Hjelp til valg av subwoofer til Dali Zensor-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av subwoofer til Dali Zensor-serie

Hei,

Jeg har en NAD T757v2-reciever som driver et par Dali Zensor 7, et par Dali Zensor 1 og en Dali Vokal, altså 5 høytalere. Jeg vurderer nå å kjøpe meg en subwoofer, da jeg liker litt ekstra trøkk både til film og musikk. I tillegg er rommet ganske stort. Det jeg lurer på er hvilken subwoofer som spiller best med høytalerne og recieveren min. Jeg har sett på DALI SUB E-12 F Subwoofer, da det står på HiFi-klubbens hjemmeside at den matcher Dalis Zensor-serie. Mener dere det er best å holde meg til samme serie, altså E-12, eller vet dere om noen andre som passer bedre? I tilfelle hvilke? Tenker å bruke maks 5000 på det.

Takk på forhånd!

Simen

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Avforum

Jeg har hatt en E-12F selv en periode (var min første sub) men bytta til xtz 12.16 litt før nyttår som koster det samme, men spiller kraftigere og merkbart dypere, (jeg har 2 da)

Angående hva som passer sammen av subber og høytalere så er egentlig dette langt enklere enn med andre høytalere, f.eks en dårlig matchet senter høytaler kan ødelegge mye i et godt oppsett,

mens en sub praktiskt talt ikke merke sensitive, trenger bare så god som mulig plassering, og kalibrering for volum og fase så er man i boks
    (sub kalibrering er sikkert mat for en doktorgrad eller 3 så veldig forenkla beskrevet her) men dette må gjøres uansett hva slags sub du velger også.

Trenger forsåvidt ikke og måtte velge XTZ heller men det er kun disse subbene (E12-F og xtz 12.16) og syns sistnevnte spiller mye mere per krone enn dali sin, om du er i Kristandsand området så er det to SVS subber ute på Avtorget nå tenker da først og fremst på svs SB-12'en.

Jeg kan da sånn sett nevne at jeg bruker 2 xtz 12.16 sammen med Mentor 6 fronter, subbene får litt elektronisk hjelp av en Anti-Mode 8033 som da gjør de langt mer velspillende enn de hadde klart helt alene.

Kort sagt, synes jeg ny prisen på Dali Sub E12-F er litt for stiv, om du kan finne en på brukten til halv pris derimot så er det mye nærmere en god deal.

Kan anbefale deg og kikke på Hjem - Surround (f.eks XTZ, Dynavoice) og L-Sound (SVS, Ken Kreisel)
    Det finnes mye annet enn hva Hifiklubben har og by på spessielt på sub området i min mening.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Nettop den jeg tenkte på
    Blei nesten frista av de sjøl i går, men dytter jeg inn 12" til på mine 10m2 så kommer det vel menn i hvite frakker og tralala drops på døra mi...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simsen007
    Hei,

Jeg har en NAD T757v2-reciever som driver et par Dali Zensor 7, et par Dali Zensor 1 og en Dali Vokal, altså 5 høytalere. Jeg vurderer nå å kjøpe meg en subwoofer, da jeg liker litt ekstra trøkk både til film og musikk. I tillegg er rommet ganske stort. Det jeg lurer på er hvilken subwoofer som spiller best med høytalerne og recieveren min. Jeg har sett på DALI SUB E-12 F Subwoofer, da det står på HiFi-klubbens hjemmeside at den matcher Dalis Zensor-serie. Mener dere det er best å holde meg til samme serie, altså E-12, eller vet dere om noen andre som passer bedre? I tilfelle hvilke? Tenker å bruke maks 5000 på det.

Takk på forhånd!

Simen
    Hei.
    Guttungen har Zensor 7 på rommet sitt med XTZ 12" ICE.
    Det spiller slett ikke så dumt det.Det som er kjekt med handel fra de på Skedsmokorsett er att du har retur mulighet, Men tror du vil like den.

Steinar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •