Fra Dali Helicon 300 til Antony Gallo Strada 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra Dali Helicon 300 til Antony Gallo Strada 2

Jeg skal selge mine Helicon 300 MK1 og C200 Center høyttaler til fordel for noen mindre høyttalere. Vurderer Anthony Gallo Strada/Strada 2. Noen som har erfaring med disse høyttalerene? Høres dette ut som en fornuftig vei å gå når du kommer fra Dali Helicon?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo an på hva du er ute etter, så likt Helicon som mulig bare mindre?Strada er ikke i nærheten av Helicon etter min mening, men du må jo nesten lytte selv og gjøre deg opp en mening om det.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke ute etter noe som likner på Helicon nødvendigvis, kun ute etter noe nytt, og noe som tar mindre plass. Mener du at Helicon låter bedre, eller bare at det er en annen lyd?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg Helicon Mk2 selv og har hørt bror min sine Strada... Nå kjenner jeg jo såklart mine best og vi har totalt forskjellige oppsett. Men det jeg har hørt så er Helicon mer oppløst og varmere i lyden enn Stradaen samt at lyden er mer ute i rommet i Helicon. Strada har tynn lyd med lite kropp som de sier. Er nok andre som har hørt mer til Strada enn meg, men kan jo være du liker de. Men du er jo godt vant til Helicon nå så spørs jo
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er vel klar over at Strada 2 er en rundstrålende høyttaler. Ønsker du det?
    Jeg liker det ikke. Man får meget dårlig stereobildet når lyden spres i alle retninger og tidsforsinkelsen på den reflekterte lyden ikke er veldig høy.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Nå har jeg Helicon Mk2 selv og har hørt bror min sine Strada... Nå kjenner jeg jo såklart mine best og vi har totalt forskjellige oppsett. Men det jeg har hørt så er Helicon mer oppløst og varmere i lyden enn Stradaen samt at lyden er mer ute i rommet i Helicon. Strada har tynn lyd med lite kropp som de sier. Er nok andre som har hørt mer til Strada enn meg, men kan jo være du liker de. Men du er jo godt vant til Helicon nå så spørs jo
    Takk for svar! Eneste mulighet å få et endelig svar er vel å prøve dem hjemme.

Orso:

Jeg er klar over at de er rundtstrålende, men var ikke klar over at dette er noe negativt. Jeg har hørt strada én gang, men da under kontrollerte omstendigheter, så det er vanskelig å sammenlikne med det man har hjemme. Det som jeg reagerte på var nettopp stereoperpektivet; Det er eneste gangen jeg har opplevd i så stor grad, at man omtrent kan "se" de som spiller på scenen forran deg. Instrumentene var knivskarpt definert. Men som nevt det var i et demorom, og man vet aldri hvordan det blir i heimen før man har prøvd. Under optimale forhold kan kanskje mine helicon spille like bra. Det vet jeg rett og slett ikke. Jeg har i allefall et plass/plasseringsproblem som gjør at jeg ikke får utnyttet mine helicon ordentlig og vurderer derfor noe mindre og forhåpentligvis mindre kresne høyttalere mht plassering. Og jeg er keen på noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Ble det Gallo Strada på deg, og i så fall, er du fornøyd med disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Ble det Gallo Strada på deg, og i så fall, er du fornøyd med disse?

Hilsen Børge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •