Bytte rf82mkII til?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva var målekriteriene? Var dette en RTA-respons? I såfall, hvilken relevans mener du det har?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Så, det er altså en flat frekvenskurve som høres best ut i samtliges ører? :roll:
    Ofte ikke. Men poenget er at ingenting med f.eks nevnte RF-7II skulle tilsvare hardhet og skriking ved måling. Han bruker ingen form for DSP eller korrigering. Kun 2 kanler med Krell 400 intergrert. Jeg målte det med min DEQX og det målte overaskende flatt utenom de vanlig bassproblene han har i rommet sitt.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digiman
    Ofte ikke. Men poenget er at ingenting med f.eks nevnte RF-7II skulle tilsvare hardhet og skriking ved måling. Han bruker ingen form for DSP eller korrigering. Kun 2 kanler med Krell 400 intergrert. Jeg målte det med min DEQX og det målte overaskende flatt utenom de vanlig bassproblene han har i rommet sitt.

Hvorfor er ikke poenget at ikke alle har like preferanser og noen, eller.. ganske mange faktisk, syns klipsch høres heelt forjævlig ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva var målekriteriene? Var dette en RTA-respons? I såfall, hvilken relevans mener du det har?
    Ingen annen relvans en å sammenligne med andre høytralere som har vært innom hans anlegg. RTA i ørehøyde ved lytteposisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke poenget at ikke alle har like preferanser og noen, eller.. ganske mange faktisk, syns klipsch høres heelt forjævlig ut?
    Jeg er enig.
    Dog klarer jeg ikke helt å forstå at noen velger å skjære alt over en kam basert "jeg har hørt" Samt at jeg har personlig ikke klart å måle eller høre noe som skulle tilsi en skrikende tendens med f.eks RF-7II.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog klarer jeg ikke helt å forstå at noen velger å skjære alt over en kam basert "jeg har hørt" Samt at jeg har personlig ikke klart å måle eller høre noe som skulle tilsi en skrikende tendens med f.eks RF-7II.
    At "jeg har hørt" er opptil en million ganger mer håndfast enn mye av synsingen og internett-vitenskapen mange her inne opererer med. Jeg har håndfaste erfaringer jeg kan vise til. Som sagt, at du har en kompis som har fått RF7-II til å høres bra ut i deres ører, er ikke dermed sagt at problematikken med at de er for harde i toppen ikke er et tema for andre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig.

Kan ikke se at noen har skjært over en kam her.
    Jeg syns tvert imot at det er en sunn forveksling fra massesuggesjonen her når noen baserer påstander på egne erfaringer og hva de selv har hørt. Det er dritenkelt å kjøpe klipsch og få cred fra "mafiaen" på AVforum, men det kreves både innsikt og erfaringer før man tilfredstiller egne preferanser.

Hvis man i det hele tatt finner ut at man har noen ..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen annen relvans en å sammenligne med andre høytralere som har vært innom hans anlegg. RTA i ørehøyde ved lytteposisjon.
    Men det sier jo ingen ting om rårespons, forholdet mellom powerrespons og direktelyd, forvrengning, feil i tidsdomenet osv. Ergo sier det heller ikke noe om kvaliteten på disse høyttalerne heller.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan ikke dere ta dette i en egen diskusjonstråd? Han spørr etter hjelp, og IKKE etter en diskusjon om det her :S
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til internet, her både anbefaler og fraråder man folk å kjøpe klipsch

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Hallo folkens.

Har pr dags dato RF 82mkII høyt, å lurer da på å oppgradere litt.

Blir litt mere film enn musikk i rommet de skal stå i, rommet er ca 18-19 kvm.

Av musikk så blir det mest heavy/metal i spilleren.

Har kikket litt på System Audio Mantra 70/Ranger Master, Sonus Faber venere 2.5/3.0, og ser at det er noen tilbud på Canton 5DC å 7DC.

Hva mener folket her inne da? Max grense er 30k, å gjør ikke noe om det blir noe billigere heller.
    Andre merker man burde se/lytte på?

Syns horna i rf82 kan bli litt harde i lengden, å da særlig på metal, men funker ok på musikk.

Skal drives med Emotiva xpa5 å har yamaha 3067 som reciver/forforsterker.

Pondus
    Monitor Audio Gx-200 eller 300 kan du jo ta en titt på, ellers så er jo JBL og/eller SA gode valg..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til internet, her både anbefaler og fraråder man folk å kjøpe klipsch
    Hvorfor annbefale han noe han allerede har og ikke er helt fornøyd med? :P

Og på internet, der bruker man "nettvett"

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvorfor annbefale han noe han allerede har og ikke er helt fornøyd med? :P
    Det er det vel "eddie" du må spørre om. Jeg blør fra ørene bare jeg leser nicket hans, så anbefalingene kommer ikke fra meg..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det vel "eddie" du må spørre om. Jeg blør fra ørene bare jeg leser nicket hans, så anbefalingene kommer ikke fra meg..
    LOL, ja jeg så att di ikke kom fra deg.. Å inlegget var ikke rettet direkte til deg heller

Jeg er Klipsch frelst selv, men det betyr ikke att Klipsch er best i verden. Det finnes mange merker jeg verdsetter og liker veldig godt. Kunne faktisk byttet ut mitt eget opsett til noen av di.

Jeg blir egentlig litt iritert når jeg går inn i en tråd, der en stakkars spør etter hjelp. Å så begynner en slik diskusjon som det her. Har sikkert gjort det selv en gang i tiden, men man lærer til slutt att enden ikke er noe god.

Det beste er uans og høre opsettet selv, men å få pekepinne fra andre er en god start.

Mvh
    Svein S

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en viss Qrt som virker å være ganske lik Eddie, bare anti Klipsch istedenfor.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starten på dette innlegget var faktisk meget bra, men slutten ødela, ser likesom ikke poenget med det siste her, da du traff spikeren godt på første biten.

Blir litt som om jeg skal sitte å si at samtlige b&w jeg har hørt har vært så til de grader dørgende kjedelig å høre på at jeg sovner, men hva er poenget?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Slenger meg på tidligere JBL anbefalinger og synes også du bør sjekke ut JBL 580/590.

Studio 5 serien til JBL er helt topp til dine kriterier. Dynamisk, spillevillig og punchy slik som Klipsch men med mer naturtro klang. Toppen er frempå og ivrig som Klipsch sin, men den store forskjellen er at det presenteres overraskende mykt og behagelig. Ta en lytt.
    Er faktisk litt enig her, men har ikke noe problem med Klipsch som du nevner her, dog JBL er litt mindre dynamisk, litt mindre spinnvill, litt mindre frempå og ivrig - litt mer laidback.
    Kanskje et godt kompromiss for trådstarter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier klipsch høres forjævlig ut, er det da alle modeller du mener, helt opp til palladium serien? Vær spesifikk. Ikke si hele merket... Blir det samma som og si at bil er dritt å ikke spesifisere merket..
    Til trådstarter, jeg personlig ville ikke valgt jbl ls80, jeg hadde rf-82 før og dro til en kompis og hørte på hans side ls80. Dette ble kjedli, alt for lite punch å dynamikk.. Men dog en veldig behagelig diskant og mellomtone.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva skal man med dynamikk når alt annet ved høyttaleren er grusomt å høre på?
    En smaksak Har hatt 802D innom og hadde man fjernet en null på prisen så hadde de muligens passet som en bakgrunns høytaler Jeg spurte trådstarter om antall timer på høytalerne da de trenger laaang innspillingstid ! men som sagt, smaken er som baken uansett

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching gjelder også for andre merker enn Klipsch.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •