Sprekker i bass ringene på B&W 802 Diamond - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syntes forklaringen til HFK virket noe spesiell. Uansett hvordan et produkt selges er selger i Norge pålagt å gi 2års garanti og 5års reklamasjon. Dette ville vært en opplagt reklamasjonssak uansett.

Jeg undres også litt over Bowers 2års garanti. Jeg har ikke sett mange høyttalermerker som har under 5års garanti, ofte ligger det mellom 5-10år.

Dog blir dette irrellevant når du får en meget hyggelig kar til å bytte elementer for deg. Flott det løste seg slik det bør.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang dette:

"Når butikk ansatte kjøper produkter i kjeden, tjener ikke hifi klubben et øre på dette.
    Derav faller 5års garantien ut, ble jeg forklart."

Litt ut i fra hvordan man tenker, men har vært med på lignende problemstilling for datamaskiner.

Jeg jobber hos et selskap som driver med systemutvikling. Når vi privat har kjøpt utstyr igjennom jobben så har vi kommet opp i samme problemstilling - jobben står som kjøper og da gjelder ikke kjøpsloven siden de er et firma. Garanti fra produsenten gjelder så klart.

Hadde jeg så kjøpt det igjen fra jobben, så hadde de måtte stå for kjøpsloven.

Men det blir på samme måte her.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Ang dette:

"Når butikk ansatte kjøper produkter i kjeden, tjener ikke hifi klubben et øre på dette.
    Derav faller 5års garantien ut, ble jeg forklart."

Litt ut i fra hvordan man tenker, men har vært med på lignende problemstilling for datamaskiner.

Jeg jobber hos et selskap som driver med systemutvikling. Når vi privat har kjøpt utstyr igjennom jobben så har vi kommet opp i samme problemstilling - jobben står som kjøper og da gjelder ikke kjøpsloven siden de er et firma. Garanti fra produsenten gjelder så klart.

Hadde jeg så kjøpt det igjen fra jobben, så hadde de måtte stå for kjøpsloven.

Men det blir på samme måte her.
    Den är grei, men i tex en annons på Finn, vad skall det stå där då?

Newcomer Bernssen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg syntes forklaringen til HFK virket noe spesiell. Uansett hvordan et produkt selges er selger i Norge pålagt å gi 2års garanti og 5års reklamasjon. Dette ville vært en opplagt reklamasjonssak uansett.

Jeg undres også litt over Bowers 2års garanti. Jeg har ikke sett mange høyttalermerker som har under 5års garanti, ofte ligger det mellom 5-10år.

Dog blir dette irrellevant når du får en meget hyggelig kar til å bytte elementer for deg. Flott det løste seg slik det bør.

Geir Arne
    Men sånn ser service ut
    På Bilde er en butikk sjef fra Hifi klubben & B&W`s man i Norge.

Et lite minus med dette er, innspillingen av fire nye bass element...

Forklaringen som jeg har fått fra B&W Norge, er at de tidligere høytalerene i 800 serien med bass elementer av kullfiber kunne skjære seg igjennom
    gummien.
    Mine ville nok jeg aldri fått noe problem med, uten om THE LOOK!
    Men nå får jo jeg aldri vite det da.
    De forhindrer det nå med å pusse ned det stive elementet i kantene på fabrikken, dette skal vist forhindre igjennom boring...
    PS! forsatt gode Høytalere
    , Ayon Epsilon, Ayon Eris, Ayon S3, Sonos..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å spille inn basselementene går fort, med såpass mye vandring. Et par dager med litt volum og du er "ready-to-run".

Geir Arne

Newcomer Bernssen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Å spille inn basselementene går fort, med såpass mye vandring. Et par dager med litt volum og du er "ready-to-run".

Geir Arne
    Det hadde du rett i;-) ,Hifi-klubben sa ca 200timer.
    Men de har danset godt i stuen min nå, å danser merkbart mye bedre etter bare få timer spilling med litt volum:-D
    , Ayon Epsilon, Ayon Eris, Ayon S3, Sonos..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •