Ny hjemmekino - Nybegynner - trenger råd ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino - Nybegynner - trenger råd ;)

Hei!

Jeg er på utkikk etter et nytt hjemmekinoanlegg. Blir stadig mobba av kompisene mine over at jeg velger samsung komplett surround. De sitter med sine B&W og x-antall forsterkere matet utover gulvene sine.
    Jeg får ikke lov til dette av min bedre halvdel, men ønsker allikevel en oppgradering av lyden. Har såvidt fått GO for de nye høyttalerne til Sonus Faber (Venere) i Hvit pianolakk.

Forløpig hva jeg tenker å kjøpe meg:

* Onkyo 818 Reciever - 4K, Spotify etc...
    * Oppo BDP-103 Blue ray spiller
    * Sonus Faber Venere 2.5 Fronter - Hvit pianolakk
    * Sonus Faber Venere 1.5 Bakhøyttalere - Hvit pianolakk
    * Sonus Faber Venere Center - Hvit pianolakk
    * SVS PC12-NSD DSP SUBWOOFER

Budsjett ca 50.000kr.

Igjen, jeg er ingen racer på det her, tvertimot... Jeg er den typen som synes BOSE er dritbra En på Hifiklubben fortalte meg at "Her slipper du unna BOSE lyden" - Da jeg spurte hva han mente med det, svarte han at BOSE fremhever frekvenser som er behagelige for øret, samtidig som de demper frekvenser i musikken som ikke er behagelig å høre på. Av den grunn blir ikke musikken presentert korrekt.... Dette blåser jeg i, så lenge jeg får varm og god lyd som lager god stemning!

Jeg støtter meg til tester, og finner mye av dette anbefalt av EISA og Lyd & Bilde.

SPM 1:
    Siden mye av valget mitt på høyttalere faller på design, er det noen som har noen billigere alternativer til Sonus Faber høyttalerne??

SPM 2:
    Er det noe i min setup som blir riv ruskende galt? Annet enn at jeg sikkert burde kjøpe en effektforsterker i tillegg.

Så avslutter jeg med et idiotspørsmål. Jeg ser at mer og mer blir trådløst. Er det like før høyttalerverdenen blir digitalisert ved at mer og mer høyttalere blir produsert for å motta signalene trådløst istedenfor via ledning?
    Er det noen som kan berolige meg her, eller kan det være at jeg må bytte ut høyttalerne de nærmeste åra?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men føler du selv at du trenger bedre lyd da? Altså dem som har dyre anlegg og spesielt selgere på Hifi Klubben vil stadig skryte på seg at X er mye bedre og det låter "korrekt" osv osv.

Men er det noe du savner i lyden?

Jeg har som deg et slik Samsung komplett hjemmekino anlegg og synes det fungerer tålig bra til å se film i surround. Mye lyd for lite penger!

Men jeg har også et stereo anlegg til nærmere 60.000kr.

Om du synes dette Samsung anlegget er bra så hvorfor skifte? Eller Bose for den saks skyld, jeg synes Bose har ekstremt bra lyd til film. Hva så om noen sier at "det låter ikke korrekt"... Liker du det så hvorfor bruke masse penger liksom?

Er litt mer gøy når du får folk på besøk og øyne treffer noen fine høyttalere og forsterkere. Men har du bruk for det? Jeg tror det er mange som bruker alt for mye penger når en kunne blitt kjempe fornøyd med vesentlig billigere løsningen.

Ikke meningen å være negativ her slik, jeg glorifiser bare ikke det å eie dyre ting bare for å gjøre det. Spesielt om en kan være fornøyd med rimelige alternativer..

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du er på riktig spor nå, du har sett deg ut noen vakre høyttalere som også får mye god omtale i pressen.

Spm1: Nei:-D B&W CM9 fåes også i hvit.
    Spm2:Sub hadde jeg kansje sjekket ut andre kandidater REL eller noe annet.
    Tråløse høyttalere er ikke noe tema bare å glemme :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    _Larzen_ - Du er inne i kjernen av dilemma mitt... men for å være helt ærlig finner jeg designmessig ikke noe i nærheten av Sonus Faber Venere som er billigere...
    Samsung kommer med et nytt surround anlegg (HT-F9750W) som slipper i JUNI. Vacuum tubes for optimal lyd... jeg vet nå ikke, men de har klart å trykke mye lyd ut av anleggene sine hittil....

Olebrum - tusen takk for svar! Godt å høre oppsettet virker helt feil Btw, så er SUB også valgt ut pga design, og at jeg slipper en stygg firkanta boks midt i stua. Trodde SVS var helt greit jeg?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film er SVS noe av det bedre på markedet. Så det er ikke dumt valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •