Nye høyttalere til stuen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til stuen.

Jeg har begynt å leke med tanken om å bytte ut mine Monitor Audio RS6 gulvhøyttalere. Litt fordi at de er litt overkill i stuen, og litt estetisk tankegang.

Har begynt å se på gode stativhøyttalere. Det er viktig at høyttalerene takler og spille på "normalt" lyttevolum uten å blir for kjedelig (flatt, udynamisk).

Jeg har begynt å se på noen løsninger, og har i og for seg hørt på noen høyttalere;

- Tannoy Prestige Autograph - Liker lydbildet og klarheten, men regner med at jeg må komplementtere med en sub da.
    - Dynaudio gulvhøyttaere (husker ikke betegnelsene).
    - Vienne Acoustic Mozard Grand (men da er det mer en oppgradering enn estetisk - og overkill vil være der).

Er det noen som har tips om gode høyttalere, eventuelt alternative løsninger? Rommet tipper jeg er 5x4 meter og er firkantet uten noe som stikker ut.

Har pr dags dato en Prmiare I21 som kilde, og en Cambridge DacMagic.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei begynnelse: Budskjett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Grei begynnelse: Budskjett?
    Tja..godt spørsmål.. setter vel en grense rundt 20-lapper, men de trenger selvfølgelig ikke å koste så mye.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er nok like mye forslag å komme med som der finnes høyttalere. Du kan gjøre gode kjøp til dem summen brukt. F.eks Audio Physic Scorpio2 som jeg har hatt selv, Definitive Technology får mye god omtale, B&W har mye flott å velge mellom, Dali, Canton Reference serien, Audiovector, Focal, Paradigim, Elac, Dynaudio, Sonus Faber, System Audio, JBL, mm... Jeg for min del gikk for Martin Logan Electromotion ESL. "Nedgraderte" fra Audio Physic Scorpio2, men fikk et mye bedre resultat i stuen. Dynaudio og System Audio er nok ikke dumme valg med tanke på elektronikk. Mye bunner nok ned til hvilke preferanser du hr, hva du ønsker å oppnå og hva du skal bruke lyden til.

Kanskje ikke mye til hjelp dette innlegget, men der er nok ikke mye du skal høre på andre heller når det gjelder slike kjøp. Du skal stole på din egen smak, ønske, kunnskap og musikkhygge. Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes både tannoy, Dynaudio og ikke minst Proac har meget gode høytallere så du bør nok ta en lytte runde, alle de spiller bra med primare. Dynaudio er de som er tyngst å drive.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pmc har også noen høyttalere i den prisklassen, så hvis du har mulighet burde du dra innom norsk audioteknikk å høre på de..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene!

Ja, det blir nok en lytterunde etter hvert. Er litt i tvil hva slags løsning jeg skal gå for. Ser for meg at resultatet blir litt forskjellig om jeg kun satser på musikk eller om jeg også går for surround.

Har oppdaget at det er alt for mye å velge mellom. Ser også at tusenlappene flyger ut av lommeboken :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •