sa mantra vs dali

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sa mantra vs dali

Noen som har erfaring med sa mantra 50 eller 70 ? Noen som vet åsen de er i forhold til IKon 7 mk2 som jeg har i dag. Men sa mantra 70 er koster jo nesten det samme som mentor 6, og jeg er fornøyd med dali. lurer på om jeg skal prøve noe nytt:-D . System audio får jo mye bra omtale. :-D Det blir brukt ca 50-50 på film/tv og musikk.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt et godt spørsmål, jeg kjøpte mentor 6 på tilbudet tidligere og angrer absolutt ikke på det, men jeg skulle veldig likt og høre på SA sine og andre merker for det, for jeg har vanskelig for og ikke tenke 'hva om, kanskje?..'

Lykke til på ferden

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig er det ikke langt fra Ikon 7 til Mentor 6.

Du må nesten dra å høre de. Gjerne få deponert på et par med Mantra, og ta de med hjem å høre de. Det vil være mitt tips. Da får du de i din stue, og får testet de rett mot dine egne, i egen stue.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Prismessig er det ikke langt fra Ikon 7 til Mentor 6.

Du må nesten dra å høre de. Gjerne få deponert på et par med Mantra, og ta de med hjem å høre de. Det vil være mitt tips. Da får du de i din stue, og får testet de rett mot dine egne, i egen stue.

Nei er ikke så langt mellom ikon og mentor. men når jeg kjøpte ikon, gikk jeg fra concept til ikon, og det syns jeg var et kvante sprang, men hadde vært morro å hørt om noen her har vært borti sa mantra. syns disse virker intresange.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Absolutt et godt spørsmål, jeg kjøpte mentor 6 på tilbudet tidligere og angrer absolutt ikke på det, men jeg skulle veldig likt og høre på SA sine og andre merker for det, for jeg har vanskelig for og ikke tenke 'hva om, kanskje?..'

Lykke til på ferden

Takk for det. mentor er også ett spendene kandidat, men hadde vært morro å prøvd sa mantra. det er jo dansk det også:razz:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Takk for det. mentor er også ett spendene kandidat, men hadde vært morro å prøvd sa mantra. det er jo dansk det også:razz:
    Ja men med en ganske annerledes grunn filosofi og tonal karakter etter hva jeg leser her på forumet, jeg var på nippet til og starte en massiv lytterunde på nyåret etter høytalere i 15k klassen, hadde bare tenkt og vente til neste innskudd på bank kontoen, men så kom hk med 5k avslag på m6 så da bare klinte jeg til.

Så gikk rett på m6 fra concept 6 så det ble omtrent som et kvantesprang i lydkvaliteten og regne.
    Men som nevnt av ostemannen, du må vel bare ut og høre for og si noe sikkert det er mye bra i denne prisklassen og det hele ender opp med din personlige preferanse.

Personlig skulle vi vel alle verdt rike med hus store nok til en 5-6 lytterom

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men med en ganske annerledes grunn filosofi og tonal karakter etter hva jeg leser her på forumet, jeg var på nippet til og starte en massiv lytterunde på nyåret etter høytalere i 15k klassen, hadde bare tenkt og vente til neste innskudd på bank kontoen, men så kom hk med 5k avslag på m6 så da bare klinte jeg til.

Så gikk rett på m6 fra concept 6 så det ble omtrent som et kvantesprang i lydkvaliteten og regne.
    Men som nevnt av ostemannen, du må vel bare ut og høre for og si noe sikkert det er mye bra i denne prisklassen og det hele ender opp med din personlige preferanse.

Personlig skulle vi vel alle verdt rike med hus store nok til en 5-6 lytterom

he he he, du er inne på no der. med 5-6 rom så burde enn dekke det meste av lyst og behov. må vel ut å lytte ja, skal enn få gjort om seg enn mening. hva bruker du på dine m6?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    he he he, du er inne på no der. med 5-6 rom så burde enn dekke det meste av lyst og behov. må vel ut å lytte ja, skal enn få gjort om seg enn mening. hva bruker du på dine m6?
    Enn så lenge bare receivern, som også kanskje ikke er beste matchen men syns det absolutt det er levbart, det er jo til gjengjeld kraftigste 2011 modellen til pioneer (sc-lx85), Har jo også subber som tar over i bånn (fokuset mitt er film, at det låter så bra på musikk er ren bonus )

Og egentlig til musikk er nesten subbene litt overflødig, m6 kan egentlig holde mål nesten helt ned til 25hz ifølge mine rew målinger (som ellers er ganske på trynet, heh)

Er fristende og teste en NAD m3, eller parasound 2250, men jeg egentlig ikke råd til noen av de eller en brukt electreocompaniet.

Men nå er vel kanskje ikon 7 enda mer kraft hungrig enn m6 ?
    Selv om Dali kanskje ikke er de mest watt hungrige høytalerne sÅ skader det jo ikke med litt overskudd hehe.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så lenge bare receivern, som også kanskje ikke er beste matchen men syns det absolutt det er levbart, det er jo til gjengjeld kraftigste 2011 modellen til pioneer (sc-lx85), Har jo også subber som tar over i bånn (fokuset mitt er film, at det låter så bra på musikk er ren bonus )

Og egentlig til musikk er nesten subbene litt overflødig, m6 kan egentlig holde mål nesten helt ned til 25hz ifølge mine rew målinger (som ellers er ganske på trynet, heh)

Er fristende og teste en NAD m3, eller parasound 2250, men jeg egentlig ikke råd til noen av de eller en brukt electreocompaniet.

Men nå er vel kanskje ikon 7 enda mer kraft hungrig enn m6 ?
    Selv om Dali kanskje ikke er de mest watt hungrige høytalerne sÅ skader det jo ikke med litt overskudd hehe.

alltid greit med strøm, men for min del kommer jeg ikke til å kjøpe effekt trinn
    før jeg evnt, skal bygge ut til 7.2. :-D . jeg vet ikke om ikon er mer watt krevende enn m6.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •