RF-83 som front , bytte ut RC-64 med 2xRF63 / RF83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RF-83 som front , bytte ut RC-64 med 2xRF63 / RF83

Vi har kjøpt hus med kjeller med det formålet om å bygge dedikert kino i kjelleren , og har forsiktig begynt å snuse på løsninger. Har allerede et par RF-83 og en RC64, men er liksom ikke helt imponert av RC64'en. (litt kasselyd og tja vil ha mer trøkk) Lurer litt på å bytte RC64'en ut i f.eks 2 stk RF-63, eller 2 stk RF-83. RF-63'ene er noe lettere å få tak enn RF83'ene og føler kansje dette er et smart valg , kontra 2 x RF83 som kansje blir "Litt mye" ?? Eller blir 63'ene for små i forhold til RF-83'ene ?

Den endelige løsningen er ment for lydtransparent lerret, så høyttalerene blir stående, og diskantproblematikken er jeg kjent med , det får jeg ta siden

Noen som har noen formeninger rundt dette ?

Edit: Litt skrivefeil.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som driver RC-64?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Vi har kjøpt hus med kjeller med det formålet om å bygge dedikert kino i kjelleren , og har forsiktig begynt å snuse på løsninger. Har allerede et par RF-83 og en RC64, men er liksom ikke helt imponert av RC64'en. (litt kasselyd og tja vil ha mer trøkk) Lurer litt på å bytte RC64'en ut i f.eks 2 stk RF-63, eller 2 stk RF-83. RF-63'ene er noe lettere å få tak enn RF63'ene og føler kansje dette er et smart valg , kontra 2 x RF83 som kansje blir "Litt mye" ?? Eller blir 63'ene for små i forhold til RF-83'ene ?

Den endelige løsningen er ment for lydtransparent lerret, så høyttalerene blir stående, og diskantproblematikken er jeg kjent med , det får jeg ta siden

Noen som har noen formeninger rundt dette ?
    Har du plass til det, så er 3 like høyttalere i front veldig kult. Kjenner meg litt igjen med hva du sier om RC64. Vet ikke helt hva det var. Jeg fikk godt med trøkk ut av den når jeg koblet til masse effekt, men ble liksom aldri helt kvitt kasselyden. Prøvde mye rart, men fikk det aldri helt til. Var innom flere recievere, og også flere effekttrinn på den. Endte med at hele Klipschoppsettet mitt ble byttet ut før jeg egentlig kom helt i mål med RC64'en.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre det ikke bare er meg.. Akkurat nå står den bi-amp'et med Parasound'en som driver basserne og yamaha'en som driver diskanten.. men skal ærlig innrømme jeg hører null forskjell om det er Parasound'en som driver den eller yamaha'en. Det samme gjelder forøvrig RF-83'ene, tilogmed side om side...

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og hva med RF-82 MKII som center ? stor lydforskjell ? Hørte på RF-82 en gang og mener å huske jeg syns disktanten var rimelig kvass, men har aldri hørt mk2'en.. ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du er for forsiktig med volumet da, for hos meg synes jeg forskjellen var enorm mellom kun å kjøre Yamaha RX-A2010, og når jeg koblet til en Adcom 5x300watter. Snakker da om både center å front høyttalere. Forskjellen var dog størst synes jeg når jeg kun kjørte musikk i stereo.

Skal legges til at jeg kjørte RF-7, ikke RF-83, men ville ikke tro det var så stor forskjell mellom de angående hvor mye effekt de liker.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , drar sjeldent på skikkelig. Får så dårlig samvittighet for naboene :P Mulig det blir bedre når jeg får lydisolert litt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ingen som har formeninger om RF-63 som Center ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Så ingen som har formeninger om RF-63 som Center ?
    Vil være helt sjef det hvis du kan ha den stående...

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er planen. Håper å kunne få tak i noen RF-83 , men RF-63 frekventerer oftere på brukten....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •