Amatør trenger hjelp til å finne høyttalere til rom på 14 m2 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er nå kommet i "mål" med første runde

Oppsettet ble i første omgang som følger:

Klipsch RF62 MKII
    Yamaha RX-V3800

Driver å lurer litt på sub men lar den henge litt siden jeg enda ikke har funnet optimal plassering for høyttalerne og heller ikke fått spillt av fra annet en Spotify fra minijack til analog. Skal få investert i optisk kabel i de nærmeste dagen å få koblet til tv osv så får jeg nok et bedre inntrykk av hva denne komboen er god for.

Mistenker også at tlf min som jeg har brukt med spotify "demper" signalet en del siden jeg kan skru recieveren opp på maks volum uten at det er noe ubehag å være i rommet.

Edit: Fikk igjen en bra slant på skatten idag så da driver jeg og vurderer sub her og nå. Det jeg lurer på da er om noen har noe sammenligningsgrunnlag på XTZ W10.16 og Klipsch SW-110?? Får jo SW-110 til 2495,- hos Akustisk Bureau nå så vurderer å slå til på det. Men hvis XTZ er bedre så ligger det jo noen ute av den på finn. Håper noen kan hjelpe meg med valget her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har omtrent samme størrelse på rommet.
    Mitt er 3,6X4,3.

For å få grei respons på mine 604s3 så har jeg de nok ca 1 meter ut fra fremveggen og ca 70-80cm ut fra sidene.

Da leverer de greit med punch og rommet kveler ikke så mye av lyden.
    De dypeste frekvensene (fra 60Hz og nedover) blir tatt hånd av 2 subber i hvert sitt hjørne foran, og de spiller mot center.

De gir meg mer "behagelig" og fyldig lyd enn RF82-MKII til mitt bruk, men jeg ble veldig imponert over hvor detaljert Klipsch'ene spiller.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •