Lyd i flere rom fra en vanlig receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd i flere rom fra en vanlig receiver

Hei folkens,

Lurer på om dette egentlig lar seg gjøre:

Jeg bruker en Yamaha VSX-922 i stua, hvor stort sett all musikk går igjennom.
    Det er AirFoil og Spotify fra pcen som kjøres ut (AirFoil er applikasjon for trådløs overføring om noen ikke kjenner til det)
    Dette fungerer knallbra, men nå har jeg et ønske om å få en høyttaler på badet samt kjøkken som spiller musikken jeg hører på i stua. (Da slipper jeg å spille på såpass volum i stua at naboen ikke klarer å tenke)

Det må selvfølgelig være trådløst.

Er det noen som vet hva jeg evt. trenger eller kjenner til noen gode løsninger slik at jeg får denne muligheten?

ps. receiver har 2-zone men jeg orker ikke å trekke opp flere kilometer med høyttalerkabel i leiligheten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Dette er akkurat hva jeg også er ute etter.
    Jeg har en hjemmekino i kjellerstua, og skulle gjerne hatt noen høyttalere spredt rundt i huset som kunne spilt av samme musikken som går via min Yamaha Receiver.
    Som TS nevnte, så er det også en zone-2 funksjon på receivern som kan være aktuell å bruke.

Noen som har noen råd til en fungerende trådløs løsning?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sonos? Kan jo gruppere flere til å spille det samme...

Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det skal være trådløst tenker jeg det heller er enklest og droppe sone 2 tankene og heller kikke på noe ala sonos, her kan man feks sette opp en connect på nettverket og som spiller på hovedannlegget og hatt en av de mobile løsningene (play3/play5 f. Eks) på badet/kjøkken om en har en slik sonos bridge eller connect er alt de andre enhetene skulle trenge er en strømplugg.

Er mine 2 øre og forslag.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Sonos, men vet ikke om denne løser problemet helt?

Er det mulig med Sonos å spille av musikk både via mitt 5.1-anlegg (tilkoblet yamaha receiver) i kjellerstua, samtidig som den spiller musikk andre steder i huset, trådløst?

Problemet her er vel å få musikken til å gå via både yamaha-receiveren og Sonos-systemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aarnes
    Hei folkens,

Lurer på om dette egentlig lar seg gjøre:

Jeg bruker en Yamaha VSX-922 i stua, hvor stort sett all musikk går igjennom.
    Det er AirFoil og Spotify fra pcen som kjøres ut (AirFoil er applikasjon for trådløs overføring om noen ikke kjenner til det)
    Dette fungerer knallbra, men nå har jeg et ønske om å få en høyttaler på badet samt kjøkken som spiller musikken jeg hører på i stua. (Da slipper jeg å spille på såpass volum i stua at naboen ikke klarer å tenke)

Det må selvfølgelig være trådløst.

Er det noen som vet hva jeg evt. trenger eller kjenner til noen gode løsninger slik at jeg får denne muligheten?

ps. receiver har 2-zone men jeg orker ikke å trekke opp flere kilometer med høyttalerkabel i leiligheten
    Hva med sepparate anlegg og en apple TV boks i hvert rom for å streame til?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naits

Er det mulig med Sonos å spille av musikk både via mitt 5.1-anlegg (tilkoblet yamaha receiver) i kjellerstua, samtidig som den spiller musikk andre steder i huset, trådløst?

Problemet her er vel å få musikken til å gå via både yamaha-receiveren og Sonos-systemet?
    Det og mer skulle jeg mene

Jeg har kobla en Sonos connect via optiskt kabel på min Pioneer og den spiller musikk i stua på stor annlegget (bruker optiskt kabel så receivern står for DAC), connecten er avspillings enhet og styres via mobil appen (som er en av de beste kontroll appene jeg har verdt borti) Sonos har innebygd avspiller for alt fra nettverks lagra filer til spotify (jeg trenger ikke slå på pc'en for og bruke spotify eller net-radio).

Om jeg f.eks kjøper en play5 eller play3 så vil min Sonos Connect sette seg opp et trådløst "Sonos nettverk" (separat fra vanlig wifi) og alt jeg da vil trenge og koble i play enheten er strøm, alt kan jeg da styre fra mobilen som med moder annlegget, og selve kontroll softwaren lister opp hver enkelt sonos avspiller som en egen sone.
    Disse sonene kan spille helt separat for hverandre eller grupperes og synkroniseres for spille av samme kilden, du trenger faktisk ikke slå på hovedannlegget i det hele tatt for og bruke de andre sonos avspillerne så lenge Connect enheten har strøm og nettverks kabel (eller du har en sonos bridge) med mindre du vil spille av på hovedannlegget samtidig så klart

Om det er andre kilder som skal sendes rundt f.eks som film\tv etc så er det kanskje et litt annerledes problem, men for radio og musikk så syns jeg sonos var forbløffende greit

Men og gjøre sone2 funksjoner fra receiver trådløst tror jeg hadde verdt vanskelig, da måtte man vel hatt en dings fra sone 2 pre-ut ifra receiver som konverterer dette signalet trådløst, også hatt aktive eller full blåste stereo annlegg i andre enden.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naits

Ja det går fint. Du kan spille av det samme, eller sende noe annet til sone 2.

Denne videoen jeg har laget forklarer det veldig fint

[YOUTUBE]V9gaJR9kIFg[/YOUTUBE]
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt