF-25, den er rå RF-35 trenger mer plass rundt seg, så hvis det er litt trangt ville jeg gått for RF-15 eller 25. Var du fornøyd med 15, kan du jo gå for denne
    1400en din vil spille bra på RF-15/25 men litt snaut på 35...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •