Oppgradering fra Audio Pro Avantek til Focal Chorus 800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering fra Audio Pro Avantek til Focal Chorus 800

Heisann.

Har fra før Audio Pro Avantek serien, med Nine i front, 2x Two som senter, osv., og har lenge hatt tanker om en oppgradering. Da hovedsaklig for å få mer "trøkk" i stereo og fra hele frontrekka med senter under film.

Forsterkeren jeg bruker er en Marantz SR-8002, rommet er ca 3,3x5,3m.

Pga. litt plassproblemer i front så er det ikke plass til så voldsomt store høyttalere. I alle fall ikke om de må stå et stykke fra bakvegg, for da må jeg nesten flytte på den for å komme inn i rommet :-/ Har derfor i senere tid vurdert System Audio som virker å ha ganske plasseringsvennlige saker som ikke blir for voldsomt store, men nå i helgen kom jeg over et godt tilbud på Focal chorus 836v, og foretok dermed et impulskjøp.

Håper jeg blir fornøyd med disse, men det finner jeg vel ut etterhvert. Noe av det jeg lurer på er om noen har erfaring med / lyttet til senter høyttaleren i denne serien, CC 800 V og helst samtidig kjenner til Avantek Two...? :-) Skal vel godt gjøres, men det jeg er usikker på er om det er dumt å gå fra 2x Avantek til CC 800 V, eller om jeg bør gå for noe dyrere/ bedre for at det skal være en skikkelig oppgradering. Vurderer jo da en dyrere senter fra Focal i håp om å få samme "lydbilde", ellers må jeg vel bare prøve meg frem.

Hadde det vært lurere av meg å gå for System Audio Mantra 70 eller noe i den gata fremfor chorus 836v? :-? (disse er uansett endel dyrere enn de jeg kjøpte, men...)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sceolan
    Heisann.

Har fra før Audio Pro Avantek serien, med Nine i front, 2x Two som senter, osv., og har lenge hatt tanker om en oppgradering. Da hovedsaklig for å få mer "trøkk" i stereo og fra hele frontrekka med senter under film.

Forsterkeren jeg bruker er en Marantz SR-8002, rommet er ca 3,3x5,3m.

Pga. litt plassproblemer i front så er det ikke plass til så voldsomt store høyttalere. I alle fall ikke om de må stå et stykke fra bakvegg, for da må jeg nesten flytte på den for å komme inn i rommet :-/ Har derfor i senere tid vurdert System Audio som virker å ha ganske plasseringsvennlige saker som ikke blir for voldsomt store, men nå i helgen kom jeg over et godt tilbud på Focal chorus 836v, og foretok dermed et impulskjøp.

Håper jeg blir fornøyd med disse, men det finner jeg vel ut etterhvert. Noe av det jeg lurer på er om noen har erfaring med / lyttet til senter høyttaleren i denne serien, CC 800 V og helst samtidig kjenner til Avantek Two...? :-) Skal vel godt gjøres, men det jeg er usikker på er om det er dumt å gå fra 2x Avantek til CC 800 V, eller om jeg bør gå for noe dyrere/ bedre for at det skal være en skikkelig oppgradering. Vurderer jo da en dyrere senter fra Focal i håp om å få samme "lydbilde", ellers må jeg vel bare prøve meg frem.

Hadde det vært lurere av meg å gå for System Audio Mantra 70 eller noe i den gata fremfor chorus 836v? :-? (disse er uansett endel dyrere enn de jeg kjøpte, men...)
    Senteren bør være av samme modell som frontene for at lydbildet skal bli mest mulig homogent. Det er nok diskantelementet som er viktigst. Selv innenfor JmLab funker det dårlig med billigere senter enn frontpar. Det beste er egentlig helt like høyttalere. Kjørte selv en stund med cobalt senter sammen med electra fronter. Det var ikke veldig bra. Måtte bytte til en electra senter når anledningen bød seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, spørs om jeg ikke må gå for en CC 800 V og håpe jeg blir fornøyd med den :-) Er det eventuelt noe "vits" i å koble sammen 2x CC 800 V for å få mer effekt / trykk fra senter kanskje?

Har jo angrerett på fronthøyttalerne enda, men er jo forsåvidt fornøyd med de, og kommer kanskje til å bli fornøyd med CC 800 V som senter også.

Takker for innspill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •