2 stk Klipsch SW-110 vs 1 stk SW-115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 stk Klipsch SW-110 vs 1 stk SW-115

2 stk Klipsch SW-110 koster ca det samme som en stk SW-115, hva vil dere anbefale og gå for av de to alternativene?
    Det er ca 40kvm stue, og jeg vil bruke det først og fremst når jeg ser film og spiller PS3.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    2 stk Klipsch SW-110 koster ca det samme som en stk SW-115, hva vil dere anbefale og gå for av de to alternativene?
    Det er ca 40kvm stue, og jeg vil bruke det først og fremst når jeg ser film og spiller PS3.
    To er nesten unntak bedre enn bare en i store rom. Ville heller klart gått for to SW-110 i ditt tilfelle emd 40kvm.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar, da satser jeg nok på det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også mer fan av 2 stk en 1, så personlig ville jeg helt klart gått for 2!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

to stykker gir deg mer headroom og kan gjøre det lettere for deg jobbe med nullpunkter/utkanselleringer

Administrator
    Medlem siden
    Jan 2001
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

o stykker gir deg mer headroom og kan gjøre det lettere for deg jobbe med nullpunkter

o stykker gir deg mer headroom og kan gjøre det lettere for deg jobbe med nullpunkter/utkanselleringer

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker igjen for svar, og bekreftelser. jeg er ganske komfortabel nå med at to er det rette, hehe.

men jeg så på komplett.no at de har ett eget høyttaler merke (intono), noen som har hørt de og vet om de er noe greie på de? de var en del billigere enn de jeg initiellt har sett på, så ble nyskjerrig. allt jeg tenker på er og få dypbassen og litt risting i gulvet når jeg ser film

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du mest er ute etter litt ekstra fundament til film tror jeg du heller bør vurdere én portet subwoofer fra SVS, f.eks. PB-1000, om du ønsker en lavere pris, enn 2 stk billigere lukkede subwoofere.
    SVS PB-1000 Black - Subwoofere - Høyttalere

Selv om det er mange fordeler med 2 stk subwoofere ville ihvertfall ikke jeg hatt det for en hver pris, dvs. innenfor samme serie subwoofere kan nok ofte 2 små være bedre enn 1 stor, men 2 dårlige(re) subwoofere tilsvarer nok sjelden 1 god.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker igjen for svar, og bekreftelser. jeg er ganske komfortabel nå med at to er det rette, hehe.

men jeg så på komplett.no at de har ett eget høyttaler merke (intono), noen som har hørt de og vet om de er noe greie på de? de var en del billigere enn de jeg initiellt har sett på, så ble nyskjerrig. allt jeg tenker på er og få dypbassen og litt risting i gulvet når jeg ser film

Min erfaring med Intono så langt er at du bør styre unna, eller iallefall være en liten smule skeptisk.

Har dog kun hatt to par med små aktive høyttalere i hus, men det har bare vært problemer. Er fremdeles i diskusjon med Komplett for å finne en løsning.

Fremststår som noe "billig mikkmakk"

Så jeg tviler litt på at de større høyttalerene de har i serien skal være noe særlig mye bedre ?

Men dette er jo bare min mening/ erfaring :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matematisk sett får du mer elementoverflate med en stk 15" i forhold til to 10"

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandsmark
    Matematisk sett får du mer elementoverflate med en stk 15" i forhold til to 10"
    Jepp, og det er helt klart et poeng. Skal man ha en bass som river i buksa(noe jeg antar da den skal brukes til PS3) er SW-115 veien å gå. Mer areal som nevnt, og sannsynligvis også noe lenger slaglengde.

Om du derimot ikke trenger den dypeste bassen eller skal spille veldig høyt kan det vært 2stk SW-110 er det rette for deg.

Som du kanskje skjønner dreier dette seg om preferanser. Vil du ha maks trøkk og dyp bass, eller er jevn bass det viktigste? Det er også litt avgjørende hva du bruker som fronter, og om dette er høyttalere som står som large eller small.

Geir Arne

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Som du kanskje skjønner dreier dette seg om preferanser. Vil du ha maks trøkk og dyp bass, eller er jevn bass det viktigste? Det er også litt avgjørende hva du bruker som fronter, og om dette er høyttalere som står som large eller small.
    Vel, det er ikke noe "large" eller "small" på EC 4.8 eller AW180, jeg gikk bort fra surroundreceiver i fjor sommer da jeg ville legge mere penger i to kanaler istedenfor Så jeg må tune sub selv etter beste gehør for og bruke på film og spill.

Men preferanser ja, når jeg ser film (action og science fiction) så vil jeg kjenne det i rommet når det er mye bass. Høyttalerne mine går relativt høyt og dypt, men det rister ikke nok i gulvet når for eksempel helikopteret (blackout) lander i starten på den første Transformers filmen, for og ta ett eksempel jeg kommer på i farten. Ofte er det kun meg når jeg ser film eller spiller, og jeg sitter på samme plass hver gang, hvis det er relevant info

PS: jeg har jo hørt i butikk tidligere at 2 sub'er gav et mye mere helhet i bass-lydbildet, men da må det bli mindre elementer for jeg ønsker ikke og bruke mer en det en stk SW-115 koster meg (i en viss netbutikk betaler jeg ca 6400 for den, ca det samme for to stk SW-110).

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AKUSTISK BUREAU AS har billige sw 110

usikker på hvilken plass du har sjekket pris, men sjekk såfall ut her om det kan vere penger å spare.

Klipsch SW 110 subwoofer - FINN Torget

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    usikker på hvilken plass du har sjekket pris, men sjekk såfall ut her om det kan vere penger å spare.

Klipsch SW 110 subwoofer - FINN Torget
    Ja det var definitivt penger og spare

Men jeg har jo havnet i samme "fellen" som så mange ganger før (og som så mange andre her på forumet), for jeg har sitti og lest en masse tester og diverse. Fikk også en link til SVS PB-1000 litt opp i tråden her og den har jeg også sett på før. 2 stk av de? Greit det koster 8000,- men det virker spennende da, hvordan ville det være sammenlignet med f.eks. en stk SW-115? Jeg tenker at de to er oppgitt til og gå ca like dypt (hvis jeg forstår rett).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er ikke noe "large" eller "small" på EC 4.8 eller AW180, jeg gikk bort fra surroundreceiver i fjor sommer da jeg ville legge mere penger i to kanaler istedenfor Så jeg må tune sub selv etter beste gehør for og bruke på film og spill.

Men preferanser ja, når jeg ser film (action og science fiction) så vil jeg kjenne det i rommet når det er mye bass. Høyttalerne mine går relativt høyt og dypt, men det rister ikke nok i gulvet når for eksempel helikopteret (blackout) lander i starten på den første Transformers filmen, for og ta ett eksempel jeg kommer på i farten. Ofte er det kun meg når jeg ser film eller spiller, og jeg sitter på samme plass hver gang, hvis det er relevant info

PS: jeg har jo hørt i butikk tidligere at 2 sub'er gav et mye mere helhet i bass-lydbildet, men da må det bli mindre elementer for jeg ønsker ikke og bruke mer en det en stk SW-115 koster meg (i en viss netbutikk betaler jeg ca 6400 for den, ca det samme for to stk SW-110).
    Joda, det er også enten eller på EC 4.8. Dog har man ikke noe valg, man er låst til "large".

Sammen med høyttalere som allerede fungerer godt i bassen ville jeg uten tvil valgt en stor sub fremfor to stk som tilsammen blir mindre. Min klare anbefaling. Hvorfor? Jo fordi det er oppover i frekvens (>50hz) at flere basselementer kommer til sin rett, men her får selv en singel SW-115 hjelp av fronter til å "fordele" bassen i rommet. Det høres naturlignok bedre ut(tankemessig) med 2 sub vs 1 sub. Men regnestykket er til en viss grad mer fornuftig å beregne som 3 basskilder mot 4 basskilder(forutsatt at frontene er plassert en plass dem gir god respons i nevnte område).

Samtidig kan man kjøpe en SW-115 til senere om ønskelig, fremfor å måtte selge dem to andre om man vil oppgradere.

Geir Arne

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er også enten eller på EC 4.8. Dog har man ikke noe valg, man er låst til "large".
    Hehe jeg skjønner hva du tenker, det er ikke valgfritt så det bir large ja

Vel det er lettere og plassere en stor sub en to litt mindre også for min del så jeg har endret litt holdning og tenker en stor.

Har også tenkt på SVS PB12-NSD men denne ser ikke ut til og ha høynivå innganger. Noen som har erfaring med om man kan bruke rec-out fra EC 4.8 til signal inn på sub?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg skjønner hva du tenker, det er ikke valgfritt så det bir large ja

Vel det er lettere og plassere en stor sub en to litt mindre også for min del så jeg har endret litt holdning og tenker en stor.

Har også tenkt på SVS PB12-NSD men denne ser ikke ut til og ha høynivå innganger. Noen som har erfaring med om man kan bruke rec-out fra EC 4.8 til signal inn på sub?
    Rec-out anbefales IKKE.

Har ikke 4.8 dobbel pre out? Altså balansert og ubalansert?

Geir Arne

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rec-out anbefales IKKE.

Har ikke 4.8 dobbel pre out? Altså balansert og ubalansert?

Geir Arne
    Sadly no, den gamle 4.7'n hadde begge deler (en XLR og en RCA) men 4.8 har kun en stk XLR ut, så jeg misstenker at eneste løsning isåfall blir sub med høynivå inngang. Men for all del, det finnes mange som har det, bla. SW-115 som jeg ser på.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er vel strengt tatt at jeg ikke trenger og tenke på SVS PB12-NSD, men SVS PB-1000 har det jeg trenger. Men hvordan vil en stk SVS PB-1000 være i forhold til SW-115 da tro?

På lang sikt kan jo 2 stk SVS PB-1000 være ett alternativ, men jeg ønsker ikke og føle at jeg mangler noe i mellomtiden

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da har jeg drodlet og fant ut at jeg satser på en stk SW-115, har allerede bestilt og får hentet den til fredag. Den tror jeg vil spille dypt nok og høyt nok til at det blir morro og se på action filmer igjen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •