25% avslag på demovarer - bra? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Til TS. var du innom butikken og spurte? Er lettere for dem si nei på mail kontra om du står der klar til å ta det med hjem med 40 lapper i hånda
    Jada, jeg var der.
    Hadde jeg solgt høyttalere som var 1,5 år gamle og som hadde stått trygt plassert i samme posisjon, så ville jeg jublet om jeg fikk 70% av nyprisen for dem. Og i dette tilfellet snakker vi om et produkt som ikke har stått i ro..
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Sukk og stønn.
    +1
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.
    Jeg var i og for seg ikke ut etter selvsagtheter i tråden som at markedet bestemmer (ikke ditt utsagn). Butikker står selvsagt fritt til å gi omså 5% avslag på demovarer, dersom de vil. Om folk er dumme nok til å kjøpe til denne prisen - eller 25% avslag for et brukt produkt som faktisk ser brukt ut, får bli deres sak.

Men generelt, når jeg har solgt elektronikk som receivere, så har jeg aldri regnet med å få mer enn 50% etter 1 år. Spesielt fordi prisen dumpes før det kommer ny modell.

Dette er ikke sammenlignbart med HT, er klar over det. Men jeg regner ikke demoprodukter for å være spesielt attraktive, ettersom de stadig flyttes rundt og kobles til og i fra forskjellige produkter. En del kunder er også vél klåfingrede.

25% avslag kan være bra hvis det dreier seg om tilbud på nye produkter. Men for en 1,5 år gammel høyttaler som ikke er - eller ser ny ut, så vil jeg heller kjøpe nytt enn å akseptere kun 25% avslag. Det jeg lurer på er om folk er enige med HFK i at dette er en riktig vurdering. Ville de kjøpt et par 1,5 år gamle høyttalere til 25% reduksjon i prisen? Jeg ble iallefall overrasket.
    Jeg syntes personlig 25% høres veldig mye ut. Hvis jeg hadde fått 10% eller noe sånt av på en demo-høyttaler så hadde jeg vært happy. Selvsagt jo mer jo bedre. Men så kan man jo spørre seg hvor mye en høyttaler som har bare stått i butikken og spilt musikk i ny og ne faktisk taper i verdi. Det skal mye til for at det kommer skade på de. De som jobber på hifibutikker pleier ikke akkurat å kaste høyttalerne vegg i mellom når de flytter de. Ikke blir de spilt stygt med, eller har barn som fingrer og trykker inn diskanter. Du får jo også 5 års garanti på de i tilegg til avslag i prisen.

Er vel kanskje demo CV høyttalere fra HFK jeg ville forventet mest avslag på. Der er det vel ungdommer inne vær dag for å ha som mål å sprenge db skalaen. Noe jeg ikke vil tro er gjengangeren hos de som har demo på dyrere B&W høyttalere.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg syntes personlig 25% høres veldig mye ut. Hvis jeg hadde fått 10% eller noe sånt av på en demo-høyttaler så hadde jeg vært happy. Selvsagt jo mer jo bedre. Men så kan man jo spørre seg hvor mye en høyttaler som har bare stått i butikken og spilt musikk i ny og ne faktisk taper i verdi. Det skal mye til for at det kommer skade på de. De som jobber på hifibutikker pleier ikke akkurat å kaste høyttalerne vegg i mellom når de flytter de. Ikke blir de spilt stygt med, eller har barn som fingrer og trykker inn diskanter. Du får jo også 5 års garanti på de i tilegg til avslag i prisen.
    Vel, det er din mening. Jeg er helt uenig med deg. Ville aldri kjøpt et brukt produkt som er hepset på i en butikk i 1,5 år til denne prisen. Ikke til 25% avslag heller. Da kjøper jeg heller nytt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg jobber i en handelsbedrift - ikke relatert til hifi på noen som helst måte - men vi har en grei policy: Hvis du synes produktene våre er for dyre, får du gå et annet sted og handle. Livet er for kort til å bruke tid på gjerrigknarker.
    Kanskje du skulle hatt "Produsent rep." eller "Salgs rep." under forumnavnet ditt.
    Virker ikke som om du er "one of us".

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvor mye garanti har du på en slik ting fra privat? Ingen. Kjøper du på brukten og sparer noen grunker med en gang så vil jo en service etc gjøre at varen blir mye dyrere.

Når du kjøper hos forhandler får du 5 år. Og hos hfk kan du få 6mnd ekstra.
    Kjøper man varer brukt fra klubben, så følger det omtrent evig garanti fra klubben også. Noen varer er dyre på klubben, men uslåelig garanti.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er din mening. Jeg er helt uenig med deg. Ville aldri kjøpt et brukt produkt som er hepset på i en butikk i 1,5 år til denne prisen. Ikke til 25% avslag heller. Da kjøper jeg heller nytt.
    Da kjøper du heller nytt da vet du. Det er slik markedskreftene virker. En vares verdi = det noen er villig til å betale.
    Et "hepset"(?) 1,5-års gammelt produkt med 5 års garanti kjøper jeg gladelig foran "Ola-Connys pent brukte" uten garanti på finn.no.

Men det er meg. Uansett så hadde jeg nok, som du, kjøpt nytt er jeg redd..:-?

Men "forkastelig" ifm et butikksalg syns jeg er å ta i. Irriterende? Kanskje. Forkastelig?Nei. Irritasjon er subjektivt

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nevne at 25% av på de nevnte høyttalerene er i mine ører "helt ok" ikke noe jeg ville jublet veggimellom for men er bedre enn ingenting, at de skriker på 3 lapper til eller fra er litt rart, prøv deg på 2 lapper?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Kanskje du skulle hatt "Produsent rep." eller "Salgs rep." under forumnavnet ditt.
    Virker ikke som om du er "one of us".

ROXY, da. Stygt sleivspark..
    "One of us" er vel kanskje å dra minoritetskortet vel langt.. Eller? Som pedagog så er du vel da enten akademiker, sosionom eller Sheldon Cooper(AP/SV/?!?) tipper jeg.
    "Us" er noen helt andre. Realister/folket/(velgerne?).. :wink:

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    ROXY, da. Stygt sleivspark..
    "One of us" er vel kanskje å dra minoritetskortet vel langt.. Eller? Som pedagog så er du vel da enten akademiker, sosionom eller Sheldon Cooper(AP/SV/?!?) tipper jeg.
    "Us" er noen helt andre. Realister/folket/(velgerne?).. :wink:
    Med "us" så mener jeg alle AV-forums medlemmer.
    Er det noe som burde være en felles sak for oss alle så er det å utnytte tilbud og få anskaffet seg ønskelig musikkutstyr billigst mulig.
    Derfor synes jeg Ulf-B sitt utsagn ikke er forenlig med AV-forum sine grunntanker.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg jobber i en handelsbedrift - ikke relatert til hifi på noen som helst måte - men vi har en grei policy: Hvis du synes produktene våre er for dyre, får du gå et annet sted og handle. Livet er for kort til å bruke tid på gjerrigknarker.
    Høres ut som et utrolig dårlig sted å handle!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Med "us" så mener jeg alle AV-forums medlemmer.
    Er det noe som burde være en felles sak for oss alle så er det å utnytte tilbud og få anskaffet seg ønskelig musikkutstyr billigst mulig.
    Derfor synes jeg Ulf-B sitt utsagn ikke er forenlig med AV-forum sine grunntanker.
    Fullstendig enig.

I tillegg er de alltid tilstedeværende kommentarene alá dette;
    Selger bestemmer prisen - kjøper velger å kjøpe eller å la være.

meningsløse og fordummende i forhold til topic. Jeg spør om 25% avslag er bra under gitte omstendigheter. Det går faktisk an å svare på dette.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det fungerer ganske enkelt slik: Selger bestemmer prisen - kjøper velger å kjøpe eller å la være.

Hvordan går det an å konkludere med at det er forkastelig å bare sette prisen et lite stykke ned, og ikke enda lengre ned. Enkelte her inne er så moraliserende at man kan nesten tro at de er kristne, men jeg skal ikke være så fæl at jeg påstår slikt om folk.....
    lever du fortsatt i 1975 ? Nå er det kjøpers marked, og de som driver retail butikk i dag skal være glade for de kundene de får inn.

btw, kom hit å krenk min mor, sv pakk

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    lever du fortsatt i 1975 ? Nå er det kjøpers marked, og de som driver retail butikk i dag skal være glade for de kundene de får inn.

Det er ikke kjøpers marked når produktene kun er tilgjengelig en plass. Skal du ha en ny høyttaler fra dali, er alternativet Klubben. Bruktmarkedet er kjøpers marked, men det ble ikke tatt opp av trådstarter, da klubben selger med nygaranti.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR

Levde ikke i 1975 bare så det er sagt. Om det er kjøpers eller selgers marked så er det vel selger som fastsetter prisen. Jeg har tilgode å oppleve en butikk hvor jeg som kunde bestemmer hva jeg skal betale for varene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med trådstarter på generelt grunnlag. HFK har for høye priser på demotinga sine.
    Ofte blir ting lempet på en tralle og satt opp hit og dit. Ofte med ganske så tydelige riper og hakk.
    Se på hva Oslo Hifi center selger sine Audio Physics for. Nytt.
    Se på helgetilbuda til Soundgarden.

Så kommer problemet.
    B&W bestemmer markedsprisen i hvert enkelt land. Så HFK har lite de skulle sagt der. De kan få problemer hvis de selger for billig.
    Er du seriøst interessert i 804 DIA så anbefaler jeg at du kontakter Dan Martin hos Hifi Klubben i Grimstad. De hadde 3 par i sort piano i butikken. Kameraten min kjøpte det ene paret, så de har mest sannsynlig 2 par igjen. Så vidt jeg kunne se var alle strøkne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta for eksempel Andre' på Hifi Huset. Også kalt bransjens cowboy :-)
    Jeg kontaktet han angående noen Focal 1037BE. Han hadde et 100% eksemplar i demo. Nypris i Slate Grey finish som er 15 % dyrere var 85.000. Han ville ha 60.000. Noe jeg sa ja til. 15 min etterpå ringer han tilbake. Han hadde ombestemt seg og ville ha 55.000 i stedet.
    Haha, han prutet på egen pris som jeg allerede hadde akseptert.
    Litt annen service der.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg er enig med trådstarter på generelt grunnlag. HFK har for høye priser på demotinga sine.
    Ofte blir ting lempet på en tralle og satt opp hit og dit. Ofte med ganske så tydelige riper og hakk.
    Se på hva Oslo Hifi center selger sine Audio Physics for. Nytt.
    Se på helgetilbuda til Soundgarden.

Så kommer problemet.
    B&W bestemmer markedsprisen i hvert enkelt land. Så HFK har lite de skulle sagt der. De kan få problemer hvis de selger for billig.
    Er du seriøst interessert i 804 DIA så anbefaler jeg at du kontakter Dan Martin hos Hifi Klubben i Grimstad. De hadde 3 par i sort piano i butikken. Kameraten min kjøpte det ene paret, så de har mest sannsynlig 2 par igjen. Så vidt jeg kunne se var alle strøkne.
    Takk for tipset!

Enig om håndtering av demohøyttalere. Jeg har ikke like stor tiltro som en del til at de behandles som "skjøre vaser". Har med selvsyn sett mange HT med stygge skader i, så det er nok ikke så enkelt som å si at de behandles skånsomt av entusiaster.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ta for eksempel Andre' på Hifi Huset. Også kalt bransjens cowboy :-)
    Jeg kontaktet han angående noen Focal 1037BE. Han hadde et 100% eksemplar i demo. Nypris i Slate Grey finish som er 15 % dyrere var 85.000. Han ville ha 60.000. Noe jeg sa ja til. 15 min etterpå ringer han tilbake. Han hadde ombestemt seg og ville ha 55.000 i stedet.
    Haha, han prutet på egen pris som jeg allerede hadde akseptert.
    Litt annen service der.
    Høres ut som en skikkelig forretningsmann ..

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en demovare prises vil tilstanden bli tatt med i betraktningen. Enkelte demovarer kan være strøkne, enkelte kan ha betydelige skader. Selv kjøpte jeg et par Monitor Audio Monitor 9 Gold i min ungdom. De hadde noen merker, og var satt ned ca. 15%. Jeg har ikke angret en dag på det, og har i de senere årene gjort litt restaurering og tatt dem i bruk igjen.
    En annen faktor som spiller inn er om varen er utgått eller ikke. Er den både strøken og fremdeles i salg ser jeg ikke poenget fra butikkens side med å dumpe prisen. Er det snakk om skadd vare, som ikke lenger er en del av sortimentet vil det være logisk å kvitte seg med den snarest mulig.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •