Bytte ut Patos B-500 til Proson Twin 2010 og Proson h7c10 sah

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte ut Patos B-500 til Proson Twin 2010 og Proson h7c10 sah

Hei. Jeg har to Patos B-500 som jeg vil bytte ut i noe som er bedre. Har lest litt om Prosonene jeg vil bytte ut i, og ser at de får ros av noen og "bank" av andre.

Jeg lurer på om jeg vil få bedre lyd hvis jeg skaffer meg Proson Twin 2010 (litt eldre modell uten diskanthorn) og Proson h7c10 sah. Det viktigste er egentlig å få god bass, men uten å sprenge mellomtone og diskant.

Jeg har mulighet til å skaffe meg begge para tilsammen for 1800kr. Forsterkeren jeg bruker er Nad T743. Takker på forhånd for svar.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADATHAN
    Hei. Jeg har to Patos B-500 som jeg vil bytte ut i noe som er bedre. Har lest litt om Prosonene jeg vil bytte ut i, og ser at de får ros av noen og "bank" av andre.

Jeg lurer på om jeg vil få bedre lyd hvis jeg skaffer meg Proson Twin 2010 (litt eldre modell uten diskanthorn) og Proson h7c10 sah. Det viktigste er egentlig å få god bass, men uten å sprenge mellomtone og diskant.

Jeg har mulighet til å skaffe meg begge para tilsammen for 1800kr. Forsterkeren jeg bruker er Nad T743. Takker på forhånd for svar.
    patosene er myyye mer kvalitetsrike, så hadde beholdt dem..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du prøver å si at det er dumt av meg? JEg begynner å bli lei av Patosene og de er så gamle at jeg er redd for å skru opp lyden. Trenger noen nye høytalere som ser fine ut og kan spille høyt uten ulyder til billig penge.;-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bytt ut patosene dine mot proson, du vil bli skuffet. Det er ikke farlig å skru opp lyden selv om høyttalerne har fått noen år på baken. Disse høyttalerne vil ikke ryke dersom du holder deg unna "bunning" av bassen samt høy forvrengning over tid. PS: Tror ikke Naden din har effekt nok til bunning av disse høyttalerne så det blir ikke en bekymring.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Ikke bytt ut patosene dine mot proson, du vil bli skuffet. Det er ikke farlig å skru opp lyden selv om høyttalerne har fått noen år på baken. Disse høyttalerne vil ikke ryke dersom du holder deg unna "bunning" av bassen samt høy forvrengning over tid. PS: Tror ikke Naden din har effekt nok til bunning av disse høyttalerne så det blir ikke en bekymring.
    Hehe, denne naden har nok mer effekt en vi tror. Har allerede kjøpt Twin 2010 og er kjempefornøyd foreløpig. Siden dere mener Patos er så bra kan dere ikke komme å kjøpe de? Er tilsalgs :P. Uansett takk for tips og sånt ;-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, denne naden har nok mer effekt en vi tror. Har allerede kjøpt Twin 2010 og er kjempefornøyd foreløpig. Siden dere mener Patos er så bra kan dere ikke komme å kjøpe de? Er tilsalgs :P. Uansett takk for tips og sånt ;-)
    Dersom Patosene dine selges til fornuftig pris vil du bli kvitt de fort. Jeg har selv Patos Lyric 502 mk3 så er desverre ikke int. Lykke til med nye høyttalere uansett

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    si hva du vil. hver gang jeg hører en NAD forsterker blir jeg skuffa! kun Master-serien som har klart å imponere meg litt og jeg har et par Patos Lyric 301 i stereo så trenger dem heller ikke. men ikke selg patosene enda, vent litt fordi jeg hadde ikke tvilt på at du hadde byttet med tiden da du skjønner disse spiller mye finere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    si hva du vil. hver gang jeg hører en NAD forsterker blir jeg skuffa! kun Master-serien som har klart å imponere meg litt og jeg har et par Patos Lyric 301 i stereo så trenger dem heller ikke. men ikke selg patosene enda, vent litt fordi jeg hadde ikke tvilt på at du hadde byttet med tiden da du skjønner disse spiller mye finere

Selger Patosene for 3600 med forsterker. Det er et helt surroundanlegg uten sub, og alt funker 100%. Grunnen til jeg valgte Proson er at de er billige og vis noe sprenger så skaffer jeg meg bare noen elementer som passer og gir litt F i om de ikke ser like ut eller har samme watt så originale. Hvis jeg gjør dette med Patosene så føler jeg at det er et must å få tak i originale elementer. Det er ikke så lett nå tipper jeg. Men kan dere ikke si hva dere ville solgt dem for? Siden jeg har ikke peiling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •