Nye høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere

Jeg skal kjøpe høyttalere til min Hegel 200. Har vært rundt å lyttet en del, men har enda ikke bestemt meg. CM9 og Focus 260 er veldig aktuell, men jeg er redd høyttalerens potensiale ikke kommer til sin rett i stuen min som bare er 23kvm. Kan det være bedre å tenke på noe mindre? Som SA Mantra 50? Alle de kjente merkene låter veldig bra i lytterommene, men problemet er at jeg ikke har fått testet noen av høyttalerne hjemme enda. Jeg har lagt inn forespørsel på hjemmetesting å venter på svar.

Imens lurer jeg på om noen har erfaringer med Focus 260 mot CM9 i mindre rom.
    Eventuellt Mantra 50.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med cm8? den er jo beregnet for mindre rom. Har den på ganske lite rom selv og ganske nær vegg, fungerer ypperlig. Om du liker storebroren cm9. Synes cm1 også låter fantastisk..

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 burde fungere helt fint i ett slikt rom. Har selv 683 i ett rom på 12kvm og det fungerer veldig bra, kunne fint hatt større høyttalere der også.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du spiller veldig høyt så er CM8 gull verdt, samtidig får du mer kapital til forsterkeri da, som virkelig kan få denne rakkern til å blomstre .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elac

Elac er en liten tysk produsent som får alvorlig mye skryt for tiden.
    Har selv et par Black Edition 247.
    Spiller fletta av Spendor a6 (utgående modell), til tross for prisforskjell på kr 6.000
    Så Elac vil jeg anbefale
    Men har ikke hørt dem mot ditt forsterkervalg selvsagt
    Men tror Elac passer det meste - også rør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmetesting er tydeligvis ikke et tema hos mine lokale hifi butikker.
    Det er veldig fristende å gå for CM9 som er en prisvinnende bestselger. Problemet er at jeg må ha hvite CM9, men de er utsolgt i hele skandinavia. Ny leveranse er forventet ca 1. august.
    Focus 260 har jeg derimot tilgjengelig til knallpris. Er det noen som har erfaringer med 260?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lyttet på CM9 og Mantra 60, og Mantraene trakk det lengste strået i mine ører. Har du hørt på Mantra 50/70?
    Mener At hos Soundgarden kan du låne hjem ved å betale depositum som du får igjen hvis ikke du ønsker å kjøpe.
    Ellers finner du jo Mantra 60 i hvit brukt, har jeg sett😉
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Det er veldig fristende å gå for CM9 som er en prisvinnende bestselger. Problemet er at jeg må ha hvite CM9, men de er utsolgt i hele skandinavia. Ny leveranse er forventet ca 1. august.
    Hvis du kan "strekke budskjettet" litt, kan du jo vurdere CM8 og PV1D subwoofer i hvit.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må virkelig få hørt den PV1D en gang, er den virkelig SÅ spesiell? om jeg husker rett er vel prisen 12 laken :shock: 4x så mye(bra) som en xtz sub mao

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter : skriv litt om hvilken lydsignatur du ønsker så er det gjerne lettere å hjelpe.

Har du vurdert en god stativhøyttaler ? Kan ofte spille tightere og bedre enn sine storebrødre i litt mindre stuer.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode forslag. Jeg finner Dynaudio veldig interessant og spesielt Focus 260. Nå får jeg endelig lånt med meg et par i morgen. Jeg synes det er en veldig "ærlig" høyttaler som gjengir meget klart og bra.
    Jeg ble også meget imponert over Focus 160. Skulle nesten ikke tro at så små høyttalerne kunne spille så fantastisk på god elektronikk.
    Det var mer trykk i 260, men det er jo egentlig ikke så rart + at jeg synes den ser mye bedre ut enn en stativhøyttaler, men man skal ikke undervurdere 160. Nå håper jeg bare 260en spiller bra hjemme i stua mi også. Isåfall er valget tatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •