Da gjenstår bakhøyttalere.. forslag? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    jeg har hatt 2 12.16 på mitt rom som test, og de kan faktisk ikke måle seg opp mot min ene 12.18, 2 av den og du vil ikke tro trykket de kan gi
    som eddie murphy sier. GOD DAMN! he he.. nei, aner ikke helt hva jeg har lagt meg ut på. Har lest alvorlig mye å stolt på jente/gutta-boys her inne så tenkte at dette var bra greier. Greit å ha litt ekstra. liker å skyte spurv med kanon om man kan si det sånn =) Bedre å stille ned enn å stille opp =)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    var da fint oppsett dette slenge på en tv benk eller noe også så blir det suksess Gjerne en tv eller noe også :P
    Jupp, helt uten at du vet noe, så har jeg luffet etter fotsporene dine mr chill. =)
    Tv-benk er jeg bare nødt til å lage sjøl da jeg endte opp med parasound tjukkasen. Tv blir ikke mindre enn 65 tenker jeg. Sitteavstand er vel ca 3,7m.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw: det trehvite bordet (som jeg ikke liker) fikser jeg nå sammens med ringnes =) Beiset topplate med hvite ben gjør vel susen =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    HE he he =) Du blir nok fornøyd skal du se. Hva skal du bruke den på da? Stor strømforsyning i den også. Tror forsterkern er rundt 40kg . :P
    Jupp, har sett litt her inne på diy, å tror sjøl jeg lander på no plater å leca-stein kanskje..
    Med kjøleribber tror jeg denne er 55cm dyp. Alle tv-benker er jo stort sett 40cm dyp.
    Den skal brukast til RF -7 (bi amp) og RC -64. Det andre rommet i racket mitt var 0.5mm breiare. Så eg fekk lirka den inn der når eg tok ut skruene på toppen. Det tok kun heile kvelden :-) Den kjem aldri ut igjen... Har testa den nokre få timar no. Foreløpig merkar eg ikkje noko forskjell frå rotelen min.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da var fx-4 white glossy bestilt. Så får man sjå hvordan dette blir =)
    Spennende. Har ikke prøvd meg enda men godt mulig jeg tester et par ut sjøl i løpet av sommeren. Jeg har allerede concept 1 som bakhøytalere og rommet er så lite at jeg har ikke følt noe savn ved og 'bare' ha 5.1 :wink:

Jeg har forsåvidt og 2 xtz 12.16 og synes jo de spiller meget bra til prisen, om 12.18 er enda kvassere så blir nok dette tøffe saker :-)

Kan og reklamere litt for en AntiMode 8033c dsp, denne gjør mye for og fjerne uønskede peaks ifra subbene og vil mene at med denne kan jeg kjøre enda en nesten 10-15db høyere uten at subbene lager den stygge romle resonansen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, helt uten at du vet noe, så har jeg luffet etter fotsporene dine mr chill. =)
    Tv-benk er jeg bare nødt til å lage sjøl da jeg endte opp med parasound tjukkasen. Tv blir ikke mindre enn 65 tenker jeg. Sitteavstand er vel ca 3,7m.
    Koselig høre at jeg kan inspirere litt også parasound på klipsch er bra saker, og med en 65" + tv så blir jo dette konge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Den skal brukast til RF -7 (bi amp) og RC -64. Det andre rommet i racket mitt var 0.5mm breiare. Så eg fekk lirka den inn der når eg tok ut skruene på toppen. Det tok kun heile kvelden :-) Den kjem aldri ut igjen... Har testa den nokre få timar no. Foreløpig merkar eg ikkje noko forskjell frå rotelen min.
    He he, ja, den er litt i største laget.
    Åja, hvilken rotel brukte du da? De er kanskje litt lik i lydkarakteren sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Rotel RB-1572, på 2x250w. Var godt nøgd med den, men ville ha fleire kanalar. Høyrt mykje bra om hca, så ville testa den. Egentleg for å spara plass:-) då eg brukte NC2125 til senter i tillegg. Tenkte ikkje på størrelsen... Men er godt nøgd med HCA2205. No har eg kun ein NC2125 til overs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Spennende. Har ikke prøvd meg enda men godt mulig jeg tester et par ut sjøl i løpet av sommeren. Jeg har allerede concept 1 som bakhøytalere og rommet er så lite at jeg har ikke følt noe savn ved og 'bare' ha 5.1 :wink:

Jeg har forsåvidt og 2 xtz 12.16 og synes jo de spiller meget bra til prisen, om 12.18 er enda kvassere så blir nok dette tøffe saker :-)

Kan og reklamere litt for en AntiMode 8033c dsp, denne gjør mye for og fjerne uønskede peaks ifra subbene og vil mene at med denne kan jeg kjøre enda en nesten 10-15db høyere uten at subbene lager den stygge romle resonansen.
    Aj aj, den skal jeg bite meg merke i =) Takk for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Rotel RB-1572, på 2x250w. Var godt nøgd med den, men ville ha fleire kanalar. Høyrt mykje bra om hca, så ville testa den. Egentleg for å spara plass:-) då eg brukte NC2125 til senter i tillegg. Tenkte ikkje på størrelsen... Men er godt nøgd med HCA2205. No har eg kun ein NC2125 til overs.
    He he, kjekt å ha =) NC2125 får du nok solgt om du ønsker.
    RB-1572 er nok en veldig bra sak så man får kanskje ikke noe natt og dag opplevelse hva man erstatter den med. Da trur jeg man må ha en helt annen type høyttaler evt. Bra du liker hca2205. Er godt fornøyd med min også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg forventa nok ikkje ein revolusjon i lyden heller. Håpa på litt mindre skarp diskant. Det må eg testa etter ny romkorreksjon. Ein anna grunn var at no får eg 220w på senter, mot 125w med NC125. Veit ikkje om behovet var der, men det skadar nok ikkje. I tillegg har eg jo 2 kanalar ekstra, dersom eg vil bruka dei til noko. No brukar eg kun 3 av 5 kanalar til frontrekka. Receiveren tar seg av alle 6 surroundkanalane.

Er det forresten auto on via signalkablane på denne? Gløymde å sjekka før eg trykte den inn i racket:-)

Har du komt til konklusjon ang valg av surround ht?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg forventa nok ikkje ein revolusjon i lyden heller. Håpa på litt mindre skarp diskant. Det må eg testa etter ny romkorreksjon. Ein anna grunn var at no får eg 220w på senter, mot 125w med NC125. Veit ikkje om behovet var der, men det skadar nok ikkje. I tillegg har eg jo 2 kanalar ekstra, dersom eg vil bruka dei til noko. No brukar eg kun 3 av 5 kanalar til frontrekka. Receiveren tar seg av alle 6 surroundkanalane.

Er det forresten auto on via signalkablane på denne? Gløymde å sjekka før eg trykte den inn i racket:-)

Har du komt til konklusjon ang valg av surround ht?
    Jeg syns ikke mine klipsch blir spesielt skarp i diskanten egentlig.
    Center er jo en veldig viktig brikke. Å gi den all den kraft den trenger til en hver tid å litt til tror jeg bare er sunt =)
    Tror ikke det er auto on via signal nei, men du kan vist koble en hyssing imellom slik at den slår seg på når du skrur på receiveren. (tror jeg)
    Den spiller også bedre når den er blitt varm syns jeg.

Tja, altså jeg bestilte disse fx-4 høyttalerne, så får se hvordan det blir. Mr chill nevnte han hadde hatt klipsch rs42, å byttet til dyna fx-4 å ble nøyd med det. De er iallefall billig så di skal spille ***** dårlig for at jeg skal få en kjip opplevelse. :P

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •