Canton vs klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton vs klipsch

Hei. Er det noen som har noe erfaring ang Canton GLE 496? Ser de selges for rundt 7000,- for paret. Lurte litt på disse i forhold til f.eks Klipsch RF82 MK1, som stadig vekk er på tilbud for rundt 6000,-. Ser også at Onkyo tx-nr818 fåes får rundt 6000,- nå. Vil denne være nok til å drive noen av disse høyttalerne med bra trøkk i stereo? Tenker litt budsjettanlegg, med utvidelse til 5.1 . etterhvert. Tenker at anlegget godt kan ende på rundt 20000-25000,- til slutt. Leser at mange her inne anbefaler onkyo til klipsch. Det skal nevnes at jeg hører på veldig mye forskjellig musikk, type Dimmu Borgir, Jean Michel Jarre, Pink Floyd, AC/DC. Så alt i alt. Ville noen av disse vært gode allround høyttalere til film og musikk? Ble nemlig litt forelska i Canton høyttalerne. De så veldig lekre ut, men digger at klipschene ser utrolig macho ut. Takk for alle svar. Er ny på forumet her

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var dårlig med respons her da..
    Har du kjøpt noe, eller venter du på svar enda?

Det skal sies ar mine erfaringer er svært begrenset med både klipsch og canton.
    Det første slår meg er at begge disse er noe lystklingende og hadde hatt godt av en forsterker som har en varm klang.
    Vil også anbefale deg å enten kjøpe en stereoforsterker først, eventuelt en effektforsterker til surroundreceiveren.

Hvis høytalerene skal drives med receiver, og kun det, er klipsch mer lettdrevet enn canton (i hvert fall på papiret).

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •