Dantax (Eltax) vs. Klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er uten tvil øret som hører.... og det er forståelig at mange liker andre høyttalere bedre også.... men IKKE Dantax :twisted:

Jeg personlig synes Klipsch er helt fantastisk og egner seg godt til min musikksmak.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette er good lyd gutter :shock:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joiki
    Så dette er good lyd gutter :shock:
    What the f.....
    Seriøs el?? "Dog jeg hører heller på musikk på en Dantax enn på en Klipsch "
    Hvis dette kommer fra en Klipsch mann da vet ikke jeg, satser på at spøken ligger løst her :!:

Hva er det bilde av forresten, syns den ser no PA wannabe ut!

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja klart det er kødd.
    Dantax extreme 4000 var det. du får dem for 5 lapper, er en 15" blaffre greier på den å :P

unødvendig støy kan man kalle den

Newcomer Andre Brudevoll sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nøyrest ut som en kjempe høytaler... matcher du den med en forsterker kjøpt på elkjøp til 1998kr på 50000Watt so he du et kjempe anlegg :P

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde smilyen etter settningen satte fingern på at dette var mer for å provosere enn en faktisk mening. Dantax leverer billige partyhøytalere i stil med en del proson og fryktlige CV, og som et resultat kan ikke de måle seg med Klipsch.

Poenget mitt var simpelten at enkelte mennesker takler ikke Klipsch (jeg er en av dem) og det sikkert er derfor kompisen din ikke likte anlegget.

Alt jeg har hørt av Klipsch (fra RF serien og opp til THX Ultra serien) syns jeg låter for hardt i toppen. Jeg liker noe mykere høytalere.

Jeg hører på musikk som: IQ (progressiv jazz rock), Diverse Jazz, Pantera, Metallica, Eva Cassidy, Kill Bill 8) , Diverse klassisk musikk

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Jeg trodde smilyen etter settningen satte fingern på at dette var mer for å provosere enn en faktisk mening. Dantax leverer billige partyhøytalere i stil med en del proson og fryktlige CV, og som et resultat kan ikke de måle seg med Klipsch.

Poenget mitt var simpelten at enkelte mennesker takler ikke Klipsch (jeg er en av dem) og det sikkert er derfor kompisen din ikke likte anlegget.

Alt jeg har hørt av Klipsch (fra RF serien og opp til THX Ultra serien) syns jeg låter for hardt i toppen. Jeg liker noe mykere høytalere.

Jeg hører på musikk som: IQ (progressiv jazz rock), Diverse Jazz, Pantera, Metallica, Eva Cassidy, Kill Bill 8) , Diverse klassisk musikk
    Syns nå Metallica ga høy partifaktor her jeg

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, metallica låter fremragende på Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...

(mitt første saklige innlegg...)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Personlig har jeg hørt mange høytalere som jeg mener spiller mye bedre en Klipsch (men ikke en Dantax riktignok) ... :wink:
    Om noen få dager får du muligheten til å vurdere Dantax, også
    Sjekk denne linken: http://www.dantaxint.com/albatross_index.html

Det er FORSKJELL på Dantax, også 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorcer
    hmmm...

Vælkømmin åt forumet

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorcer
    hmmm...

mmm, ja, likte den, den var dyp....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en følelse av at de som prøver klipsch hører på helt nye uinnspilte modeller kombinert med forjævli lys transistorklang

vet om en som har solgt audiovector i 3år, han selger nå klipsch og hevder "den harde klipsch toppen er totalt bs...den nye audiovector serien har langt mer nivå og hardhet..." :?:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er ikke AV det de var for 3 år siden.

For det andre vil jeg tro at han ikke akkurat markedsfører AV så lenge han selger klipsch.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    har en følelse av at de som prøver klipsch hører på helt nye uinnspilte modeller kombinert med forjævli lys transistorklang

vet om en som har solgt audiovector i 3år, han selger nå klipsch og hevder "den harde klipsch toppen er totalt bs...den nye audiovector serien har langt mer nivå og hardhet..." :?:

Jarle på Spaceworld?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen med Dantax høyttalere har behov for å påstå at de har bedre høyttalere enn andre, "be my guest". Å sammenlikne med Klipsch blir for meg meningsløst. Det viktigste er at du er fornøyd. Få dem innspilt fortere enn svint. La gjerne radioen stå på mens du er på jobb/skole (og om natten), så går det raskere. Jeg har hørt at volumet ikke trenger å være høyt ved innspilling. Susing/spraking fra radioen på lavt/moderat nivå holder bevegelse i membramene/elementene. Her får ekspertene uttale seg dersom de er uenige.

Eller må du huske at mange med dårligere anlegg ofte vil trakkassere andre sine dyrere anlegg for å forsvare sitt eget kjøp. Standard kommentarer er: Hvorfor gidder du å betale kr 10 000 for en DVD spiller når en ikke hører forskjell ? Ledning til kr 500/meter, kan umulig være verdt pengene ? Den beste kommentaren jeg har fått var da jeg skulle selge en ONKYO receiver 555 for en del år siden for ca kr 2500. Han som ringte (utlending) sa at prisen var alt for høy da han kunne kjøpe komplett anlegg på Expert til kr 1999. Jeg svarte: Løp og Kjøp !! Nei, jeg får komme meg til RIMI for å kjøpe 5.1 oppsettet til kr 995 før de blir utsolgt ! :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Eller må du huske at mange med dårligere anlegg ofte vil trakkassere andre sine dyrere anlegg for å forsvare sitt eget kjøp.
    Jeg vil vel påstå at den motsatte varianten er minst like utbredt. Man har brukt litt vel mye på utstyr og kjemper febrilsk for å forsvare det overfor både seg selv og andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Eller må du huske at mange med dårligere anlegg ofte vil trakkassere andre sine dyrere anlegg for å forsvare sitt eget kjøp.
    Jeg vil vel påstå at den motsatte varianten er minst like utbredt. Man har brukt litt vel mye på utstyr og kjemper febrilsk for å forsvare det overfor både seg selv og andre.
    Det tror jeg gjerne. Jeg er en av de økonomiske som har kjøpt mye brukt, blant annet Mirage OM14, Hitachi TX10, Klipsch SS1. Men jeg legger ikke skjul på at jeg også har kjøpt diverse Monster kabler etc som sikkert ikke forsvarer prisen !? Har man en genuin interesse, så kjøper man dyrere anlegg.

Personlig kjøper jeg anlegg ut fra nytteverdi for meg. Det er mange som har mye dyrere og bedre anlegg enn meg, men jeg kritiserer dem ikke av den grunn. Å kjøpe noen Nautilus høyttalere til kr 100 000 vil ikke være noe for meg, men jeg kan skjønne de som kjøper slike. Når det gjelder kabler til kr 1000/m vs kr 100/m er jeg mer usikker. Jeg tror ikke jeg hadde hørt forskjell, men hvis noen gjør dette eller tror de gjør det, så er det vel greit.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med rack til 20-30k? "Låter myyye bedre enn et til 10k" :shock:

BTW, da du kjøpte monsterkablene dine, testet du andre kabler i samme og litt lavere prisklasse? (ledende spørsmål ) :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva med rack til 20-30k? "Låter myyye bedre enn et til 10k" :shock:

BTW, da du kjøpte monsterkablene dine, testet du andre kabler i samme og litt lavere prisklasse? (ledende spørsmål ) :wink:
    Jeg har ennå ikke hørt et oppsett til 20-30K som ikke låter vesentlig bedre enn et til 10K, uansett merke. Og da er jeg ingen ekspert. Min teori er at nyttekurven er bratt, men sterkt fallende for Hi Fi anlegg. Kommer du opp i et visst beløp (??), vil det bli vanskeligere for "normale" folk å høre forskjell. Det er ofte da små detaljer i lyden som blir avgjørende. Men for de som er svært opptatt av dette, er betalingsviljen stor.

Min kone har null interesse for Hi Fi anlegg. Hun sier hun ikke hører forskjell på en kassettspiller til kr 1000 og et anlegg til kr 10 000 (dvs hun VIL IKKE høre forskjell). Det var dog ikke vanskelig å få hun til å høre forskjell på en hjemmekinopakke til kr 3000 og mitt anlegg. Jeg tror det hadde blitt vanskeligere å fått hun til å høre forskjell på min HK DVD25 og f.eks siste modell til Denon til kr 10 000. Men en forskjell er det helt klart.

Et annet eksempel: Hun synes bildet på min Hitachi TX10 er kanon og skjønner ikke hva jeg klager etter. Jeg viste henne en mørk scene i en film og sa følgende: Ser du det som skal være svart ? Se deretter på maskeringen på toppen av lerretet (65 cm). Det er slik SVART skal være. Ser du noen forskjell ? Aha, svarte hun.

Konklusjon: Det er håp ! :wink:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •