Statisk lyd i frontene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Statisk lyd i frontene

Hei!

Har et problem når jeg kobler til PC på anlegget. Det kommer en statisk lyd ut av frontene og den blir varende helt til jeg kobler den fra igjen. Når den er tilkoblet står den på høyre side av racket, rett til siden for center. Strømkabelen til pc ligger på venstresiden og da over masse av de andre kablene.

Er det noe med plassering av pc eller strømkabel? Eller andre forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kobler du på med? USB? Phonokabel? I forsterker? Dac?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olekris
    Hva kobler du på med? USB? Phonokabel? I forsterker? Dac?
    jeg kobler med hdmi, reciever -> pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du trådløs mus og tastatur på pc'en? Jeg opplevde det samme hos meg, og egen usbkabel med mottakeren for dette vekk fra andre ting gjorde støyen noe bedre. Helt støyfritt ble det dog ikke før jeg fikk strømadapter og ledninger til pc'en unna alt annet syæsj.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atlehaav
    Bruker du trådløs mus og tastatur på pc'en? Jeg opplevde det samme hos meg, og egen usbkabel med mottakeren for dette vekk fra andre ting gjorde støyen noe bedre. Helt støyfritt ble det dog ikke før jeg fikk strømadapter og ledninger til pc'en unna alt annet syæsj.
    bruker trådløs mus ja. men ikke noe annet stæsj. skal se om det blir bedre hvis jeg bruker hdmi inngangen i fronten på receiveren. da får jeg jo både data og strømkabelen på en annen plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du ser film da? Hva med å kjøre hdmi til tv, og lyd derfra til reciever via optisk/coax?

Hvis ikke går det an å streame musikken via Airplay fra pc, så slipper du kabler all together.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skill kabler og adaptere og gi de litt luft. Prøv å rute hdmi-kabel utenom strømadaptere. Strekk kabler ut i lengden, og legg de i lange lengder som mulig istedenfor og tvinne sammen/kveile tett. Har erfaring av at kabelrot kan lage forstyrrelser når høyttalere har høy følsomhet og forsterker har høy gain.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olekris
    Antar du ser film da? Hva med å kjøre hdmi til tv, og lyd derfra til reciever via optisk/coax?

Hvis ikke går det an å streame musikken via Airplay fra pc, så slipper du kabler all together.
    ja jeg snakker om film da. har ikke forsøkt dette siden jeg for øyeblikket ikke har optisk/coax kabel.

musikk streamer jeg allerede via airplay eller så spille jeg rett av via spotify som er innebygget i receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Skill kabler og adaptere og gi de litt luft. Prøv å rute hdmi-kabel utenom strømadaptere. Strekk kabler ut i lengden, og legg de i lange lengder som mulig istedenfor og tvinne sammen/kveile tett. Har erfaring av at kabelrot kan lage forstyrrelser når høyttalere har høy følsomhet og forsterker har høy gain.
    skal prøve dette ved å koble hdmi i front av receiver å dra strømmen til pc fra en veggkontakt som er noen meter unna anlegget idag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg forsøkt med å bruke hdmi inngangen i front av receiver. med dataen sin strømkabel ganske godt utstrakt og langt ifra andre kabler. men ingen forskjell. det samme problemet hadde jeg på den forrige receiveren min også, men da fikk jeg ikke bilde engang. men det gjaldt KUN den pc jeg har nå. den jeg hadde før funket fint med lyd og bilde. så lurer på om problemet ligger i hdmi utgangen på pc. hmmm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •