25% avslag på demovarer - bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

25% avslag på demovarer - bra?

Klubben selger ut varer i forbindelse med ombygging.
    Jeg var interessert i et par høyttalere jeg med sikkerhet vet har stått der i minst 1,5 år.

Bydde tre tusen mindre enn 25% avslag, slik at det ble et rundt tall. Vi snakker her om 40 000, men fikk nei med den begrunnelse at 25% rabatt var "rasende billig".

Er det riktig? 25% rabatt på et produkt som har vært i bruk i 1,5 år er ikke spesielt billig i mine øyne. Rett og slett fordi produktet ikke er nytt, men brukt.

Mener jeg tilbydde en god pris og ble forbløffet over avslaget. Hva synes dere?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg var interessert i et par høyttalere jeg med sikkerhet vet har stått der i 1,5-2 år.

Bydde tre tusen mindre enn 25% avslag, slik at det ble et rundt tall. Vi snakker her om 40 000, men fikk nei med den begrunnelse at 25% rabatt var "rasende billig".

Er det riktig? 25% rabatt på et produkt som har vært i bruk 1,5-2 år er ikke spesielt billig i mine øyne. Rett og slett fordi produktet ikke er nytt, men brukt.

Enig, merkelig. Tviler på at rommet for fortjeneste i dems favør er SÅ trang, selv i denne prisklassen.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de får fortjeneste uansett så det var merkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer jo litt an på flere ting. Er varen veldig populær selges den antageligvis tålig lett med 25% avslag forutsatt at den er 100% strøken. Normalt gis det også full garanti/reklamasjon fra kjøpsdato, men jeg er enig i at varen kanskje begynner å bli noe gammel i forhold til avslaget.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at det er forkastelig hvordan Hfk selger produkter til mange tusen som har vært godt brukt men likevel slår kun en lapp eller to av prisen! Noen ganger har de bra salg... f.eks Cambridge 751 til 3000, men har sett mange dyre høyttalere som er godt brukt som ikke har 10% avslag engang. Det verste er at du kan kan få en i like fin stand med 50% avslag på torget.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg syns at det er forkastelig hvordan Hfk selger produkter til mange tusen som hsr vært godt brukt men likevel slår kun en lapp eller to av prisen! Noen ganger hsr de bra salg... f.eks cambridge 751 til 3000, men har sett mange dyre høyttalere som er godt brukt som ikke har 10% avslag engang. Det verste er at du kan kan få en i like fin stand med 50% avslag på torge.
    +1

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg var interessert i et par høyttalere jeg med sikkerhet vet har stått der i minst 1,5 år.

Er det riktig? 25% rabatt på et produkt som har vært i bruk i 1,5 år er ikke spesielt billig i mine øyne. Rett og slett fordi produktet ikke er nytt, men brukt.

Helt OK, synes jeg. Hvis du ikke synes at prisen er riktig, skal du naturligvis ikke kjøpe. Men Hifiklubben - og det har de jo full rett til - mener åpenbart at deres pris er riktig. Bare tiden vil vise hvem som har rett.

Høyttalere har lang levetid. 1,5 år er i manges øyne som nytt - knapt innspilt. Her får man også 5 års garanti og alt det der. Ikke nødvendigvis noe dårlig kjøp - hvis man skal ha høyttalerne en stund. I motsetning til disse surroundgreiene - de foreldes jo over natten.

Min erfaring er at man ikke pruter med Hifiklubben. En god ting i mine øyne - men det er sikkert delte meninger om det også.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer ganske enkelt slik: Selger bestemmer prisen - kjøper velger å kjøpe eller å la være.

Hvordan går det an å konkludere med at det er forkastelig å bare sette prisen et lite stykke ned, og ikke enda lengre ned. Enkelte her inne er så moraliserende at man kan nesten tro at de er kristne, men jeg skal ikke være så fæl at jeg påstår slikt om folk.....

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det fungerer ganske enkelt slik: Selger bestemmer prisen - kjøper velger å kjøpe eller å la være.

Hvordan går det an å konkludere med at det er forkastelig å bare sette prisen et lite stykke ned, og ikke enda lengre ned. Enkelte her inne er så moraliserende at man kan nesten tro at de er kristne, men jeg skal ikke være så fæl at jeg påstår slikt om folk.....
    Du og jeg er helt på samme bølgelengde min gode mann!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet

+1

Hvorfor kjøpe dersom tilbudet er så dårlig? Hi-Fi Klubben tvinger ingen til å kjøpe. 25% avslag er mer enn 0. Jeg foretrekker garanti når jeg kjøper ting. Dersom jeg kjenner selger godt, kan jeg godt kjøpe brukt. Men det skjer sjelden.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket produkt er det snakk om? De har kanskje ikke noen stort behov for å selge den da de kanskje kan bruke den som demo senere?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også på klubben å kikka på høyttalere, regner med det er b&w 804D du tenkte på. 40k er en god pris for de demo høyttalerne rart du ikke fikk de.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg syns at det er forkastelig hvordan Hfk selger produkter til mange tusen som hsr vært godt brukt men likevel slår kun en lapp eller to av prisen! Noen ganger hsr de bra salg... f.eks cambridge 751 til 3000, men har sett mange dyre høyttalere som er godt brukt som ikke har 10% avslag engang. Det verste er at du kan kan få en i like fin stand med 50% avslag på torge.
    Hvor mye garanti har du på en slik ting fra privat? Ingen. Kjøper du på brukten og sparer noen grunker med en gang så vil jo en service etc gjøre at varen blir mye dyrere.

Når du kjøper hos forhandler får du 5 år. Og hos hfk kan du få 6mnd ekstra.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvor mye garanti har du på en slik ting fra privat? Ingen. Kjøper du på brukten og sparer noen grunker med en gang så vil jo en service etc gjøre at varen blir mye dyrere.

Må også ta i betraktning hvor ofte gjenstanden sendes på service. Om det er 804 diamond det er snakk om tviler jeg på det er ganske ofte, kjøper man brukt kjøper man noe som allerede er testet fungerer, eneste som kan skje da er vel at elementene sprenger, og hvor mange som sitter med 804 diamond spiller øredøvende høyt? :P Er vel mer i siktet mot violingnukking

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Må også ta i betraktning hvor ofte gjenstanden sendes på service. Om det er 804 diamond det er snakk om tviler jeg på det er ganske ofte, kjøper man brukt kjøper man noe som allerede er testet fungerer, eneste som kan skje da er vel at elementene sprenger, og hvor mange som sitter med 804 diamond spiller øredøvende høyt? :P Er vel mer i siktet mot violingnukking
    Amen. Hadde det enda vært en "liker"-knapp her
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Hva med om selger har kvittering? (Jeg vet faktisk ikke, aldri har jeg hatt behov for det, da mine brukte ting fungerer! )

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har generelt inntrykk av at det er mindre service på hifi varer enn andre, har vel også noe med at de blir penere behandlet enn jalla plastikk på elkjop. Det som havner mest på service er vel forsterkere/receivere.

Til TS. var du innom butikken og spurte? Er lettere for dem si nei på mail kontra om du står der klar til å ta det med hjem med 40 lapper i hånda

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber i en handelsbedrift - ikke relatert til hifi på noen som helst måte - men vi har en grei policy: Hvis du synes produktene våre er for dyre, får du gå et annet sted og handle. Livet er for kort til å bruke tid på gjerrigknarker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Var også på klubben å kikka på høyttalere, regner med det er b&w 804D du tenkte på. 40k er en god pris for de demo høyttalerne rart du ikke fikk de.
    Det stemmer.
    Jeg var i og for seg ikke ut etter selvsagtheter i tråden som at markedet bestemmer (ikke ditt utsagn). Butikker står selvsagt fritt til å gi omså 5% avslag på demovarer, dersom de vil. Om folk er dumme nok til å kjøpe til denne prisen - eller 25% avslag for et brukt produkt som faktisk ser brukt ut, får bli deres sak.

Men generelt, når jeg har solgt elektronikk som receivere, så har jeg aldri regnet med å få mer enn 50% etter 1 år. Spesielt fordi prisen dumpes før det kommer ny modell.

Dette er ikke sammenlignbart med HT, er klar over det. Men jeg regner ikke demoprodukter for å være spesielt attraktive, ettersom de stadig flyttes rundt og kobles til og i fra forskjellige produkter. En del kunder er også vél klåfingrede.

25% avslag kan være bra hvis det dreier seg om tilbud på nye produkter. Men for en 1,5 år gammel høyttaler som ikke er - eller ser ny ut, så vil jeg heller kjøpe nytt enn å akseptere kun 25% avslag. Det jeg lurer på er om folk er enige med HFK i at dette er en riktig vurdering. Ville de kjøpt et par 1,5 år gamle høyttalere til 25% reduksjon i prisen? Jeg ble iallefall overrasket.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg jobber i en handelsbedrift - ikke relatert til hifi på noen som helst måte - men vi har en grei policy: Hvis du synes produktene våre er for dyre, får du gå et annet sted og handle. Livet er for kort til å bruke tid på gjerrigknarker.
    Sukk og stønn.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •