Valgets kval

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Valgets kval

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval

Skal skifte høyttalere. Etter litt om og men har jeg vel kommet fram til tre alternativer: Patos, Krix eller Klipsch. Klipsch og Patos har jeg funnet en del info om her på forumet, men det er lite å lese om Krix. Er det noen som har noen erfaringer med dette merket? Har tenkt å legge rundt 12k på bordet for frontsettet. Ser vel mer på film enn jeg hører på musikk. Og jeg hører på musikk, lytter ikke. Men det kan jo kanskje forandre seg med et par gode høyttalere.......

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har muligheten til å prøvelytte på noen av disse,så bør du gjøre det.Jeg kjøpte meg et par Klipsch RF 3 II for et par år siden.Jeg hadde lest så mye bra om de at jeg var overbevist om dette var rette høyttaleren for meg.Der tok jeg grundig feil.Jeg likte ikke Klipsch lyden i det hele tatt og solgte de etter noen måneder.Jeg kommer aldri til å kjøpe en høyttaler med horndiskant igjen.Hvis jeg skulle valgt et av de 3 merkene du har nevnt til ca 12000 kr,så hadde jeg helt klart kjøpt Patos Lyric 402.Du kommer nok garantert til å lytte på de!
    Etter det jeg har lest,så bruker Roar Moen (han som lager Patos) Rotel forsterkere når han tester høyttalerne sine.Rotel skal derfor være en perfekt match til Patos.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare anbefalle klipsch. helt overlegen på kino
    Hør på dem først, det er viktigst, helst hjemme lån.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er min anbefaling!
    402 låter veldig bra!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neppe mye som slår den minste krix. den er helt rå. :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Valgets kval

Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Ser vel mer på film enn jeg hører på musikk. Og jeg hører på musikk, lytter ikke.
    Kan være enig i at et par Klipsch-høytalere vil passe ditt behov godt her. De er noe av det beste til film, masse punch, amerikansk "pondus". Og dersom du ikke driver med aktiv lytting til musikk i stereo kan det også forsvares. Men det kommer også veldig an på musikksmaken. Dersom du liker techno, rap, rock o.l. er du på trygg grunn. Dersom du liker akustisk musikk, jazz, soul, o.l. vill jeg sett på et annet merke. Men pass på, Klipsch-lyden er for meg veldig spiss, og horndiskanten deres gjør mere ugang enn nytte for meg.

De to andre merkene har jeg lite erfaring med, desverre....

Men ut i fra det du har sagt til nå er du på trygg grunn..... :wink: :wink:

Men jeg er jo nesten programforpliktet til å anbefale en lytt til Audiovector sine Mi3 til ca 13k, da :wink: :wink: :wink:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan alltids ta en titt på System Audio SA1750, stor lyd fra en relativt liten høyttaler.
    Spiller ikke så rått som Klipsch, men spiller mye penere, i mine ører ihvertfall

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for greie svar. Var innom Pm audio og fikk lytte på krix til 16k, det hørtes faktisk meget bra ut. Men da var jo alt tipp topp, komponenter, lytterom, plassering osv. Er kanskje bare Pm som har disse høyttalerne, er kanskje derfor så få i forumet har erfaring med de. Patos blir jo laget her i byen, men ingen her selger de. Var innom Hi-Fi-Centeret, de sa de hadde solgt dem før, men de kuttet dem ut. Grunnen de ga til dette var faktisk lydkvalitet i forhold til pris.... Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg. Har hørt såpass sprikende oppfatninger når det gjelder Klipsch at jeg må få hørt de selv, men her i Kr.sand er jo ikke det så lett å få til. Men jeg må også ha en effektforsterker til frontsettet. Noen som har noen anbefalinger på noe med dynamikk til under 10k?

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler = Audio Pro Bravo FX-04
    Elektronikk = Rotel RB-1070 evnt. RB-1080

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Krix gitt! Fikk et tilbud av Paul på PM Audio som jeg rett og slett ikke kunne si nei til! Frontsett ble Symphonix som ble matchet med monoblokker fra Audio Analogue. Bak ble det Equinox. Og som center ble det KDX-C. Lyden fra frontsettet er meget god. Disse var demobrukt, og dermed ferdig innspilt. Må få spilt inn resten også. Ser fram til å kunne dra på skikkelig med en film snart! Anbefaler et besøk på Pm Audio! Paul er en meget kunnskapsrik og trivelig mann!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer nok ikke til å angre