Hjelp til valg av in-wall høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av in-wall høytalere

Jeg skal innrede med hjemmekino i stua, og trenger forslag til høytalere som kan benyttes.

Rommet er ganske stort 4,8x7,2 meter.
    Budsjett på høytalere ligger i prisklassen 30k.
    Bakhøytalere i tak/vegg, begge deler kan være mulig.
    Valget faller på en Onkyo forsterker i prisklassen 10-12k.

Kravet er at det bør være "trøkk" til stereo musikk avspilling og bra til hjemmekino.

Importerer gjerne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har 30K å droppe på slike morsomme leker kan du jo ta en titt her --> Innbygging Tak & Vegg - Custom install

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost, dumme pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kjøpte og monterte SpeakerCraft sine høytalere i stuen nå i helgen. Er utrolig fornøyd! (brukte en del tid med Biltema dempematter i veggen) Var lenge skeptisk til om disse kunne erstatte noen skikkelige gulvstående Klipsch høytalere, men nå er jeg overbevist Og jeg har enda ikke koblet opp subben!

Frontrekken består av:
    2 x Speakercraft AIM Cinema Five
    1 x Speakercraft AIM LCR Five

Hvis du ikke trenger så mye dybde eller ikke hører på musikk i stereo, kan du vurdere 3stk AIM LCR istedenfor.

Vegghøyttaler - Mono AS

Speakercraft er kostbare i Norge, og ville kostet meg veiledende 29000,-kr for disse 3 høytalerene. Men istedenfor kjøpte jeg de ved et USA besøk og betalte ca 10000,-kr. Så import eller pruting bør være mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Hei,

Jeg kjøpte og monterte SpeakerCraft sine høytalere i stuen nå i helgen. Er utrolig fornøyd! (brukte en del tid med Biltema dempematter i veggen) Var lenge skeptisk til om disse kunne erstatte noen skikkelige gulvstående Klipsch høytalere, men nå er jeg overbevist Og jeg har enda ikke koblet opp subben!

Frontrekken består av:
    2 x Speakercraft AIM Cinema Five
    1 x Speakercraft AIM LCR Five

Hvis du ikke trenger så mye dybde eller ikke hører på musikk i stereo, kan du vurdere 3stk AIM LCR istedenfor.

Vegghøyttaler - Mono AS

Speakercraft er kostbare i Norge, og ville kostet meg veiledende 29000,-kr for disse 3 høytalerene. Men istedenfor kjøpte jeg de ved et USA besøk og betalte ca 10000,-kr. Så import eller pruting bør være mulig
    Takk for gode tips.
    Jeg kan se ut fra sin byggetråd at du har installert dette i et vesentlig mindre rom enn hva jeg har tenkt.
    Tror du allikevel dette er fint nok til å fylle et større rom med lyd?

Jeg har heller ingen problemer med plassmangel til innbyggingen, da hele veggen kommer til å bli bygget ny.
    Finnes det andre alternativer som bygger mer, låter minst like bra eller bedre og i samme prisklasse?

Har også sett noen inwall høytalere som kan legges kant i kant med gipsen, og hvor man kan legge tapet over, noen som har prøvd dette tidligere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at de skal klare å fylle et stort rom med lyd. Hvertfall hvis du går for Cinema Five serien som høyre / venstre front høytaler. Disse er ganske store og tunge, og har jo 4 membraner hver. I et demorom i Houston TX ble disse demonstrert i en ca 200m2 demo hall, og jeg var imponert over lydtrykket de leverte i et så stort rom.

Jeg var veldig kritisk i starten for inwall, og tror jeg var litt som deg. Der jeg var mest opptatt av så god lyd som overhode mulig og kunne heller gå for litt spesial tilpassede løsninger. Men inwall markede er allerede lite, sammenlignet med tradisjonelle høytalere, hvertfall i norden.

Nå til slutt er jeg uansett utrolig fornøyd, inwall høytalerene fra speakercraft gir et utrolig godt kvalitets inntrykk. Og jeg tviler på at jeg kommer til å savne noe...

mvh, Joakim

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound.no har ein del Definitive Technology inwall. Mange som er svært nøgd med dette, men veit ikkje om det oppfyller dine krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen av Definitive Technology inwall speakerene har innebygget backbox / kasse. Dette gjør det ganske så mye lettere å montere høytalerene i veggen, da jeg måtte bruke masse tid for å lage en innvendig kasse i veggen. Men når dette først var gjort ble resultatet supert!

Har til sammenligning noen 6.5" takhøytalere av DFTech på badet på hytta(kostet ca 2k per par). Og hjemme har jeg noen Speakercraft 6.5" på badet(husker ikke modell) til ca samme pris. Inntrykket er vel at DFTech spiller litt mer korrekt og pyntelig. Men Speakercraft drar på med litt mer bass og trykk. Nå kan nok rommene her også virke inn endel, så dette blir en ganske misvisende sammenligning... men er likevell mitt inntrykk med stue høytalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei største inwall til Definitive Technology har ved 4x 6.5", der 2 er passive element. Det bør jo gi bra basstrykk...

Sjølv har eg DefTech SM65, og er veldig imponert over bassen dei leverer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Litt sent nå, men disse kunne du brukt: https://www.mono.no/Produkter/Speake...00-p0000000279

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •