Trenger hjelp av entusiaster til høytalervalg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp av entusiaster til høytalervalg

Jeg er en amatør som er på jakt etter høytalere.
    Utstyr jeg har fra før er:
    Forsterker - NAD C 356BEE
    Vinylspiller - Rega P1

Jeg er i utgangspunktet ute etter stativhøytalere, men rommet det skal fylle er ca 25kvm og ca 4 meter under taket (om dette har noe å si?). Som jente er jeg som vanlig opptatt av at det ikke skal ta for mye plass Jeg er vel og merke ikke opptatt av å spille høyest mulig! er åpen for gulvstående.

Type lyd jeg ønsker:
    Jeg spiller for det meste vinyl, og min musikksmak trives best med en varm, fyldig og rund lyd som mulig, uten at det blir "grøtete" naturligvis.

Har prøvd:
    Testet Dynaudio Focus 160 og fikk litt gåsehud da lydbildet var helt min kopp te. (Ble vel og merke brukt en Hegel-H20effekt- og P4a forforsterker. Dette har vel mye å si for lytteropplevelsen min??)

Dynaudio Focus 160, er altså en høytaler jeg kunne tenkt meg, men er litt utenfor min prisklasse dessverre. Er likevel tålmodig, og vil spare til disse/finne disse brukt dersom dere mener at dette er desidert best sett i forhold til prisklassen?

Poenget er altså at jeg er villig til å betale 10-15.000 kr for best mulig lyd, men husk at jeg er relativt amatør på lyd så er der høytalere som gir en varm og rund lyd til en billigere penge, er det godt mulig jeg egentlig ikke hører forskjell!

Har sett på eldre høytalere som Tandberg TL5020. Kan dette være noe for meg, med den forsterkeren jeg har?

Har også blitt anbefalt Dali gulvstående (mener det var Ikon 6 MK2?).

Som dere sikkert forstår trenger jeg HJÆLP, trenger flinke folk til å gi meg gode tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster