Aktiv subwoofer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktiv subwoofer!

Var på tråden igår og stilte noen spørsmål om tilkobling av aktiv sub på mitt heller
    beskjedne hjemmekino anlegg.Svaret jeg fikk var at aktiv sub'en jeg har bestilt kan kobles med med kabelen som går til dagens passiv sub på high line in.Men da lurer jeg på om volume nivå vil justeres som normalt ifra alegget synkront med stereo høytalerne,eller om jeg bare kan justere volume kun på sub'en???

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler ville jeg mene, volum knappen på subben er jo for og kalibrere lydnivået på selve subben så den spiller sammen med de andre høytalerne og ikke overdøver de etter signalet de får inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Begge deler ville jeg mene, volum knappen på subben er jo for og kalibrere lydnivået på selve subben så den spiller sammen med de andre høytalerne og ikke overdøver de etter signalet de får inn.
    Grunnen til at jeg lurer er at det ikke eksistere line utgang på anlegget.Har kun bass signalet fra sub'en idag.Men hvis en aktiv sub regulerer volume nivået ifra dette signalet automatisk som før ville dette være kjempe bra.Har rett og slett lite greie på audio...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med " med kabelen som går til dagens passiv sub på high line in." Du har forhåbentlig en effektforsterker for din passive sub, ellers får du ingen lyd jo.
    Ville ønske folk kunne beskrive hvilket utstyr det er de stiller spørsmål om. Hvilken aktiv sub er det?? Du kobler et ekstra sett høyttaler kabler fra din sub forsterker til din nye aktive subs høyttaler terminaler.
    Selvfølgelig reguleres volum via din receiver, forsterker eller hva nå du har, alt annet ville jo være utrolig dumt og tungvint, det vil også gjøre subwooferen totalt ubrukelig.
    Med Gain bryteren på den aktive subben justerer du volum så det passer din smak og rom, setter fase og da er du ferdig. Volum følger nå volumknotten på din receiver.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge forrige tråden, så var det vel noe denne Sony 2.1 home theatre system BDV-NF720 - Elkjøp

Jeg vil sånn sett 'tro' det går, men som mange påpeker, slike billige alt i ett annlegg har de satt sammen på slik måte at det nesten skal være umulig og få bytta ut deler med mer vanlige saker, og enkelte slike annlegg så spiller ikke subben så mye bass som den spiller mellomtone.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett etter den andre tråden.
    Du kan bruke den kabel til Sony subwooferen, denne kobler du til Hi Level Inn (høyttaler terminaler) på den aktive subben. Har du kjøpt en aktiv subwoofer UTEN Hi Level Inn, altså ingen høyttaler terminaler, da kan du ikke koble denne subben til anlegget.
    Og ja, volumet vil følge volumknotten på din Sony, bare stil gain på subben først så det passer i volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har ikke sett etter den andre tråden.
    Du kan bruke den kabel til Sony subwooferen, denne kobler du til Hi Level Inn (høyttaler terminaler) på den aktive subben. Har du kjøpt en aktiv subwoofer UTEN Hi Level Inn, altså ingen høyttaler terminaler, da kan du ikke koble denne subben til anlegget.
    Og ja, volumet vil følge volumknotten på din Sony, bare stil gain på subben først så det passer i volum.
    Suben er en xtz 99 10.16.Den har visst nok high level in inngang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •