B&W PV1D, vibrasjonsfri => nabovennlig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W PV1D, vibrasjonsfri => nabovennlig?

Hei

Jeg skal kjøpe meg 5 stk B&W M-1 høytalere og en Denon 2113 receiver. Men usikker på hvilken subwoofer jeg skal velge.
    Står i hovedsak mellom B&W PV1D og SVS SB12-NSD.
    Har to spm knyttet til dette som jeg håper noen kan hjelpe meg med (i prioritert rekkefølge).

Spm1:
    Ettersom PV1D har et vibrasjonsfritt design, så lurer jeg på om jeg kan spille høyere (i volum) før naboen vil bli plaget, enn jeg kan med SVS suben?

Spm2:
    Antageligvis(?) ikke fair og sammenligne disse ettersom B&W koster det mer enn det dobbelte (7000kr mer), men er PV1D verdt så mye mer lydmessig?
    Ser at PV1D kan spille mye høyere (i frekvensområdet) enn de fleste andre sub'er...tilsier dette at PV1D vil utfylle M-1 høytalerene bedre?

Med PV1D er jeg redd jeg bruker for mye penger på lydkvalitet(?) enn jeg jeg personlig vil få igjen for, mens med SVS er jeg redd for at jeg må spille lavere for å ikke plage naboen (og at nytten min vil bli redusert pga dette)...
    (Bor i et enderekkehus med skillevegg i betong til naboen)

Veldig takknemlig for innspill og erfaringer!

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp byttet ut min gamle koloss av en B&W ASW-2000 med lille og lekre PV1D - som benyttes sammen med et par CM8. Bor i 2.etg i en gml horisontaldelt 2-mannsbolig. Jeg vil påstå at den er bittelitt snillere mot omgivelsene, men det er ikke snakk om veldig markante forskjeller, da den etter min oppfattning spiller minst like dypt. Er svært rask og presis til musikk - en stor forbedring fra min gml sub... Har også sett et par filmer uten å savne noe trøkk. Denne klarer også å gi en liten vibrasjon på ytterpanelen på verandaen min, slik den gml gjorde - men det er hvis man drar på svært mye.

Designet er imho råtøft, men dette er selvsagt subjektivt - men vil anta at den har en relativt høy WAF dersom dette er vesentlig for deg. ;-)

Min nabo i 1.etg er forøvrig i gang med 20 cm nedforing og lydisolering av sitt tak - aner ikke hvorfor..? Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar