25% avslag på demovarer - bra? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg jobber i en handelsbedrift - ikke relatert til hifi på noen som helst måte - men vi har en grei policy: Hvis du synes produktene våre er for dyre, får du gå et annet sted og handle. Livet er for kort til å bruke tid på gjerrigknarker.

Denne posten oppsummerer alle mine fordommer om B&O kunder.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Bydde tre tusen mindre enn 25% avslag, slik at det ble et rundt tall. Vi snakker her om 40 000, men fikk nei med den begrunnelse at 25% rabatt var "rasende billig".
    At man i det hele tatt finner et produkt med 25% avslag hos HFK er jo enormt.
    I utgangspunktet synes jeg 25% avslag er et godt avslag, men her må man også vurdere hvert enkelt produkt, om det er bra eller ikke.

På en annen side synes jeg det er "rart" at dem ikke ville selge til 40.000,-
    HFK får kvittet seg med et demoprodukt, vil nok fremdeles ha "tjent" på produktet og en kunde som blir storfornøyd og garantert kommer tilbake og bruker de få tusenlappene han "sparte" senere.

Jeg har ikke like stor tiltro som en del til at de behandles som "skjøre vaser". Har med selvsyn sett mange HT med stygge skader i, så det er nok ikke så enkelt som å si at de behandles skånsomt av entusiaster.
    Synes heller ikke at HFK ansatte jevnt over er flinke til å behandle produktene sine varsomt nok. Er bare å se hvordan enkelte løfter høyttalere med ringer på fingrene, setter høyttalerne på jerntralle uten noe beskyttelse på.

Demoproduktene i butikken har nok fått en "røffere" behandling enn hva man vil finne brukt på brukten, hvis produktet er kjøpt "nytt" og har hatt en eier.

Da har produktet som regel blitt pakket ut én gang og stått på én plass, ikke flyttet hit og dit 100-vis av ganger, og av fingre med ringer på osv.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes trådstarter skal ta bilder av høyttalerne for å faktisk se hva han mener med dårlig stand etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    At man i det hele tatt finner et produkt med 25% avslag hos HFK er jo enormt.
    I utgangspunktet synes jeg 25% avslag er et godt avslag, men her må man også vurdere hvert enkelt produkt, om det er bra eller ikke.

På en annen side synes jeg det er "rart" at dem ikke ville selge til 40.000,-
    HFK får kvittet seg med et demoprodukt, vil nok fremdeles ha "tjent" på produktet og en kunde som blir storfornøyd og garantert kommer tilbake og bruker de få tusenlappene han "sparte" senere.

Synes heller ikke at HFK ansatte jevnt over er flinke til å behandle produktene sine varsomt nok. Er bare å se hvordan enkelte løfter høyttalere med ringer på fingrene, setter høyttalerne på jerntralle uten noe beskyttelse på.

Demoproduktene i butikken har nok fått en "røffere" behandling enn hva man vil finne brukt på brukten, hvis produktet er kjøpt "nytt" og har hatt en eier.

Da har produktet som regel blitt pakket ut én gang og stått på én plass, ikke flyttet hit og dit 100-vis av ganger, og av fingre med ringer osv.
    Enig i dette.
    Nå vil jeg presisere at jeg synes HFK driver renhårig og seriøst. De er hyggelige og har stort sett de fleste av katalogvarene i butikken, slik at man får testet dem. Det er mer enn andre kan skryte av.

Jeg liker å ha en stor og seriøs faghandler, og handler gjerne der. Men akkurat i dette tilfellet synes jeg de bommer en del på markedet -og kundene. Disse såkalte rabattene er avsluttet i dag, og så vidt jeg kan se står det meste fremdeles i hyllene, så de må pakke det ned og sende produktene av gårde istedet for å fire litt på prisen.

Når man driver tømming av butikkhyller med brukte produkter, så kan de ikke forvente å få 75% av listepris. Høyttalere en en ting, usle 25% avslag på brukt elektronikk alá NAD forsterkere blir rett og slett for dumt. Gud vet hvor lenge disse produktene har stått i hyllene og blitt flyttet på/omkoblet!

Jeg heller mot at HFK har den policy at de ikke skal selge billigere, selv brukt, og at forhandlerne ikke har noe handlingsrom i forhold til dette. Vel, det er mitt syn på saken, jeg registrerer at andre ville kjøpt brukt til 10% avslag
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg syntes trådstarter skal ta bilder av høyttalerne for å faktisk se hva han mener med dårlig stand etc.
    Har aldri sagt de var i dårlig stand. Men brukt er brukt, ørsmå riper o.l.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sagt de var i dårlig stand. Men brukt er brukt, ørsmå riper o.l.
    Nei, vet det. :wink: Ønsker bare at du "begrunner" med bilder hvordan du mener den er. Slik at det er lettere å fastslå en verdi/avslag. Kan hende de er i dårligere stand enn det mange tenker en normal demo-vare er i.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer redd for hva som skjer med høyttalerne på HFK når selgerne ikke ser på! Har sett mange fingre knipse og trykke ganske hardt på en del elementer, av div kunder (inkl sutreunger). Hvis man kjøper på brukten med kvittering så har man samme garanti som å kjøpe nytt/demo.
    Har tidligere vurdert demo hos HFK, men aldri slått til siden jeg mener at prisreduksjonen er for liten. Ser ofte at det er mindre enn 10% avslag.

Ulempen på brukten er at man ofte må vente om man vet hva man vil ha, og kanskje gjøre komprimiss på finish... Når jeg får feriepenger er jeg klar for å holde utkikk på brukten for oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Så kommer problemet.
    B&W bestemmer markedsprisen i hvert enkelt land. Så HFK har lite de skulle sagt der. De kan få problemer hvis de selger for billig.
    Er du seriøst interessert i 804 DIA så anbefaler jeg at du kontakter Dan Martin hos Hifi Klubben i Grimstad. De hadde 3 par i sort piano i butikken. Kameraten min kjøpte det ene paret, så de har mest sannsynlig 2 par igjen. Så vidt jeg kunne se var alle strøkne.
    Trodde minstesalgspriser er brudd på konkurranseloven, og forbudt for produsent å bruke insentiver eller press for gjennomslag.
    Er vel bare bøker i Norge hvor de kan settes en fastpris.

"Bruk av bindende videresalgspris er i henhold til rettspraksis fra EU -
    domstolen ansett for å ha som formål å begrense konkurransen.
    Tilsvarende standpunkt er også lagt til grunn av EU kommisjonen i praksis og retningslinjer.
    Bindende videresalgspris er således forbudt etter konkurranseloven § 10 første ledd."

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •