Da gjenstår bakhøyttalere.. forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da gjenstår bakhøyttalere.. forslag?

Ett mye synsing å lesing her inne har jeg kommet fram til følgene budsjett-kino i loftstua mi. (5.2 oppsett)
    front: klipsch rf-82
    center: klipsch rc-64
    sub: 2 x xtz w12.18 ice

power: parasound hca2205a
    pre: marantz av7005

høyttalerkabler fra ljudia 2x4mm2
    signalkabler mangler jeg, men vurderer å lage av sølv med bomullstrømpe
    Tv mangler jeg også men vurderer panasonic vt50 65"

Så gjenstår bakhøyttalere da.. Sofa må dessverre stå inntil bakvegg.. så har høyttalereuttak ca 1.70m opp på vegg.
    Hva forslår dere? Klipsch rs42/52/62?
    Huset er helt nytt å veggene er hvite.. Så hadde kosmetisk sett vært penere med noen som ikke bygde så mye i dybden å kanskje i hvit farge. System audio talent f.eks?
    Har ikke mulighet å få hørt på hva som helst da jeg bor i troms. Derfor ønsker jeg brukererfaringer å deres meninger.
    På forhånd, takk =)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen som kan si at dem har testet både f.eks system audio talent og klipsch rs42/52?
    Har skjønt det slik at fronter å center kan være viktig å ha i samme merke/modell, men bakhøyttalere ikke nødvendigvis trenger å være samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det ikkje er problematisk, ville eg gått for klipsch til surround og. Du greier degnok fint med RS-42.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer selv litt på disse Dynavoice Magic FX-4 EX White Glossy PAR / GrÃ¥ front - Surround prisen er jo ikke stygg og de skulle ikke stikke seg ut fra den hvite veggen din :-)

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med VT50 når den står nært relativt følsomme høyttalere som Klipsch? Jeg har en ST50 og den støyer noe voldsomt (dvs høyttalerne støyer i nærheten av denne). Nå er kanskje Miles noe mer følsom, men jeg hører mange sliter med støy fra plasma.

Gøy å se flere med Parasound 2205 :-D

PS!
    Til å være budsjettkino er det relativt høyt budsjett. Fett anlegg...
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dersom det ikkje er problematisk, ville eg gått for klipsch til surround og. Du greier degnok fint med RS-42.
    Jo, rs42 er til vurdering, kanskje enda sterkere rs52. Men de er jo ikke akkurat så veldig liten i størrelse. he he

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Lurer selv litt på disse Dynavoice Magic FX-4 EX White Glossy PAR / GrÃ¥ front - Surround prisen er jo ikke stygg og de skulle ikke stikke seg ut fra den hvite veggen din :-)
    Har sett litt på disse selv. Men skal kjapt innrømme at prisen skremmer meg litt. Har aldri hørt disse, men synes det ser litt spinkelt ut. Dog er det jo "bare" snakk om bakhøyttalere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hvordan er det med VT50 når den står nært relativt følsomme høyttalere som Klipsch? Jeg har en ST50 og den støyer noe voldsomt (dvs høyttalerne støyer i nærheten av denne). Nå er kanskje Miles noe mer følsom, men jeg hører mange sliter med støy fra plasma.

Gøy å se flere med Parasound 2205 :-D

PS!
    Til å være budsjettkino er det relativt høyt budsjett. Fett anlegg...
    Jeg har ikke fått kjøpt meg tv enda, men panasonic er litt i førersete kan man si. st-vt-gt. Noe i den gata. Så vet ikke hvordan disse oppfører seg til støy. Blir minimum 40cm fra tv til høyttaler..

Jupp, parasound er en skikkelig kraftplugg det. Eneste minus er å finne tv-bord til denne tjukkasen. Forslag?

Ja, kanskje stygt/hovent å skrive budsjett-kino, men når jeg ser anleggene folk har her inne så er jeg jo bare i pingle-klassen. He he =) Men tror jeg blir fornøyd likevel.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Har sett litt på disse selv. Men skal kjapt innrømme at prisen skremmer meg litt. Har aldri hørt disse, men synes det ser litt spinkelt ut. Dog er det jo "bare" snakk om bakhøyttalere da.
    Er forsåvidt det jeg og, men han jeg kjøpte centern min av her på avforum hadde de og syntes de og låt mye bedre enn prisen skulle tilsi.

Men har jo sånn sett ikke hørt de sjøl, men når neste aktuelle på lista for vegg monterbare lav profils høytalere er ikon on wall til 6000 (for meg, jeg har ellers fullt Dali annlegg, og sikter mot full Mentor front rekke) så blir det fristende og bare prøve :P

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, kanskje stygt/hovent å skrive budsjett-kino, men når jeg ser anleggene folk har her inne så er jeg jo bare i pingle-klassen. He he =) Men tror jeg blir fornøyd likevel.
    Det er nok "dessverre" blitt sånn ja ;-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gå for et par med de dynavoicene 2 stykk jeg har hørt disse hos, og de skuffer ikke! Se spiller utrolig høyt samtidig som de spiller mer enn fint nok til surround. Sprer lyden godt og om du kan så kjøper du to par, så har du 7.1! :-D

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen som kan si at dem har testet både f.eks system audio talent og klipsch rs42/52?
    Har skjønt det slik at fronter å center kan være viktig å ha i samme merke/modell, men bakhøyttalere ikke nødvendigvis trenger å være samme.
    Jeg driver for øvrig med en budsjettkino selv og har JBL LS80 og LS center foran. Har etter mye frem og tilbake landet på kjøp av Definitive Technology SR8080BP - Surround - Høyttalere nettop pga størrelsen på vegg. Vurderte også lenge RS52, men synes disse blir i overkant store igjen, selv om Def Tech versjonen ikke er direkte liten den heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått kjøpt meg tv enda, men panasonic er litt i førersete kan man si. st-vt-gt. Noe i den gata. Så vet ikke hvordan disse oppfører seg til støy. Blir minimum 40cm fra tv til høyttaler..

Jupp, parasound er en skikkelig kraftplugg det. Eneste minus er å finne tv-bord til denne tjukkasen. Forslag?

Eg har og dette "monsteret" Har ikkje peiling på om eg er nøgd med den endå. Den var 1mm for brei for det sjølvbygde racket mitt. SÅ den har ikkje blitt kopla opp endå.

Eg trur kanskje det greiaste vil vera å bygga eit enkelt rack med ca. 50x50cm rom av hobbyplater eller liknande.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Jeg skal gå for et par med de dynavoicene 2 stykk jeg har hørt disse hos, og de skuffer ikke! Se spiller utrolig høyt samtidig som de spiller mer enn fint nok til surround. Sprer lyden godt og om du kan så kjøper du to par, så har du 7.1! :-D
    Akkei, dette høres da litt lovende ut da. =))
    Menneh, kanskje dumt spm. Får jeg til 7.1 eller 7.2 som det blir her når jeg har sofa helt inntil bakvegg? Blir det noen suksess? Det eneste dumme er at jeg må strekke kabler dit da, å di blir ikke skjult.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt det jeg og, men han jeg kjøpte centern min av her på avforum hadde de og syntes de og låt mye bedre enn prisen skulle tilsi.

Men har jo sånn sett ikke hørt de sjøl, men når neste aktuelle på lista for vegg monterbare lav profils høytalere er ikon on wall til 6000 (for meg, jeg har ellers fullt Dali annlegg, og sikter mot full Mentor front rekke) så blir det fristende og bare prøve :P
    Ja, har sjøl sett på ikon og system audio talent. Koster vel rundt 6k for disse parrene. Litt dyrt :P men brukt dukker jo opp av og til.

Mentor er en meget spennende høyttaler ja. Hørt den flere ganger på hifiklubben, å tipper bare at det hadde blitt en helt annen opplevelse å få den hjem i lytterommet. I positiv retning såklart =)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Jeg driver for øvrig med en budsjettkino selv og har JBL LS80 og LS center foran. Har etter mye frem og tilbake landet på kjøp av Definitive Technology SR8080BP - Surround - Høyttalere nettop pga størrelsen på vegg. Vurderte også lenge RS52, men synes disse blir i overkant store igjen, selv om Def Tech versjonen ikke er direkte liten den heller.
    Se der ja.. litt spennende merke definitive technology. Fasongen er jo forøvrig ganske lik klipsch rs også da. =) Får man denne i hvit?

Hvordan opplever du denne da? Fornøyd? Hva hadde du før?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har og dette "monsteret" Har ikkje peiling på om eg er nøgd med den endå. Den var 1mm for brei for det sjølvbygde racket mitt. SÅ den har ikkje blitt kopla opp endå.

Eg trur kanskje det greiaste vil vera å bygga eit enkelt rack med ca. 50x50cm rom av hobbyplater eller liknande.
    HE he he =) Du blir nok fornøyd skal du se. Hva skal du bruke den på da? Stor strømforsyning i den også. Tror forsterkern er rundt 40kg . :P
    Jupp, har sett litt her inne på diy, å tror sjøl jeg lander på no plater å leca-stein kanskje..
    Med kjøleribber tror jeg denne er 55cm dyp. Alle tv-benker er jo stort sett 40cm dyp.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1 på disse. de er små pene og spiller absolutt bra. Matcher bra til Klipsch. Bruker de selv med Klipsch RF-62, RC-62. Har tidligere hatt RS-42 og disse er uten tvil et bra kjøp for bare 990.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    +1 på disse. de er små pene og spiller absolutt bra. Matcher bra til Klipsch. Bruker de selv med Klipsch RF-62, RC-62. Har tidligere hatt RS-42 og disse er uten tvil et bra kjøp for bare 990.
    Aj aj! Tror jeg bare bestiller de da. Bomkjøp blir det ikke uansett til kr990. =)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du gjør nok ikke noe bomkjøp der nei