XTZ 10.16 og Intono k12s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 10.16 og Intono k12s

Hallo.

Har noen erfaring med XTZ 10.16 og intono k12s? Er XTZ så bra som folk skal ha det til? Er det veldig stor forskjell på disse 2 subbene Med tanke på at det er 10 og 12" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?
    Hva med Proson Rumble R10?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp XTZ du, har en fornemmelse av at om du kjøper Intono eller Proson får du de aldrig solgt igjen....
    10" eller 12", hvor stort rom har du? Hvilke høyttalere skal den jobbe sammen med?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki Ja tenker også på det ved å få solgt igjen! Men nå skal ikke jeg ha så veldig stort.. Bare for å få litt mere bass til musikk/film siden jeg har kjærring og unge så blir det ikke så mye høyt spilling! :/ hehe
    Men har en stue på ca 35-40 kvm

Men har JBL Studio 190 høyttalere..

Har også kikket på JBL sine subber, men syntes ikke så mye om de egentlig.. og hører ikke om folk som skryter av di heller!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En XTZ 10" vil holde, du vil like den.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz gir høy valuta for penga, med mindre du får en defekt vare.
    Tror ikke dette skjer så veldig ofte og da har man også garanti/reklamasjons retten og sette seg på.

Har i det siste fått eksperimentert med noen nye plasseringer og fått stillt mine inn enda litt bedre så har igjen blitt overaska av de :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke budskjettet på mer enn rundt 3k?
    hvis ikke så kunne du gått for 12.16, eller enda mer å gått for 12.18.. da har du dypbass nok til film, og trykkbass nok til musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Xtz gir høy valuta for penga, med mindre du får en defekt vare.
    Tror ikke dette skjer så veldig ofte og da har man også garanti/reklamasjons retten og sette seg på.

Har i det siste fått eksperimentert med noen nye plasseringer og fått stillt mine inn enda litt bedre så har igjen blitt overaska av de :-)
    Ja da burde man ha garanti/reklamasjon :P ja plassering har mye å si for lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    er ikke budskjettet på mer enn rundt 3k?
    hvis ikke så kunne du gått for 12.16, eller enda mer å gått for 12.18.. da har du dypbass nok til film, og trykkbass nok til musikk
    Hadde ikke planer om å gå så langt over 3k

Hehe ja, har kikket på 12.16 og, men føler at jeg ikke har behov for så stort egentlig, men kan jo hende jeg kan legge på en tusing til!!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sptakkel
    Hadde ikke planer om å gå så langt over 3k

Hehe ja, har kikket på 12.16 og, men føler at jeg ikke har behov for så stort egentlig, men kan jo hende jeg kan legge på en tusing til!!
    Hadde nok spandert på meg 12'ern ja - den har faktisk ganske mye mer bunndrag , og i et såpas stort rom så vil du nok ha bra igjen for den tusingen:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XTZ 99 W12.16 bestilt, og gleder meg

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å få deg en liten a-ha opplevelse....

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hadde nok spandert på meg 12'ern ja - den har faktisk ganske mye mer bunndrag , og i et såpas stort rom så vil du nok ha bra igjen for den tusingen:grin:
    Ja er godt fornøyd med mine to 12.16 og for den musikken som ikke får positiv effekt av subbene, da er det stort sett musikk uten noe dypbass.

Jeg har (som jeg føler jeg trenger og nevne angående subbene mine) også en antimode DSP som hjelper mye på bassen så denne gjør jo sånn sett subbene merkbart mer velspillende vel og merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men det er bra! Skal bli godt Men lest litt om rca kabel. Stemmer det at det egentlig ikke er så stor forskjell på f.eks Monster til 600,- og en billig en egentlig?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men det er bra! Skal bli godt Men lest litt om rca kabel. Stemmer det at det egentlig ikke er så stor forskjell på f.eks Monster til 600,- og en billig en egentlig?
    Ja det stemmer!
    Grattis med ny sub - blir nok bra dette !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke jeg trenger noen dyre sub kabler, men vil anbefale og finne noen isolerte (blir fort noen meter strekk)

Flytta på en par ting i går så nå står subbene på hver sin side av receivern min så hadde ikke trengt mer enn maks 1.5m kabler, men det blei støy i RCA stubben min som gikk i antimode (noe som endte med et *******s leven kl 2230 i går kveld) Så da har jeg satt på den billige 10m sub kabelen istedet og det er bare god lyden igjen :-)

Tenker da selv og bare bestille noen 1.5m subwoofer kabler fra netonnet (69kr pr 150ca for 10m) tipper dette bare er rimelige coax spdif kabler som de egentlig heter. (De kaller det subwoofer kabel der så kan sikkert søke det opp, har man tålmodighet så kan vel og bestille fraktfritt derfra)

Som jeg og nevner, mye greiere med noen ekstra meter enn og ikke kunne plassere subben der den spiller best :-)

Men denne 20 meters kabel salaten jeg har nå må jeg få snaua inn snart, det ser jo ikke ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det stemmer!
    Grattis med ny sub - blir nok bra dette !
    Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Føler ikke jeg trenger noen dyre sub kabler, men vil anbefale og finne noen isolerte (blir fort noen meter strekk)

Flytta på en par ting i går så nå står subbene på hver sin side av receivern min så hadde ikke trengt mer enn maks 1.5m kabler, men det blei støy i RCA stubben min som gikk i antimode (noe som endte med et *******s leven kl 2230 i går kveld) Så da har jeg satt på den billige 10m sub kabelen istedet og det er bare god lyden igjen :-)

Tenker da selv og bare bestille noen 1.5m subwoofer kabler fra netonnet (69kr pr 150ca for 10m) tipper dette bare er rimelige coax spdif kabler som de egentlig heter. (De kaller det subwoofer kabel der så kan sikkert søke det opp, har man tålmodighet så kan vel og bestille fraktfritt derfra)

Som jeg og nevner, mye greiere med noen ekstra meter enn og ikke kunne plassere subben der den spiller best :-)

Men denne 20 meters kabel salaten jeg har nå må jeg få snaua inn snart, det ser jo ikke ut...
    Hehe okey Da kan jeg spare litt penger der og..
    ja tenker å kjøpe en på noen meter så jeg får flyttet litt på den ! 20m er vel en skikkelig salat vil jeg tru ;P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •