- Infinity RS6000 & Infinity RS5b & Infinity kappa 8.1i- verdt å restaurere? (bilder)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question - Infinity RS6000 & Infinity RS5b & Infinity kappa 8.1i- verdt å restaurere? (bilder)

Hei.

fikk i går tak i et par Infinity RS6000

som dere ser har kassene fått litt juling men er ikke umulig å få dem bra igjen,
    alle elementene er tipp topp og jeg syns dem låter veldig bra.
    testet dem siden i går på min proart ar422 klasse A forsterker.

- er disse verdt å fikse opp og hva kan jeg forvente at dem er verdt i topp stand?

har også et par infinity RS5b som jeg endelig har funnet nye originale basser til
    (her avbildet med seas bass)

håper å få elementene iløpet av et par uker så dem kan bli originale igjen :

- disse rs5b har blitt ganske dyre, gav et par tusen for dem da jeg kjøpte dem , da stod det noen andre elementer i dem som jeg ikke syns spillte noe greit.
    satte inn seas elementene for å få fin lyd i dem, men var dårlig passform.
    nye bassene jeg har bestillt nå kom på 1200kr , sies at dem er strøkne men er redd for at dem må regummieres iløpet av kort tid hvis ikke dette er gjort (selger visste ikke) , men men ...

hva kan jeg forvente av salgsverdi på disse rs5b når jeg får dem i topp original stand? (med eventuelt nye oppheng)

har også et sett kappa 8.1i
    disse er i topp stand, med kun noen få riper på toppen av den ene kassa.
    gav selv 9000,- for disse for rundt 2 år siden...
    vet at verdien har sunket en del siste årene på infinity , men det går jo opp og ned hele veien. hva er en realistisk pris for disse? har ikke hastverk med å selge...
    kappa 8.1i

håper noen har noen foruftige tilbakemeldinger å komme med =)

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et fint knippe goe høyttalere du har der.
    Har selv RS3000 og RS4000, sistnevnte spiller utrolig fint på gammel Denon 1315 :-)
    Av de RS5000 og RS6000 jeg har sett for salg har de ligge på rund 4-5 tusen i strøken stand. Da gjerne refoamet ellerbyttet basser.

RS5B er en go gammel skatt jeg gjerne skulla satt kloa i selv, har hatt både RS3A,RS2B og har nå RS1.
    Jeg har kun sett ett par slike for salg, med morken bass oppheng, de jikk for latterlige 600 kr.
    Om de er strøkne burde de også kunne selges for rundt 3000, omtrent samme som Kappa6 og 7 ligger på.
    RS3B ligger vel for rundt 5-6 i bra stand.

Kappa 8.1 er litt for nye for meg, men ser de går for 4-5 ca.

Jeg har hatt Kappa 6, 7 og 8, så det har blitt noen eldre Infinity.
    Du har ikke opplevd gammle Infinity før du har hørt de på en veldig strømsterk forsterker.
    En kjenning prøvde Kappa 8 på en XTZ effekt amp, d låt forferdlig. Forsterkeren var rett og slett ubrukelig til vanskelige høyttalere, det måtte skikkelige varer til for å vekke de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •