Dali Fazon eller System Audio Talent?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Fazon eller System Audio Talent?

Hei

Er interessert i å få noen små nye høyttalere til stuen. Har forhørt meg litt rundt, og er blitt anbefalt SA talent.

Jeg sjekket også HIfiklubben, og så at at Dali Fazon kunne være aktuelle.

DALI FAZON SAT Høyttalere | Hi-Fi Klubben

System Audio Talent Vegghøyttaler - Hvit

Er det noen her som kunne gitt meg en anbefaling? Skal brukes mest til TV, film og musikk. Ser for det meste drama. Lite gutte-action, sci-fi og fantasy som med storslåtte effekter som krever mye bombast i høyttalerne.

Bor også vegg i vegg med naboen, så trenger ikke noe som gir kjempemasse lyd, men god kvalitet på tale og musikk er viktig. Stuen er forholdsvis liten. Noen råd?

Takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangle Color Bookshelf Hvit

Ta med deg et par slike i vurderingen din også. Har et par hjemme nå til test. Flott mellomtone med godt attack, hurtig og engasjerende spillestil. Mine går muligens på brukten eller i retur, trenger litt større lyd en dette.

Minuset med slike høyttalere du ser på er at sub så si er et must for å få en helhet over det hele.

Skal du ikke ha sub vil jeg anbefale å gå fra satelitter over i de minste bokhyllehøyttalerne i 5-7000,- klassen.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali

Har selv disse. De tåler masse og spiller veldig pent. Ser utrolig bra ut og du kan stille de mot lyttepososjon med veggfeste...

Du må selvfølgelig ha sub til begge disse

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAene har jeg hørt, spillte veldig morro, dynamikk og relativt høyt nivå, med skikkelig kvalitetslyd kanskje dra med inn jamoene som er på avshop og? virker morro de og!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig god erfaring med monitor audio apex.

Hvis du har råd til å spandere på deg to stk apex a40, vil nok dette banke det meste annet som finnes til en ok pris.
    A40 | Apex | Monitor Audio

Bakdelen er prisen da. Du må nok regne med å måtte ut med hvertfall 5000-6000 per høytaler.

Til gjengjeld spiller disse langt mer detaljert og dynamisk enn de andre høytalerene som er foreslått her inne.
    Men selvfølgelig må de også parres med en sub for å få best mulig opplevelse.

A10 kan jo også være et alternativ hvis du synes A40 blir litt store.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også i samme bås. Startet først med å høre på Cambridge Minx. Det ble altfor tynt.

Gikk så over til B&W M1 som jeg synes låt ganske så greit. Kunne tenkt meg å høre på Dali sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-1 er tingen for de som ønsker fin mellomtone, men ellers innesluttet, laidback og dørgelig kjedelig klang. Mine sto vel 2-3 dager før det bar på hodet ut døra igjen. Men det er jo smak og behag.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    M-1 er tingen for de som ønsker fin mellomtone, men ellers innesluttet, laidback og dørgelig kjedelig klang. Mine sto vel 2-3 dager før det bar på hodet ut døra igjen. Men det er jo smak og behag.
    Ok. skjønner. Fikk bare hørt disse sist gang jeg var innom. Er Daliene et godt steg opp da? Ikke meningen å ta over tråden

For min del blir det 2.1 oppsett med høyttalere på veggen plasser i en høyde over to dører.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Ok. skjønner. Fikk bare hørt disse sist gang jeg var innom. Er Daliene et godt steg opp da? Ikke meningen å ta over tråden

For min del blir det 2.1 oppsett med høyttalere på veggen plasser i en høyde over to dører.
    Vurderte daliene også når jeg skulle prøve meg på et sat / sub oppsett en gang. Selger sa steget opp til dali ikke var direkte verdt det. Jeg lyttet ikke til daliene. Fikk ikke til et slikt system heller, stort hull i midten av lydbildet og alt for grov bunn for min del. Gadd ikke jobbe spesielt mye med det heller da jeg følte jeg ikke kom så lankt, og plasserings alternativer på sub var også begrenset da dette ikke ble WAF godkjent.

Skulle jeg selv hatt noe slikt igjen ville jeg sett på ørlite større bokser en de helt minste satelittene (beror jo på hva plass man har da) System Audio Aura 1 f,eks og lignende micro bokhyllehøyttalere tror jeg vil gi et bedre resultat.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Skulle jeg selv hatt noe slikt igjen ville jeg sett på ørlite større bokser en de helt minste satelittene (beror jo på hva plass man har da) System Audio Aura 1 f,eks og lignende micro bokhyllehøyttalere tror jeg vil gi et bedre resultat.
    TS skriver at kvalitet på tale og musikk er viktig og da ville jeg helt klart følge rådet til Quisten. Jeg har selv 3 Fazon lcr og de har ok lyd men jeg hadde forventet mer til prisen og det blir ganske spinkelt på musikk. Dette er og et av minusene de trekker frem i testen av Fazon lcr i WATT fra november. Så du bør ikke forvente mer av Fazon Sat heller. Jeg har brukt mine siden i sommer og sparer nå til Mentor lcr/ Mentor 1 i troen på å få lyden jeg ønsker og savner. Det kommer selvsagt an på kravene du stiller men dette er min opplevelse. Lykke til med valget:-D

Renè

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •