Tannoy V1 eller Boston A25 erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy V1 eller Boston A25 erfaringer?

Hei!

Er ute etter et par høyttaler som er små men gir fra seg ett fyldig lydbilde til å ha på stuen.

Har kommet fram til enten Tannoy Mercury V1 eller Boston Acoustics A 25 etter å ha lest testen hos Lyd & Bilde( 6 rimelige kompakthøyttalere | Lyd & Bilde )

Men der stopper det helt opp, klarer ikke å bestemme meg så lurer på om noen har noen erfaringer og dele med meg så valget kanskje blir litt lettere

Har en Onkyo TX-nr609 reciver som jeg kommer til å kjøre dem med.

Takker for alle svar

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min mening: Tannoy uten tvil! hadde disse på min gamle 609 den gangen jeg lånte dem en ukes tid. spilte HELT sykt til pris og størrelse, god bassfylde og bra lydbilde, så anbefaler deg er par av de :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Er det slik at en absolutt burde ha en sub som kan hjelpe til, eller greier de seg bra alene?
    Tenke litt på at om den lille ekstra bassen i Boston gjør at jeg klarer meg uten en ekstra sub så er det en fordel( med tanke på min samboer som ikke er glad i høyttalere :roll: ).

i følge testen til lyd og bilde synest jeg det virker som dem skriver lydbildet til Tannoy er bedre, men det lille ekstra trykket i Boston gjør at dem stikker av med seieren? Noen andre som har lest den og har samme oppfatning?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går opp litt så er Boston A26 hakket bedre enn A25 (2995,- mot 2495,-).
    Boston Acoustics A26 review from the experts at whathifi.com

Hvis du har budsjett til det så anbefales B&W DM685 av egen erfaring. Hvis du skal ha en bitteliten sub så fungerer REL T5 glimrende til formålet. :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den REL 5T sub'en var utrolig myk for øyet! Den skal jeg nåkk klare å få presset inn på stuen! :grin:

budsjett mitt for øyeblikket er ganske stramt desverre, så selv om dem B&W høyttalerene frister så må jeg vell bare styre unna :roll:

Men har kommet til det jeg holder en liten knapp på Tannoy sine, så får jeg heller kjøpe noe annet om det skulle slå heilt feil

Noen som har en mening om hvor mye effekt jeg burde ha til å drive dem med? Tenke på å selge min reciver og kjøpe en rein stereoforsterker

Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Tannoyene og er KJEMPEfornøyd med de! Til og med min absolutt-ikkje-hifi-interesserte forlovede syns de er pene og gir fin lyd!

Har de i en leilighet i blokk så store høyttalere var ikke noe alternativ for meg heller og de gir meg alt jeg vil ha fra stativhøyttalere!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz 10.16 på brukten er en enormt billig subwoofer som gir mye i fra seg (ved rett plassering).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da bestemt meg for at det blir Tannoy'ene etter som det bare er gode tilbakemeldinger og tester å finne!

Det kommer til å bli brukt til musikk og film, hvilken av de nevnte sub'ene tror dere vil fungere best til både musikk og film?

Janajon ; Hvordan fungerer din B&W ASW600 ? Bruker du din Onkyo eller din NAD til å drive dine tannoy's ?

Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myr
    Har da bestemt meg for at det blir Tannoy'ene etter som det bare er gode tilbakemeldinger og tester å finne!

Det kommer til å bli brukt til musikk og film, hvilken av de nevnte sub'ene tror dere vil fungere best til både musikk og film?

Janajon ; Hvordan fungerer din B&W ASW600 ? Bruker du din Onkyo eller din NAD til å drive dine tannoy's ?
    ASW600 fungerer aldeles utmerket. Gir meg den tyngden eg vil ha i bunn.. og siden jeg fikk for den 1250 kr når jeg kjøpte den i 2010 så er jeg kjempefornøyd

Akkurat nå så står NAD'n som effekt hos meg.. Trenger det ikke men det var slik det koblet opp når jeg kjøpte Tannoyene og det fungerer helt kanon.
    Har også kjørt de på kun Onkyoen for testing et par uker og det gikk helt fint

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en grei pris du fikk den for!

Høres bra ut, får vell mine høyttalere på lørdag så gleder meg til å teste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •