Sonus Faber Venere 3.0 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg mistenkte, Spotify gjennom Apple TV, stiller jo et lite hakk bak å kjøre signalet fra lossless-formater fra PCen og rett i DACen ja.

Et godt eksempel på å gjøre det riktig fra start av.

Forøvrig enig i dine observasjoner av Venere. Har nettopp nedgradert litt i anlegget mitt og frigjort en del kapital, men må foreløpig si at lyden fra 2.5 i mitt rom på snaut 18 kvm er veldig bra. Lett å få fot av Venere, faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får venere 3.0 i løpet av et par dager,blir spennende å se om disse passer bedre til mine ører som ikke er glad i for hissig topp.LS 80 gikk ikke greit på Hegel H200.
    JVC X35- Klipsch RF 7 II og RC 64 II- RS 42- Atmos oppsett- Marantz SR7011-Mozart HTPC- HiMedia- Bluesound Node

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Som jeg mistenkte, Spotify gjennom Apple TV, stiller jo et lite hakk bak å kjøre signalet fra lossless-formater fra PCen og rett i DACen ja.

Et godt eksempel på å gjøre det riktig fra start av.

Forøvrig enig i dine observasjoner av Venere. Har nettopp nedgradert litt i anlegget mitt og frigjort en del kapital, men må foreløpig si at lyden fra 2.5 i mitt rom på snaut 18 kvm er veldig bra. Lett å få fot av Venere, faktisk.
    Hei Anfield, hva driver du dine Venere 2.5 med?

Mvh
    Sven.O
    Eydehavn
    JVC X35- Klipsch RF 7 II og RC 64 II- RS 42- Atmos oppsett- Marantz SR7011-Mozart HTPC- HiMedia- Bluesound Node

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå får de strøm fra en Stello Ai700 som jeg har på omtale-besøk. Før det var det Marantx PM-KI Pearl integrert og snart får de besøk av en Naim UnitiLite ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Venere 3.0 på plass I kino'en:-D
    Spiller veldig bra rett fra kassa, fin oppløst diskant uten å bli påtrengende fyldig mellomtone og en bass som er veldig dynamisk og riktig til mitt ikke alt for store rom. Blir spennende å se om de blir enda bedre etter noen flere dagers spilling. Og fyttirakkeren for noen linjer, tror jeg er forelsket

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket litt på 3.0 da jeg finner designet spennende, men ble veldig skuffet av byggekvaliteten og plastfølelsen de ga. Ble i overkant kinafeeling for meg dessverre. Vil si disse gav inntrykk et klart tilbakesteg fra den Sonus kvaliteten jeg kjenner fra tidligere.
    Nå skal ikke det gå ut over lydkvaliteten de sikkert er i stand til å levere, men for meg stoppet interessen dessverre ved et knakk i kabinettet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg kikket litt på 3.0 da jeg finner designet spennende, men ble veldig skuffet av byggekvaliteten og plastfølelsen de ga. Ble i overkant kinafeeling for meg dessverre. Vil si disse gav inntrykk et klart tilbakesteg fra den Sonus kvaliteten jeg kjenner fra tidligere.
    Nå skal ikke det gå ut over lydkvaliteten de sikkert er i stand til å levere, men for meg stoppet interessen dessverre ved et knakk i kabinettet

Plast følelse! Hmm, disse er lakket i Piano lakk finish, Sonus Faber har vel tradisjonelt vært tre finish, så ja hvis du ikke ser treverk så....!
    Mener også at formen opphever behovet for avstivninger og tykk "gods" i kabinett.
    Men hva vet vel jeg, jeg er jo ikke Av-Forum Skribent og Site Moderator:-D
    Hilsen 47 år gammel hifi amatør (kjøpte mine første Doxa høytalere som 19 åring)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator eller ikke har vel lite med mitt førsteinntrykk av 3.0 å gjøre, og det er selvfølgelig bare min personlige oppfatning. Mange høyttalere kommer i pianofinish i dag, men jeg fant ikke kabinett konstruksjonen til SF spesielt imponerende dessverre. Men det er klart, du påpeker jo at du har mange år lengre erfaring enn meg ved å være født hele 4-5 år før meg..... (Frstår ikke hva din fremhevning av egen alder har med noen ting å gjøre :roll: )
    Jeg ser ikke helt hvorfor den ytre finishen på en høyttaler, enten det er høyglans lakk eller trefiner behøver å gi inntrykk av plast. Andre høyttalere i høyglans svart eller hvit gjør jo ikke det. Jeg har eid endel forskjellige modeller fra SF gjennom de siste 25 årene, og de har alltid vært stive gode konstruksjoner uavhengig av pris. Jeg ble derfor skuffet over konstruksjonen de har valgt denne gangen.
    At jeg ikke nødvendigvis deler din begeistring over disse høyttalerne gir deg vel ikke grunnlag for å svare i tonen du gjør over her......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator eller ikke har ingenting med mitt førsteinntrykk av 3.0 å gjøre, og det er selvfølgelig bare min personlige oppfatning. Mange høyttalere kommer i pianofinish i dag, men jeg fant ikke kabinett konstruksjonen til SF spesielt imponerende dessverre. Men det er klart, du har jo mange mange år lengre erfaring enn meg da du er hele 4-5 år eldre enn meg..... (Ser ikke helt hva din fremhevning av egen alder har med noen ting å gjøre)
    Jeg ser ikke helt hvorfor den ytre finishen på en høyttaler, enten det er høyglans lakk eller trefiner skal gi et inntrykk av plast. Jeg har eid endel forskjellige modeller fra SF gjennom de siste 25 årene, og de har alltid vært stive gode konstruksjoner uavhengig av pris. Jeg ble derfor litt skuffet over konstruksjonen de har valgt denne gangen
    Tror du har misforstått konseptet til Sonus Faber Venere. Det er som sagt innstegs modellen til Sonus faber og klart at byggekvaliteten ikke er på høyde med andre Sonus Faber modeller. Skulle bare mangle da prisen fort blir det dobble av hva Venere 3.0 koster. Å stå å hammre med knytneven på et kabinett for å sjekke kvalitet blir bare dumt. Er det samme som å gå rundt en bil å sparke i dekka og gjøre seg opp en mening om kvaliteten på bilen. Kvalitet henger ofte sammen med pris. Tror ikke Sonus Faber har dårlig kvalitet i forhold til pris.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg likevel å være uenig med deg, innstegsmodell eller ikke. At stivheten i et kabinett er uten betydning er ikke min erfaring. Dog er det ingenting i veien med å være uenig.
    Innstegsmodellene til SF har tidligere hatt påkostede kabinetter, så derfor ble jeg overasket over Venere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator eller ikke har vel lite med mitt førsteinntrykk av 3.0 å gjøre, og det er selvfølgelig bare min personlige oppfatning. Mange høyttalere kommer i pianofinish i dag, men jeg fant ikke kabinett konstruksjonen til SF spesielt imponerende dessverre. Men det er klart, du påpeker jo at du har mange år lengre erfaring enn meg ved å være født hele 4-5 år før meg..... (Frstår ikke hva din fremhevning av egen alder har med noen ting å gjøre :roll: )
    Jeg ser ikke helt hvorfor den ytre finishen på en høyttaler, enten det er høyglans lakk eller trefiner behøver å gi inntrykk av plast. Andre høyttalere i høyglans svart eller hvit gjør jo ikke det. Jeg har eid endel forskjellige modeller fra SF gjennom de siste 25 årene, og de har alltid vært stive gode konstruksjoner uavhengig av pris. Jeg ble derfor skuffet over konstruksjonen de har valgt denne gangen.
    At jeg ikke nødvendigvis deler din begeistring over disse høyttalerne gir deg vel ikke grunnlag for å svare i tonen du gjør over her......

Ups, mente ikke å fornærmer noen her!
    Men når man gir massiv kritikk uten å en gang å ha ofret høyttalerne 2 minutters lytting, så må man selv kunne tåle litt kritikk!
    Når det gjelder alder så var det kun henvisning til at jeg faktisk har hatt øre for hifi i noen år(dermed ikke en som kjøper utstyr kun for design, eller for å blåse ørene av naboene).
    Og henvisningen til finish, SF har tradisjonelt hatt et tre/skinn finish, og noen finner sikkert at det er slik de skal se ut, jeg synes at piano finish er helt topp for min del, men smaken er jo som baken.
    Uansett folkens, disse høyttaleren låte veldig bra, og verdt å vurdere hvis man skal bruke 25-35 000,- på nye høyttaler, det mener i ihvertfall jeg:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven.o
    Men hva vet vel jeg, jeg er jo ikke Av-Forum Skribent og Site Moderator:-D
    Hilsen 47 år gammel hifi amatør (kjøpte mine første Doxa høytalere som 19 åring)
    Det var denne sarkastiske delen av innlegget ditt jeg syntes var helt unødvendig. Jeg har da ikke kritisert ditt høyttalerkjøp eller din mening om dem. Jeg skrev at jeg personlig ikke ble imponert av konstruksjonen i kabinetene, og derfor kom frem til at de ikke var noe for meg.

Sitat Opprinnelig postet av sven.o
    Og henvisningen til finish, SF har tradisjonelt hatt et tre/skinn finish, og noen finner sikkert at det er slik de skal se ut, jeg synes at piano finish er helt topp for min del, men smaken er jo som baken.
    Når det gjelder finish er jeg helt enig med deg. Mitt eget anlegg er i høyglans hvitt. Jeg har da ikke skrevet noe sted at de ikke burde kommet i høyglans? Det var nettopp pga finishen jeg ble nyskjerrig på dem da jeg likte farge og form fra bildene. Som nevnt over var det konstruksjonen av kabinettet jeg ikke likte. Igjen vel å merke, kun min personlige mening.
    At du er fornøyd med dine nye høyttalere fra SF er jo intet mindre enn strålende, og som min gode venn Anfield legger til her i tråden så er han fornøyd med sine Venere 2.5. At disse høyttalerne fra SF spiller svært bra i sin prisklasse har jeg ingen tvil om
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det tid for en "liten" oppdatering til tross for at tråden har vært inaktiv en stund... Har kjøpt høyttalere, men ikke Sonus Faber! Har faktisk holdt meg til System Audio og fått fatt i intet ringere enn Explorer Master! De er ikke spilt skikkelig inn ennå, så de kommer nok til å åpne seg mer, men førsteinntrykket er absolutt overbevisende! :-D

EDIT: Her må jeg visst endre signaturen litt!
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble endelig Venere 3.0 testet i Norsk(Nordisk) blad,Watt test med strålende resultat, 6 stjerner av 6 mulige:-). Venere 2.5 er kåret av EISA til årets høyttaler. Godt å få bekrefter hva jeg har prøvd å meddele:-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd Venere 3.0 sammens med Venere Center?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik Vis post
    Noen her som har prøvd Venere 3.0 sammens med Venere Center?
    Hei, jeg har både 3.0 og center.
    Center'en klarere ikke helt å følge med når lydnivået blir høyt, men ellers så er dette selvfølgelig en god match klangmessig. Skulle gjerne sett at Sonus Faber hadde kommet med en større center for å matche de større elementene i de gulv stående 2.5 og 3.0.
    Har koblet dette til Yamaha RXV 2067 med tilskudd fra en Hegel H200 på 3.0'ene.
    På kino så bruker jeg 2 stk SVS subber.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •