Er Sonos Playbar noe bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Sonos Playbar noe bra?

Jeg skrev i en tidligere tråd at jeg var på utkikk etter nye høyttalere. Fikk låne System Audio Talent på Soundgarden, og selv om disse ga god lyd, så sliter jeg med logistikken rundt montering og plassering. Uansett hvilke høyttalere vi går for, så blir det en utfordring her.

Jeg så at det er kommet noe nytt på Hifi-klubben som kan være en god løsning.

Intelligent lydplanke med trådløse muligheter | Hi-Fi Klubben

Jeg har lite peiling på høyttalere og er i prosessen av å finne anmeldelser på nettet. Leser bl.a. denne Review: Sonos Playbar Wireless Speaker

Men jeg tenkte å høre med dere på Avforum. Blir Sonos soundbar generelt sett på som søppel/keiserens nye klær, eller er det noe verdi i disse? mtp på logistikk-problemene i huset vårt, så virker dette som den beste løsningen så langt, men er det noe god lyd i dette, og hva får man for pengene?

Takk for hjelpen!

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spørs jo hva du er vant til osv..

Jeg var å hørte på denne her om dagen og jeg ble imponert over lyden. Synes lyden var klar å fin til å være så små elementer og den var mye penere å se på en hva som kommer frem av bilder synes jeg.

Om en er vant til noen ok stereo høyttalere så vil en nok legge merke til at lyden er noe "innesluttet" og at lydbildet blir noe begrenset. Men det kan ha endel med rommet jeg lyttet på å gjøre.

For en slik lydplanke liker litt vegger den kan reflektere lyden på, så om det er fks et avlangt rom med vegger forholdsvis nærme på sidene så vil lyden reflektere og en kan få en slags surround effekt. Jeg registrerte ikke det når jeg lyttet.

Det som imponerte mest var bassen, jeg hadde ikke trodd den skulle klare å levere så lavt på frekvenskurven. Ved lavt/moderat volum så leverte den dyp bass som var bare helt rått ut ifra den saken der. Når en skrur opp så kuttes bort dem laveste frekvensene for å spare på elementene ved høyere volum.

Du burde ta deg en tur å høre på den saken der om du kan.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •