SA Ranger master vs Explorer master

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA Ranger master vs Explorer master

Jeg har hatt SA Ranger (ikke master) i snart fire år, og vært meget godt fornøyd med de. Nå må Rangerne dessverre erstattes pga. skade som ikke lønner seg å reparere.

Siden jeg har vært såpass fornøyd med SA (hadde 1050 før Rangerne), tenker jeg at Ranger master eller Explorer master er naturlige erstattere. Derfor lurer jeg på:

For dere som kjenner begge, hvordan vil dere beskrive forskjellene mellom Ranger master og Explorer master? Sammenligning opp mot den originale Ranger er selvsagt også interessant.

Forsterker er Primare I30, og den tenker jeg å beholde. Er denne kraftig nok for Explorerne?

Bruk er i all hovedsak musikk (variert: soul, jazz, pop, rock); en film i ny og ne blir det også, men musikk har soleklar førsteprioritet. Høyttalerne vil stå i stue på ca. 35 kvm, som er åpen inn til kjøkken på ca 15 kvm.

Takker på forhånd for alle svar!

PS: Om noen har andre merker og høyttalere de varmt anbefaler foran SA-ene må de gjerne gjøre det, så skal jeg vurdere om jeg utvider lytterunden når den tid kommer. :-)

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt SA Ranger Master men vil allikevel si noe!:P

Du kommer til å savne det morsomme ved sa om du skulle velge noe annet, det er jeg helt omoverbevist om! Jeg stemmer heeeelt objektivt på Explorer Master

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer er i mine ører en vesentlig bedre høyttaler ift. Ranger. Jeg hørte på ranger master for litt siden, og ble overrasket over hvor langt bak Explorer de er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer er i mine ører en vesentlig bedre høyttaler ift. Ranger. Jeg hørte på ranger master for litt siden, og ble overrasket over hvor langt bak Explorer de er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jaffal ikke lenger noe tvil om hva Biffig mener om den saken

Men spennende om trådstarter skulle gå for Ranger Master.

Jeg hadde en lytterunde for noen år siden og sammenlignet da explorer med ranger (ikke master). Joa, milevis forskjell, men det er det også i pris og ikke minst i utførelse også.
    Explorer krever sitt rom rent fysisk og visuelt.

Ranger er etter mitt skjønn i kategorien døds-sexy-høytaler.
    Mitt største ankepunkt mot ranger den gangen var diskanten, som jeg tror skal være forbedret på master-versjonen?
    At bassen ikke var av samme kvalitet som hos explorer var selvsagt å forvente...

Hmmm, jeg bør dra å sjekke ut Ranger Master...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her har noe tydeligvis hengt seg. Men hvis noen fortsatt er i tvil om hva jeg mener så er det i hvertfall at Explorer er det beste valget av nevnte høyttalere ;-)

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Oi, her har noe tydeligvis hengt seg. Men hvis noen fortsatt er i tvil om hva jeg mener så er det i hvertfall at Explorer er det beste valget av nevnte høyttalere ;-)
    Jepp, helt sikkert!
    Når jeg synes Ranger er spennende så er det som nevnt fordi den er så mye mindre og billigere.

Skjønt, dette er vel ganske billig da:
    System Audio Explorer Master - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Hørte på Explorer master i dag. Låt bra, kanskje noe mer klinisk og med mindre varme enn jeg har vært vant med fra Rangerne, men noe av det skyldes muligens forsterker også (Primare I32 mot min I30).

Synes for øvrig den integrerte DAC-en i I32 låt vesentlig bedre enn Hegel HD11 som vi også testa med. Noen med samme erfaring? Tør ikke tenke på hvor bra Primare DAC30 er da, men det blir dyrt

Skal få hørt på Ranger master også snart, så får vi se...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •