B&w Dm683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: B&w Dm683

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w Dm683

Halloen folkens

Har et spørsmål angående 683 i hjemmekino oppset (7.2).
    planen min er å skaffe,
    B&W DM683 Front Høytaler (Bi-Wierd)
    B&W HTM61 Center Høytaler
    B&W DM685 Side Høytaler
    B&W DM686 Bak Høytaler
    B&W ASW610 Subwoffer 2stk

Som skal drives med,
    Nad T748 Hjemmekinoreciver
    Nad C275BEE Effektforsterker

så det eg lurer på er om det er noen der ute som har testet dette oppsette, og om dem har en bedre Hjemmekinoreciver å ambefale. (trur den eg har kommer til å bli litt for liten til å drive alt -front sette)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 er flotte høyttalere som jeg har hatt selv og kan anbefale. Jeg har også hatt htm61 senteren og den skuffet veldig. Søk på nettet og du vil finne flere som er misfornøyd. Gå heller for en av storebrødrene, men kjøp brukt.

Når det gjelder reciver så er det safe å velge Yamaha med en Parasound nc 125/2250 effekt. 2250 får du ofte på brukten.

Newcomer Airoh sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten prikk lik av det oppsettet du spør om. Bruker c275 på 683 kan ikke si at jeg er misfornøyd og den leverer kraft. Bruker Nad T747 på resten (5.1) Som han over meg sier så kan Htm1 skuffe litt. Men alt i alt tror jeg du blir fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for infoen. har dere en annen Senter dere anbefaler en HTM61?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på Dali Ikon, mye mer lekene og lettdrevene enn BW. BW 600 er kanon bra, men kun på tung elektronikk. Og som mange nevner, er HTM61 vanskelig, faktisk elendig på slapp elektronikk, og det finnes vel knapt en reciver som drar den noe bra (så si uansett prisklasse!!!).

EDIT: En amp som jeg TROR kan dra det iland er Pioneer LX83 (Brukt) eller 86 som den heter nå(oppdatert utgave)..

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg skjønner ikke helt hva vitsen er med en c275 effektforsterker når du skal ha 2 stk sub, frontene deles ved 60 hz og noe veldig effekt kreves ikke til frontene i et slikt oppsett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Men jeg skjønner ikke helt hva vitsen er med en c275 effektforsterker når du skal ha 2 stk sub, frontene deles ved 60 hz og noe veldig effekt kreves ikke til frontene i et slikt oppsett.
    683 er sulte og da er det greit å avlaste AVR'en mest mulig ifra dem. Men trådstarter har igjen 1 problem: HTM61, som alene spiser mye av strømmen. B&W er ikke det smarteste valget på veike recivere . Et godt B&W surround oppsett koster desverre rimelig mye mer enn andre høyttaleroppsett i samme prisklasse (med tanke på at reciveren ofte koster endel mer..).

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en annen oppfatning. Selgere har skapt et konsensus om at mer effekt gir bedre lyd uansett, for å selge mer til forbrukerne. Det er gjort en rekke blindtester som støtter opp under dette. Og det kommer selvfølgelig an på hvor høyt man har tenkt å spille, deling på 60hz avlaster receiveren mer enn nok. At htm61 spiser strøm, det høres ut som et fjernt begrep, ja den dropper under 4 ohm men det er ikke noe problem for en moderne receiver. Htm61 er en dårlig match til 683, svak respons mellom 2khz og 7khz, som får den til å høres ullen ut i forhold til 683.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Når eg hører på musik så kjører eg i stereo, så da valgte eg en effektforsterker som kan drive 683 uten noen problemer.
    Vurderer å skaffe en til å sette den til senter (HTM61) men skal teste det før eg skaffer meg det.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 MÅ ha nok strøm, hvis ikke fremstår de som kjedelige. Som metallsulten nevner så kan du dele de på 60hz men allikevel så ville jeg hatt effekt på de da de låter mye bedre på alle måter selv ved deling på 60hz. Og i mine ører er det tull å dele en høyttaler på 60hz som klarer å levere bra lenger ned.

Angående HTM61 så er det mye delte meninger om den men det virker som om de fleste som mener den låter dårlig ikke har prøvd den med effekt forsterker. Hos meg låter den søppel uten effekt men med effekt forsterker låter det straks helt annerledes og den passer bra sammen med 683. De som betviler det kan komme å høre

Har selv LX83 og prøvde fullt oppsett (samme som TS nevner, bortsett i fra 686) og det fungerte ganske bra men når jeg koblet på xpa5 på fronter og senter ble det en mye mer kontrollert lyd og bassen kom bedre frem enn bare med receiver.

Angående effektforsterker så har jeg hatt 275bee og den dro 683 veldig bra og ikke minst høyt men jeg syns det ble bedre lyd med emotiva, mer pondus i bassen. Men lån med deg en effekt fra hifiklubben så får du prøvd på senteret også
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte høytalere du har på gang der -Htm61
    ville godt for:

YAMAHA RX-A820 eller bedre
    effekt Emotiva XPA-2 eller 3
    B&W trenger strøm, 683 spiller ned til Frekvensgang -6dB) : 30-50.000 Hz
    da vil du ha mye glede av disse i musikk og kino med et skikkelig effekt trinn.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved lytting i stereo skal det ikke deles etter min mening! Høytaleren skal få boltret seg med god nok kraftforsyning for å utnytte dens potensiale(også under 60Hz). Jeg har selv hørt DM683 med C372, det låter kjedelig. Rett og slett.. Han som eier oppsettet supplerte med en C272 i bridge, og det er INGEN suksess overhodet. Skarp lyd og mangel på pondus.

Min erfaring med B&W over lengre tid er med DM604S2, ble matet med en C370 i flere år før den kveldet. B&Wene fikk Midgard Oberon bak seg for å prøve og det er ingen tvil at B&W trenger nok strøm til å prestere og høres bra ut. Jeg hører merkbart forskjell på Parasound A23 og Oberon. Selv på lave volum. Dette kan jo også ha noe med hva slags karakter disse ampene har, eller om det er effekten som gjør det.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Ved lytting i stereo skal det ikke deles etter min mening! Høytaleren skal få boltret seg med god nok kraftforsyning for å utnytte dens potensiale(også under 60Hz). Jeg har selv hørt DM683 med C372, det låter kjedelig. Rett og slett.. Han som eier oppsettet supplerte med en C272 i bridge, og det er INGEN suksess overhodet. Skarp lyd og mangel på pondus.

Min erfaring med B&W over lengre tid er med DM604S2, ble matet med en C370 i flere år før den kveldet. B&Wene fikk Midgard Oberon bak seg for å prøve og det er ingen tvil at B&W trenger nok strøm til å prestere og høres bra ut. Jeg hører merkbart forskjell på Parasound A23 og Oberon. Selv på lave volum. Dette kan jo også ha noe med hva slags karakter disse ampene har, eller om det er effekten som gjør det.
    hm??? bra det bare er din mening da, for en stund siden jeg har hørt slikt tull... "ved lytting i stereo skal det ikke deles"? kan du gi meg så mye som 1 god grunn til dette?
    kan nevne noen grunner til å dele...
    Ca 80% av total effekten går til frekvensene under 80%, dermed om du deler på 80% så sparer du frontene for en stor belastning, og mest sannsynlig kan du spille høyere og få renere lyd, samtidig som du overlater bass til subb som faktisk er beregnet til dette formålet. Det er ekstremt vanskelig å høre hvor lyd under 80hz faktisk kommer i fra, og dermed i veldig mange tilfeller er det lettere å plassere subb og front uavhengig av hverandre for å få best mulig resultat, selv om det kan være litt mer jobb å få disse til å spille sømløst sammen, så blir veldig ofte total resultatet mye bedre.

når det gjelder b&W trives best med store strøm reserver er jeg dog helt enig, og har ikke hørt dem på NAD forsterkere.. har selv lyngdorf 2175 på 805s og syntes dette spiller veldig bra i sammen...
    PS: trådstarter, har sendt deg PM

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •