Er Gale en bra sub for hjemmekino???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Gale en bra sub for hjemmekino???

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|118|118|359|pdetail
    er denne noe bra, erfaringer ??

Jeg har 3 stk Infinity Reference 61 i front og vil putte inn litt ekstra subbass i systemet...hva anbefaler dere som beste subwooferkjøp under 3000.- med en aktiv forsterker??? Som helst er bøkfarget da Infinityene er det(litt konefaktor), men ikke helt avgjørende seff :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for noe med litt mer krutt.
    Hva med klipsch?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hva med klipsch?
    Mmm, jeg lurer, hmm, er det ikke ganske stor prisforskjell på Gale og Klipsch? Uansett, jeg har en kamerat (som av og til er inne på forumet her) som har en Gale 3090W subwoofer, og den gjør jobben sin bra den. Det som er viktig er å finne rett plasering til den for å utnytte basspotensialet i den skikkelig. Min mening er at det er en meget bra subb til prisen. Minuset er kanskje den dypeste bassen, men den trykker bra. :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hva med klipsch?
    Mmm, jeg lurer, hmm, er det ikke ganske stor prisforskjell på Gale og Klipsch? Uansett, jeg har en kamerat (som av og til er inne på forumet her) som har en Gale 3090W subwoofer, og den gjør jobben sin bra den. Det som er viktig er å finne rett plasering til den for å utnytte basspotensialet i den skikkelig. Min mening er at det er en meget bra subb til prisen. Minuset er kanskje den dypeste bassen, men den trykker bra. :wink:
    prisforskjellen er ganske markant, ja
    At Gale har så mange positive sider, gjør den jo til ett kupp til prisen. Jeg har bare hørt gale's gulvstående, og ble ikke imponert :?
    Men en sub er kanskje "lettere" å bygge til en lav pris?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de gulvstående høytalerene til Gale er ikke så veldig imponerende nei, tenker da spesielt på bassen jeg da. Men bruker man en ok sub i tillegg så blir det ikke så verst. Og subben var jo bra den. :wink:

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en Gale 3090 subwoofer og den er grei den liksom. Ikke noe mer enn det. På veldig kjapp bass får den problemer med prompelyder i bassrefleksporten og dette er ganske irriterende. På f.eks The Rock og noen få andre filmer hører jeg det ganske ofte når jeg har høyt volum (eller om man er den som sitter nærmest subben), men på de fleste andre filmer er det ikke noe problem (selv om man sitter helt nært). På høyt volum kan andre små ulyder forekomme, og den er J***** dårlig skjermet:lol: . Jeg har greid å høre flytårnet i den en og annen gang og mobiltelefoner påvirker den også
    MEN den er jo ganske kraftig til prisen, og man kan kanskje greie å plassere den slik at man ikke hører noe "promping" fra bassrefleksporten også. Til prisen er jeg ikke sikker på om man får noe særlig bedre, men etter å ha hatt denne subwooferen i et halvt år kan jeg si at den gir mye glede til lite penger, men neste sub jeg skal ha skal være mye bedre skjermet og kanskje være en lukket subwoofer.
    Har du muligheten til å spare opp til noe dyrere og heller vente en måned eller to så vil jeg egentlig anbefale det. Men du kan jo selvfølgelig teste den selv, også opp mot andre subwoofere og helst i ditt eget kinorom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •