Bytte rf82mkII til?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Matching gjelder også for andre merker enn Klipsch.
    Godt sagt!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gohigh
    Når du sier klipsch høres forjævlig ut, er det da alle modeller du mener, helt opp til palladium serien? Vær spesifikk. Ikke si hele merket... Blir det samma som og si at bil er dritt å ikke spesifisere merket..
    delene er prinsipielt like så man kan forvente noe av det samme
    reference har gjenkjennelige horn, titanium drivere og alu woofere.
    heritage sin "k-77" diskant går igjen i alle utenom heresy.
    det eneste som skiller la scala og klipschorn elektrisk (+ 60.000kr) er en kondensator.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Godt sagt!
    Jeg tror å håper at alle er enig i at matching er viktig.

Men når ville påstander som konstruksjons feil, alt fra denne leverandøren er dårlig osv blir fremstilt er det ikke lett å ta noe seriøst når utgangspunktet er så fordomsfull fra flere i denne tråden. I hvertfall lite hjelp for trådstarter.

Mitt opprinnelige forsøk på å anbefale å prøve en annen forsterker står jeg fast ved basert på at jeg har hørt flere Klipsch systemer synge virkelig flott med svært god dynamikk. Men riktig matching med elektronikk og rom er svært svært viktig.
    Emotiva og Klipsch har etter min erfaring resultert i denne hardheten trådstarter beskriver. Det kan selvsagt være andre årsaker, men ville tro at det enklere for trådstarter å få lånt en annen forsterker en å starte fra scratch.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Hallo folkens.

Har pr dags dato RF 82mkII høyt, å lurer da på å oppgradere litt.

Blir litt mere film enn musikk i rommet de skal stå i, rommet er ca 18-19 kvm.

Av musikk så blir det mest heavy/metal i spilleren.

Har kikket litt på System Audio Mantra 70/Ranger Master, Sonus Faber venere 2.5/3.0, og ser at det er noen tilbud på Canton 5DC å 7DC.

Hva mener folket her inne da? Max grense er 30k, å gjør ikke noe om det blir noe billigere heller.
    Andre merker man burde se/lytte på?

Syns horna i rf82 kan bli litt harde i lengden, å da særlig på metal, men funker ok på musikk.

Skal drives med Emotiva xpa5 å har yamaha 3067 som reciver/forforsterker.

Pondus

Min anbefaling vil være å bytte ut emotivaen med dyrere forsterkeri. Jeg har selv kjøpt Anthem MCA50 5x225w Som faktisk kommer fra samme fabrikk som Klipsch. Jeg bruker Anthem på Monitor Audio GS serie. Og kan si med en gang at toppen roet seg. Fordelen med Anthem er at de er helt analoge hele veien. Og de kan spille ekstremt høyt uten at det går på bekostning av lyden. blir bare høyere.. MCA 50 koster ca 28000,- og det er verdt hvert eneste øre. vanvittig mye for pengene.

Hilsen En som har brent seg på billig elektronikk..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger.

Da har tenkeboksen litt å tenke på ja.

Pondus

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil anbefala deg å låna, og testa, med ein anna effekt, dersom du har mulighet. Syns du fortsatt ikkje lyden er som du ønskjer, så er nok byte til "rolegare" høgtalarar tingen. Parasound HCA og NC, adcom, vincent og ein del andre er relativt rimelege merker, som folk generelt er godt nøgd med på klipsch.

Eg kan godt forstå at du syns Klipsch kan verta for ubehagelig i diskanten, spesielt på musikk. Kan til dels vera einig i det og, sjølv om eg syns Klipsch har ein del kvalitetar som gjer at eg saknar dei etter ei stund.

Har kun høyrt SA Mantra 60 i butikk, men det var høgtalarar eg likte veldig godt, på tross av at dei er veldig ulike Klipsch. Pene er dei og. Dei er vel mulig å få lytta til hos hfk/soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tru infinity kappa 9.2 er noe for deg å prøve ut.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •