Overgang til Stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overgang til Stereo

Leker med tanken på å selge hjemmekino'en og gå over til stereo en stund..
    har lyst på noen store høytalere som ikke har behov for noen sub og som er dynamiske og morsome å høre på.
    Har lest om JBL sine 4429 og har lyst å dra å høre på de.. har hørt på Array 1400 tidligere og de imponerte meg stort.
    Men kom gjerne med gode alternativer (er en fordel om de spiller bra uten å stå midt på gulvet)

Har sett litt på rørforsterkere som Music Angel KT88 men er litt usikker på om de er gode nok til å ikke kaste skam over høytelere i denne prisklassen.

Er litt usikker på hvordan jeg skal løse det med elektronikk da høytalerene vil bli brukt til tv/filmlyd så må jeg vel ha en grei DAC som tar seg av digital lyd fra PS3, tv og en mediapc. innspill?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    Leker med tanken på å selge hjemmekino'en og gå over til stereo en stund..
    har lyst på noen store høytalere som ikke har behov for noen sub og som er dynamiske og morsome å høre på.
    Har lest om JBL sine 4429 og har lyst å dra å høre på de.. har hørt på Array 1400 tidligere og de imponerte meg stort.
    Men kom gjerne med gode alternativer (er en fordel om de spiller bra uten å stå midt på gulvet)

Har sett litt på rørforsterkere som Music Angel KT88 men er litt usikker på om de er gode nok til å ikke kaste skam over høytelere i denne prisklassen.

Er litt usikker på hvordan jeg skal løse det med elektronikk da høytalerene vil bli brukt til tv/filmlyd så må jeg vel ha en grei DAC som tar seg av digital lyd fra PS3, tv og en mediapc. innspill?

Har snakket med en som hadde MC rørforsterker og han sa han var ikke sikker på hvilke som var best og han hadde då hørt MAen flere ganger, så det går sikkert fint. MC er pittelitt mer watt. Men kjøper en fra den norske impotøren skal det nesten vere doblet strømforsyning og annet.. den er oppgradert fra fabrikk og du har seff garanti.
    Den kan og kjøpes ferdig oppgradert med andre smårør.
    MC har jeg selv aldri hørt.
    Leser og om de som syns den er ganske like eller små forskjeller mot Mc sin.. Nå er jo MAen laget på amerikansk oppskrift, så er vel kanskje ikke så rart de er litt like. Har hatt 2 MA selv og kommer nok igjen her og, men da kjøpt fra Norge.
    Høyttalere må andre svare på 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut..
    da gjelder det bare å følge med på brukten etter høytalere.. hadde vært gøy med noen av JBL sine originale store studiohøytalere
    Tror jeg starter med en MA da de er ganske rimelige og er en grei måte å få se om jeg hører magien med rørforsterkere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •