Dantax (Eltax) vs. Klipsch - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For det første så er jeg den kameraten (hvis noen ikke hadde fått det med seg)

For å lage litt bølger i vannet her så spiller jo mine Dantax mye bedre enn Klipsch :roll:

Neida.. Men de høytalerene låt rett og slett ikke noe pent den gangen vi satte dem opp.. Diskanten var skarp og stygg, og bassen var ikke justert..

Nå har jeg vært flere ganger innom bruket til thlian og det låter mye penere...
    Diskanten kan nok fremdeles være for skarp enkelte tilfeller (kommer vel ann på øret som hører), men ikke stygg lenger..
    Bassen i høytalerene høres ut som de klarer å slå mye bedre og gi den extra punchen.
    Subben er også blitt bedre justert og låter mye bedre sammen med høytalerene..

mvh
    Kameraten....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorcer
    For å lage litt bølger i vannet her så spiller jo mine Dantax mye bedre enn Klipsch :roll:
    Ja, du kan lage bølger du ! Jeg regner med at "Klipsch" allerede har sendt ut et par "wise guys" for å få deg på andre tanker :wink:

Nei fra spøk til alvor, du får selvfølgelig mene at Dantax er bedre enn Klipsch. Men ikke forvent å få mange støtteerklæringer her på AVForum.

Men atter engang, smaken er som baken !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei det var en setning med :roll: :wink:

Men alle er vel enige om at nye høytalere ikke spiller i øverste klasse ?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva med rack til 20-30k? "Låter myyye bedre enn et til 10k" :shock:

BTW, da du kjøpte monsterkablene dine, testet du andre kabler i samme og litt lavere prisklasse? (ledende spørsmål ) :wink:
    Jeg har ennå ikke hørt et oppsett til 20-30K som ikke låter vesentlig bedre enn et til 10K, uansett merke. Og da er jeg ingen ekspert. Min teori er at nyttekurven er bratt, men sterkt fallende for Hi Fi anlegg. Kommer du opp i et visst beløp (??), vil det bli vanskeligere for "normale" folk å høre forskjell. Det er ofte da små detaljer i lyden som blir avgjørende. Men for de som er svært opptatt av dette, er betalingsviljen stor.
    Jeg tror, med rack, så mente han selve hylla. :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er heldigvis som baken. Ellers hadde det ikke vært så mange HT-produsenter her i verden. Men jeg har òg hørt Klipsch på musikk, og jeg syntes det låt forferdelig. Men jeg har til gode å høre de i en hjemmekino. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg tror, med rack, så mente han selve hylla. :wink:
    Ooops ! Da glemmer vi hele saken ! ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har klipsch rb-75 med en adyton opera forsterker og har ingen problem med skarp lyd bortsett i fra dårlige cder (shit in, shit ut). bruker den kun til musikk. men som nevnt, det tok noen måneder å spille de inn, leste i en eller annen test at innspillingstiden var avhgenig av hvor høyt man spiller, spiller man lavt er tiden lengre

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Smaken er heldigvis som baken. Ellers hadde det ikke vært så mange HT-produsenter her i verden. Men jeg har òg hørt Klipsch på musikk, og jeg syntes det låt forferdelig. Men jeg har til gode å høre de i en hjemmekino. :wink:
    basert på en lytteseanse over 5-10min på bare en type elektronikk og 3-4låter fra samme album?
    er ikke sjeldent å dra en hel linje med produkter over en kamm bare fordi noe ikke stemte akkurat når man var innom...
    se bare på messer, alle som er innom demoer går ut med en mening om enten "det anlegget låt dritt" eller "det låt bra" i lytterom de aldri har satt sin fot i, musikk de aldri har hørt osv.,. så er det selvsagt bare anlegget sin feil-.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jøss, du har helt rett. Men hvorfor er det da slik at disse høytalerene må forsvares så mye. Jeg har hørt mye annet, og noe faller i smak med en gang, mens andre kan man ikke fordra. JEG likte ikke lyden i Klipsch, og kommer aldri til å kjøpe det heller. Jeg satt en hel kveld, i perfekte omgivelser, med cognac og alt, godt selskap, og ferdig innspilte høytalere. Elektronikken derimot, var ikke noe å rope hurra for. Det som slår meg, i tråder om Klipsch, er at tilhengere av disse høytalerene er litt fanatiske. Jeg er gira på JmLab, men andre liker ikke det. Gidder ikke forsvare de for det, i.o.m at smaken er forskjellig. Jeg synes JmLab gir meg den lyden jeg liker, mens Klipsch gir meg ikke det jeg vil ha. Hvorfor prøve å argumentere på det. Slik er det. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste i Lyd&Bilde test av Klipsch: "Den mye forhatte horndiskanten..". Tror høyttalerne som ble testet fikk relativt god kritikk, men da spesielt til bruk i hjemmekino. Og derfor har jeg kun Klipsch som surroundhøyttalere :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •