lyst på fintspillende ht! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror B&W 683 eventuelt B&W 604 s3 vil være fine til deg, dem kan spille ganske høyt, mer enn nokk bass, ser bra ut og spiller kjempe godt til prisen.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har du Audiovector som har en del høyttalere som ligger svinebillig på bruktbørsene. Går du etter noen fa M eller MI serien så får du svært mye høyttaler for pengene.

Et annet merke er Triangle som jeg selv har og jeg hører mye på rock, metall egentlig det meste. Men en liten rask 10" -12" sub så spiøøer dette veldig godt.

Men alt handler om smak mye avhenger av rommet dette skal stå i.

Lykke til på jakten.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt Definitive Technology sm55 ble jeg positivt overrasket over hvor mye trøkk det er i de små kassene!
    Edit: Kanskje ikke like korrekt som f. eks Triangle og B&W, men syns lyden var engasjerende! ... Og det er vel det man EGENTLIG har lyst å høre, ikke 100% monitor lyd?

DT har jo også større gulvmodeller hvis str er et tema for TS

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heller veldig mot b&w for øyeblikket tenkte jeg skulle ta meg en tur til hifi ålesund og høre på B&W DM68, om det er mulig og få til. på brukten ligger denne modellen på rett pris, men noen som har anelse om hvilken forsterker som er en bra combo med de høttalerene?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    heller veldig mot b&w for øyeblikket tenkte jeg skulle ta meg en tur til hifi ålesund og høre på B&W DM68 og dali lector 8, om det er mulig og få til. på brukten ligger disse modellen på mitt prisnivå.
    kan noen gi meg eksempler på forsterkere som fungerer bra sammen med disse høyttalerene?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike tråder har en tendens kun å handle om hvem som roper høyest og flest ganger.
    Men verken B&W, Klipsch, Dali eller en del av de andre som er nevnt her er spesielt korrekte høyttalere.

PSB er det derimot. Og også de nyeste modellene fra KEF (Q og R-serien) er også veldig korrekte tonalt. Det er IMO mye bedre høyttalere enn f.eks Klubbens B&W og Dali.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Slike tråder har en tendens kun å handle om hvem som roper høyest og flest ganger.
    Men verken B&W, Klipsch, Dali eller en del av de andre som er nevnt her er spesielt korrekte høyttalere.

PSB er det derimot. Og også de nyeste modellene fra KEF (Q og R-serien) er også veldig korrekte tonalt. Det er IMO mye bedre høyttalere enn f.eks Klubbens B&W og Dali.
    psb image t6 er jo et alternativ, kef q700b var lekker 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer skal etter sigende funke veldig bra på B&W!

NAD skal funke veldig bra på PSB!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser hvor du vil, men er man vant til "partyhøyttalere" med sterk økning i midbassen og div andre "tweaks" så blir det fort kjedelig med en snorrett frekvensrespons.

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.bowers-wilkins.eu/Images/...ey--Banner.jpg

Abbey Road Studios - Bowers & Wilkins | B&W Speakers

regner med B&W er korrekt nok ? eller hva

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

for de fleste av oss blir vell korrekt lyd synonymt med kjedelig lyd, så jeg vill tippe att både B&W og Dali sine dyere serier er mer enn korrekte nok. men som rocke fan selv funker Dali langt bedre enn B&W. ett annet hot tips er Magnat som spiller rock kult.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ser hvor du vil, men er man vant til "partyhøyttalere" med sterk økning i midbassen og div andre "tweaks" så blir det fort kjedelig med en snorrett frekvensrespons.
    Snorrett frekvensrespons er ikke regnet som korrekt.
    Både PSB og KEF faller gradvis fallende mot diskanten, slik det skal. Altså de har en stigning i bassen.

Men skal du ekstra nivå i mellombassen, så har du rett at slike høyttalere ikke er det naturlige valget. Det var dog heller ikke den type høyttaler trådstarter spurte om.....

P.S. En grunn til at folk vil ha høyttalere med ekstra mellombass o.l. er ikke nødvendgvis bare fordi de liker det ekstra nivået, men det er for å kompensere for kanselleringer og romrelaterte problemer. Er frekvensresponsen god nok og man fjerne ringing i bassen med kort decay, så sparker mellombassen godt selv uten ekstra heving. Selvsagt trengs det også noe membranarealet. To 6,5" gir ikke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å finn ut hvilken klang du liker.
    B&W og Vienna Acoustics er mot det mørke i klangen, sånn generelt.
    Monitor Audio, Klipsch og Dali er mot det lyse i klangen, sånn generelt.

Den mørke er mer behagelig å høre på og mer tilgivende for dårlige innspillinger og mer altetende på musikk. Kan fort bli kjedelig.
    Den lyse er mindre behagelig og litt mer kilen for musikk og innspillinger. Mer engasjerende og moro.
    Ikke noen dom, men alt på generelt grunnlag og et slags gjennomsnitt.

Forsterker og kilde er også viktig.
    F.eks en mørkklingende høyttaler som f.eks Vienna kan neppe låte særlig morsomt sammen med en mørklåtende forsterker som f.eks Electrocompaniet.
    Klipsch og Hegel blir på samme måte for lyst.

Dynaudio og B&W er ofte tungdrevne. Monitor Audio og Dali er lettere å drive.

Spiller du en del rock og dagens popmusikk på Spotify så ville jeg sett på JBL LS.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs
    for de fleste av oss blir vell korrekt lyd synonymt med kjedelig lyd, så jeg vill tippe att både B&W og Dali sine dyere serier er mer enn korrekte nok. men som rocke fan selv funker Dali langt bedre enn B&W. ett annet hot tips er Magnat som spiller rock kult.
    De fleste ser ut til å foretrekke nøytral lyd i blindtester, men da må det også faktisk måle nøytralt i det spesifikke rommet. Her er det masse forvirring ute og går.

Spesielt flere av B&W modellene har ganske store avvik og ingen av de (selv de dyreste) måler spesielt bra off-axis. Dali kommer kanskje nærmere, men måler svakt on-axis og det er derfor de ikke skal vinkles mot lytteposisjonen.

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs
    Det har du helt rett i,Spillte yello i går og tok meg en tur over på Judas,Maiden og de har fint lite bass i sitt lydbilde. Men når jeg spillte Clawfinger,Zeromancer og Dimmu Borgir så hvar det gøy igjenn. Savner Loudnes knappen fra bilen på noe a heavyen jeg spiller. Så heavy passer til ukorrekte høytalere som framhever bassen i utganspunkte. Og ikke flate kjedlige B&W som spiller hva som er på lydkilden.

Uannsett lykke til med ditt høytaler valg se å høre favoritt musikken din før du velger vil jeg anbefale.
    dette låter veldig bra på mine høytalere:
    Testing tunes by Benjamin Wintersborg on Spotify

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Prøv å finn ut hvilken klang du liker.
    B&W og Vienna Acoustics er mot det mørke i klangen, sånn generelt.
    Monitor Audio, Klipsch og Dali er mot det lyse i klangen, sånn generelt.

Den mørke er mer behagelig å høre på og mer tilgivende for dårlige innspillinger og mer altetende på musikk. Kan fort bli kjedelig.
    Den lyse er mindre behagelig og litt mer kilen for musikk og innspillinger. Mer engasjerende og moro.
    Ikke noen dom, men alt på generelt grunnlag og et slags gjennomsnitt.

Forsterker og kilde er også viktig.
    F.eks en mørkklingende høyttaler som f.eks Vienna kan neppe låte særlig morsomt sammen med en mørklåtende forsterker som f.eks Electrocompaniet.
    Klipsch og Hegel blir på samme måte for lyst.

Dynaudio og B&W er ofte tungdrevne. Monitor Audio og Dali er lettere å drive.

Spiller du en del rock og dagens popmusikk på Spotify så ville jeg sett på JBL LS.
    i så fall vil jeg ha av den "lyse klangen", lyd skal vere gøy! men også kunne spille avslappende. cv har høy morofaktor, men er slitsomt i lengden. liker lyden i gamle dali som 109 ( så skal ikke se vekk frå at jeg havner på dali) men får dra litt rundt og høre på litt forskjellige ht

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    regner med B&W er korrekt nok ? eller hva

Det gjør du sikkert, men det forandrer ikke noe.

Hvilke høyttalere de har i kontrollrommet er jo ikke nødvendigvis en refleksjon på selve studioet. Bildet er fra kontrollrommet i studio 1, studioet hvor de spiller inn orkestermusikk.

I dette kontrollrommet ser jeg store høyttalere som spiller rett i miksebordet på kort avstand med kronisk gjenklang mellom miksebordet og glassvegene bak :?

I øvrige bilder av kontrollrommet ser jeg svært få akustiske tiltak. Dette må suse så det holder. Får inderlig håpe at de tok bort disse bare for bildenes skyld.

Kontrollrommet i studio 2 er fylt til randen med akustiske tiltak, men også der spiller høyttalerne nokså midt i miksebordet, men heldigvis er avstandene høyere.

Skal man jobbe optimalt bør man ha studiomonitorer/-hodetelefoner som spiller helt flatt/korrekt i et godt akustisk rom. Hvis ikke blir resultatet av miksingen svært villedende.

Jeg går ut i fra at de har brukt separat EQ, slik at høyttalerne spiller flatt i lytteposisjon og at de mikser deretter - for i utgangspunktet er ikke 800Ds en høyttaler med spesielt korrekt gjengivelse over frekvensspekteret. Som de fleste andre studio har de noen smekre studio-hodetelefoner de bruker.

Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    i så fall vil jeg ha av den "lyse klangen", lyd skal vere gøy! men også kunne spille avslappende. cv har høy morofaktor, men er slitsomt i lengden. liker lyden i gamle dali som 109 ( så skal ikke se vekk frå at jeg havner på dali) men får dra litt rundt og høre på litt forskjellige ht

Helt kalrt det viktigste du kan gjøre. Husk dog at lyden i demorommet kan være svært så forskjellig (på både godt og vondt) fra hjemme. Er du heldig får du teste på hjemlån

For øvrig er jo AudioPro Black Diamond V3 en fin høyttaler som er mer voksen i lyden enn fence og CV som du har vokst fra, og innenfor ønskede prisklasse. Ellers er det klart en får mer for pengene brukt, som nevnt

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tror det kommer til å bli trist, jeg hadde 2x18" og 5x15" jeg bytta til en 12" med kraftig kvalitet, jeg vil ikke se meg tilbake igjen i det heletatt ;-)
    var "trist" når det ble solgt, men smilet kom igjen når jeg fikk XTZen i hus

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Du tror det kommer til å bli trist, jeg hadde 2x18" og 5x15" jeg bytta til en 12" med kraftig kvalitet, jeg vil ikke se meg tilbake igjen i det heletatt ;-)
    var "trist" når det ble solgt, men smilet kom igjen når jeg fikk XTZen i hus
    haha, litt i samme stilling så jeg er i nå går jeg for fks en 6,5 * 2 eller en 8" * 2 høyttaler, så vil jeg i tilegg ha en god subb eller to. + en stereo forsterker

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    om du selger alt av PA-effekter, CV, proson og fence, så får du nok råd til et par godt velspillende høyttalere og en real forsterker som matcher 8)
    EDIT: var slik jeg gjorde det bytta svære PA høyttalere inn i en receiver og fikk mye mer for pengene, så tenk litt på den kanskje
    +1
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •