problemer med xtz 99 w 12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med xtz 99 w 12.16

Hei..

Har et lite problem når jeg spiller opp bass.. da kommer det en plaffre lyd, har satt bassen midt på gulvet for å teste.. der er det skikkelig dårlig lyd og grusom plaffre lyd.. men når jeg putter bassen i hjørnet bak soffaen er det bra lyd. La også merke til at det er stor lengde forskjell på refleksrøra også.

hva kan være grunnen til den lyden?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg tippe så er det port støy du hører, hvor høyt har du satt gain/volum på subben ?

Enten så er det vel noe galt eller du spiller voldsomt høyt.
    Har ikke hørt noe sånt fra mine enda.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub skal aldrig stå midt på gulvet, da mister den jo all gain fra veggene. Sett den i hjørnet, eller mot en vegg, som det står beskrevet i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    En sub skal aldrig stå midt på gulvet, da mister den jo all gain fra veggene. Sett den i hjørnet, eller mot en vegg, som det står beskrevet i manualen.
    Nei, men om den står mot veggen midt på gulvet eller mot veggen ved tvn så blir det rar plaffre lyd.. men når jeg har den i et hjørne (bak sofaen) så får lufttrykket motstand fra sofaen og til refleksrøra, da blir det ikke plaffre lyd.. men med en gang refleksrøra har fritt for motstand forran seg, så blir det rar lyd.. og er jo normalt at subben står åpent i et rom, og ikke har luftmotstand fra en vegg/sofa..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Skulle jeg tippe så er det port støy du hører, hvor høyt har du satt gain/volum på subben ?

Enten så er det vel noe galt eller du spiller voldsomt høyt.
    Har ikke hørt noe sånt fra mine enda.
    Har ikke volum/gain på halveis engang, uansett hvor høyt/lavt jeg spiller er plaffre lyden der.. og jeg har aldri maksa lyden.. spiller normalt slik at det går ann å prate sammen.. er en sikkelig ubehagelig lyd..

Hadde en kompiss her idag, og han driver med anlegg på hobby basis, han hadde aldri vært borti den lyden der før.. og han mente at det var forskjellen på lengden på refleksrøra som gjorde den lyden.. for lyden kommer fra det høyre hullet som er det korteste refleksrøret.. når vi tetter igjenn med di skumgummiputene som fulgte med i det høyre, så stopper plaffringa, og bassrn blir veldig svak.. men tetter vi igjen venstre hull, så er plaffre lyden der, og bassen er litt sterkere enn når vi tetter igjen høyre hull son har kortere rør..

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tlf til surround.no og hør hva de sier viss du ikke finner ut av det:smile:
    Hjem - Surround
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Portstøy. Tett en av portene og prøv igjen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som noe kanskje er litt galt.
    Ikke at portene har forskjellige lengder, dette er nok ment for at de skal resonere i forskjellige frekvenser så man får bedre respons fra subben og man kan tune etter eget ønske med de inkluderte skumgummi bongene (de skal følge med subben)

Første jeg tenker på, men det har dere kanskje sjekket allereder er om det har kommet en papirlapp inn i porten eller noe er løst inni der.

Det er absolutt ikke uhørt at det blir feil på disse xtz subbene, men når de fungerer så er det veldig mye sub for penga.

Som nevnt over, beste er vel og kontake surround.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •