12" element. Bare MÅ ha det!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

12" element. Bare MÅ ha det!

hei,leter etter et 12" element for både hus og bil.Altså,det har ingenting å si om det tilhører hus eller bil. Skulle gjærne ha lagt ut på AVtorget,men vil skjekke interessen for et evnt, salg her først.Om noen har, eller vet av,kommenter i kommentarfeltet, eller aller helst send meg en PM om dere vil JBL og Rockford,ypperlig. En eventuell pris tar vi da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm.. Eneste kravet er at det er ret 12" element? Er MYE du bør prioritere fremfor kun diameter på et element. Du får jo til og med 12" mellomtoner...
    Hva skal det brukes til? Hvilken kasseløsning skal du bruke? Hvilken kassestørrelse? Størrelse på rom, eller type bil? Hvordan forsterker har du? Hvor mye effekt har du? skal det spille høyt, pent, eller helst en blanding? Ettersom du nevner JBL og RF anntar jeg du er ute etter en blanding, og med potensialet for en del SPL?

Som et eksempel har jeg laget en sub av et 6.5" element i bil som spilte både dypt og høyt nok for vanlig bruk. Ned til ca 28Hz, og nermere 110dB i bil før forvrengning. Har faktisk hørt 12" i bil spille både lavere og ikke like dypt.
    Størrelsen på elementet er vel egentlig noe av det desidert siste jeg prioriterer - selv om et større element selvfølgelig har potensialet til å flytte mer lyft dersom det har nok effekttolleranse og høy nok x-max.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Erik-86
    Uhm.. Eneste kravet er at det er ret 12" element? Er MYE du bør prioritere fremfor kun diameter på et element. Du får jo til og med 12" mellomtoner...
    Hva skal det brukes til? Hvilken kasseløsning skal du bruke? Hvilken kassestørrelse? Størrelse på rom, eller type bil? Hvordan forsterker har du? Hvor mye effekt har du? skal det spille høyt, pent, eller helst en blanding? Ettersom du nevner JBL og RF anntar jeg du er ute etter en blanding, og med potensialet for en del SPL?

Som et eksempel har jeg laget en sub av et 6.5" element i bil som spilte både dypt og høyt nok for vanlig bruk. Ned til ca 28Hz, og nermere 110dB i bil før forvrengning. Har faktisk hørt 12" i bil spille både lavere og ikke like dypt.
    Størrelsen på elementet er vel egentlig noe av det desidert siste jeg prioriterer - selv om et større element selvfølgelig har potensialet til å flytte mer lyft dersom det har nok effekttolleranse og høy nok x-max.
    +1
    Om du vil forstå litt mer om hvordan elementer fungerer kan du lese her. Legg merke til at det ikke står at diameteren på elementet er veldig viktig i denne artikkelen.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, skulle nok fått RÅTT 6,5 element til å spille bedre enn et kleint 12" element. så kanskje vurder etter pris å ikke diameter?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder element etter hvilke egenskaper du ønsker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •