valg av høytalere b&w cm8 , cm5, 683, psb, klipsch, dali?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av høytalere b&w cm8 , cm5, 683, psb, klipsch, dali?

Hei,

er ute etter høyttalere som spiller rent og bra på lavt volum(bor i blokk)
    50/50 film musikk, type musikk, Springsteen, rock, dire Straits, balader, kanskje noe rihanna til fruen

har en onkyo 818 forsterker.

stuen er ikke så stor kanskje 20kvm, ergo litt dårlig med plass også derfor vurderes bokhøytalere.

Er det noen som har noen tips? første gang jeg kjøper skikkelige høyttalere så derfor lurer jeg på om man bare skal kjøre på med for eksempel CM8 men ønsker ikke bruke noe mere en 14k, har ikke mulighet og dra å lytte på demo av noen typer.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har mulighet for å plassere CM8 og forsterkeren din er kraftig nok er det et godt valg.
    Har selv CM1 og med en meget kraftig 150watts forsterker spiller de glimrende på
    ca 18kvm2.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkwind
    Hei,

er ute etter høyttalere som spiller rent og bra på lavt volum(bor i blokk)
    50/50 film musikk, type musikk, Springsteen, rock, dire Straits, balader, kanskje noe rihanna til fruen

har en onkyo 818 forsterker.

stuen er ikke så stor kanskje 20kvm, ergo litt dårlig med plass også derfor vurderes bokhøytalere.

Er det noen som har noen tips? første gang jeg kjøper skikkelige høyttalere så derfor lurer jeg på om man bare skal kjøre på med for eksempel CM8 men ønsker ikke bruke noe mere en 14k, har ikke mulighet og dra å lytte på demo av noen typer.
    Kjøper du CM8 så burde du virkelig tenke på effektforsterker! Spiller ikke bra uten effekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vurderer cm1

ja mye å tenke på men jeg går i fra et LG plast anlegg til 2400 så bedre blir det vell, er så elendig nå at jeg ikke gidder å høre på musikk.

har vurdert cm1 eller cm5 men ser det skrives mye at med CM1 bør man ha subwoofer.

spiller dine CM1 bra på lavt volum?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja mye å tenke på men jeg går i fra et LG plast anlegg til 2400 så bedre blir det vell, er så elendig nå at jeg ikke gidder å høre på musikk.

har vurdert cm1 eller cm5 men ser det skrives mye at med CM1 bør man ha subwoofer.

spiller dine CM1 bra på lavt volum?
    Ja spiller bra på lavt volum med 150watteren, har og en 40watter men det blir en annen opplevelse.
    Cm1 spiller mye bass for størrelsen.

Har du sett denne:B&W CM1 & ASW608 - Basstronics - bass I love you - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Ja spiller bra på lavt volum med 150watteren, har og en 40watter men det blir en annen opplevelse.
    Cm1 spiller mye bass for størrelsen.

Har du sett denne:B&W CM1 & ASW608 - Basstronics - bass I love you - YouTube

du har ikke hørt CM5 ser at lyd og bilde ikke ga denne så bra karakter, men jeg ser en del utenlandske nettsider skriver mye bra om Cm5.

høres jo ut som det er nokk med bass etter mine ører på cm1 når jeg hører på denne youtube videoen

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke hørt CM5 ser at lyd og bilde ikke ga denne så bra karakter, men jeg ser en del utenlandske nettsider skriver mye bra om Cm5.

høres jo ut som det er nokk med bass etter mine ører på cm1 når jeg hører på denne youtube videoen
    På videoen er der en liten sub
    Ligger andre videoer ute der CM1 spiller alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    På videoen er der en liten sub
    Ligger andre videoer ute der CM1 spiller alene.

har hørt litt på nett av, men blir jo ikke i nærheten av ekte lytte opplevelser

Blir ikke så mye klokere men jeg tror at enten går jeg for CM1 med en argon8sub eller en dm683 uten sub.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare PSB som har gode kanadiske høyttalere

Home Theater Systems and Speakers | Axiom Audio

Anbefales!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt argonsub på hifiklubben og anbefales IKKE av meg! du hører at selve kassen er i bevegelse og at det er dårlig byggekvalitet. hadde hvertfall bygga ny kasse til den da :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir ikke så mye klokere men jeg tror at enten går jeg for CM1 med en argon8sub eller en dm683 uten sub.
    DM683 er kanon bra, men kun med KRAFTIG forsterker . HVa slags amp har du forresten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    DM683 er kanon bra, men kun med KRAFTIG forsterker . HVa slags amp har du forresten ?

Har en onkyo 818

Ja regner med jeg slipper sub med 683, men jo mere man leser og "synser" jo verre blir det og som jeg ser blir CM1 med en skikkelig sub like dyrt som cm8.8)

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ som fåes på surround.no har massive subber som har fått meget gode omtaler til 3000 kr.

Verdt å sjekke ut om du skal gå for sub.

Newcomer Kenneth311 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sverger til Klipsch selv. Hvis du går for f.eks. et par RB-81 II så får du en høyttaler som lar seg drive av nesten hva som helst.
    Du får også en veldig energisk lyd. De kan spille veldig høyt samtidig som de kan spille ganske så raffinert.
    Mange liker ikke den direkte diskanten til Klipschene men det er en vane smaks -sak.
    Så hvis du hører mye på pop og rock og ikke så mye klassisk så kan dette være veien å gå.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke en 10" eller 12" fra XTZ og surround.no? Koster litt mer enn Argon men er bang for bucks og nær ting som er mye dyrere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville kjøpt Tannoy Revolution DC6T så slipper du å kjøpe større forsterker samtidig som den spiller pent på lave volum.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt argon sub 12 og har nå xtz 12.16 og det kan overhodet ikke sammenlignes. Argon suben spilte ikke på langt nær med samme lydkvalitet på noen frekvenser som xtz gjør. Kjøper du 683 MÅ du sørge for å ha nok effekt, hvis ikke så kan du like greit kjøpe deg en mindre høyttaler. Skal de blomstre og gi deg den bassen du vil ha uten å kjøpe sub burde du ha minst 150 strømsterke watt vil jeg påstå. Har prøvd de med bare receiver og det er kjedelig rett og slett.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for Dali Lektor til den ampen. Diskant og mellomtone registeret på disse er helt magiske. Bassen kan bli litt rotete, men du verden så "morsomt" det spiller. Bassen kan du rette opp vha en sub:

SVS SB12-NSD Black Charcoal - Subwoofere - Høyttalere

Totalt blir dette i underkant av 14000kr .

Newcomer Daliman85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva med noe fra Dali? F. eks Ikon 6 ville sikkert også passet fint til recievern din. Noe av det jeg liker best med Dali er at de ikke krever masse power, og at de spiller bra på lavt volum! Har hatt B&W 685; bra med bass, men savnet diskanten fra Lektor 2ene mine.. Har nå zensor 5 + Onkyo og stortrives med det.

Newcomer Kenneth311 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daliman85
    Ja, hva med noe fra Dali? F. eks Ikon 6 ville sikkert også passet fint til recievern din.
    Synes faktisk at at Ikon 6 låter bedre enn Dali Ikon 7. Disse er jo ganske tungdrevne begge to, men har du over ca. 50-70W burde du klare deg hvis du ikke skal spille høyt. Ikon 6 er veldig stram og hurtig i bassomr. og krever ikke noen high-end elektronikk. Faktisk så låter hele spekteret raskt på på disse.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •