Surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundanlegg

Min far holder på å fikse kinorommet sitt og har kjøpt prosjektor og lerret, men jeg var med han på Hifi-Klubben for å se på surround i går (Der han har kjøpt det andre). Han fikk anbefalt Dali Ikon 5 MkII som fronthøyttalere og noe fazer serie fra dali på resten til den nette sum av ca 29 000,-

Har noen tips til andre typer løsninger på surroundanlegg?
    Han kan også kjøpe brukt så hvis noen vet sånn ca. hva jeg kan se etter til han så hadde jeg satt pris på det. Skal vel klare å skaffe noe greit til den prisen, eller under den prisen?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ut i fra at her er det i hovedsak kino/film det går i, så da burde jo disse settene absolutt vurderes:

XTZ 5.0 + sub (alternativ sub)
    XTZ 5.2

Også en fin XTZ 5.1 pakke

Her er det bare å velge ut i fra lommebok og preferanser
    Samtlige sett burde passe fint til Onkyo 818, eller tilsvarende fra andre, eller høyere.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Min far holder på å fikse kinorommet sitt og har kjøpt prosjektor og lerret, men jeg var med han på Hifi-Klubben for å se på surround i går (Der han har kjøpt det andre). Han fikk anbefalt Dali Ikon 5 MkII som fronthøyttalere og noe fazer serie fra dali på resten til den nette sum av ca 29 000,-

Har noen tips til andre typer løsninger på surroundanlegg?
    Han kan også kjøpe brukt så hvis noen vet sånn ca. hva jeg kan se etter til han så hadde jeg satt pris på det. Skal vel klare å skaffe noe greit til den prisen, eller under den prisen?
    Jeg regner med han er ute etter en "stuevennlig" kinoløsning siden dette ble anbefalt? Eller er det et dedikert rom der størrelse ikke spiller så stor rolle?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Jeg regner med han er ute etter en "stuevennlig" kinoløsning siden dette ble anbefalt? Eller er det et dedikert rom der størrelse ikke spiller så stor rolle?
    Han trenger egentlig ikke noe veldig "stuevennlig". Han gjorde det så fint at han slo ned veggen mellom mitt og lillebroren min sitt gamle rom for å lage sitt eget lille kryp inn. Størrelse spiller altså ikke så veldig stor rolle.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Han trenger egentlig ikke noe veldig "stuevennlig". Han gjorde det så fint at han slo ned veggen mellom mitt og lillebroren min sitt gamle rom for å lage sitt eget lille kryp inn. Størrelse spiller altså ikke så veldig stor rolle.
    Jeg hadde sett på disse: CT 7.5

Disse er laget for film, og kan henges direkte på veggen. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha frittstående høyttalere i små rom. Blir fort en del utfasing. CT-serien låter FETT på film! koster ca 6000,- pr. stk. Bruk noe mindre bak, f.eks B&W M1.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke ut alle disse jeg og følge med på brukten i tillegg..
    Takker for hjelpen og det er mye mulig det kommer mer spørsmål hvis/når jeg finner noe på brukten i tillegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •