SA Exact som frontrekke ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA Exact som frontrekke ?

Hei.

Ser soundgarden har tilbud denne helgen på System Audio Exact til kr 3999.

Hvordan er denne høyttaleren,er den dugende som fronter ?

Har egentlig tenkt å ha meg Dali mentor LCR,men må si det fristet litt dette tilbudet :-)

Skal forresten kombineres med Denon AVR-4520.

Takker så mye for evnt tips og innspill :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tatt disse fremfor Mentor LCR.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar ganilsen :-)

Men flott om du har litt utfyllende grunn for hvorfor du heller ville gått for SA :wink:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Mentor LCR, men har god kjennskap til Mentor-serien generelt. Disse er gode og jeg antar at LCR følger i samme fotspor.

SA generelt har mye av samme spillestil som Dali. Exact har jeg hatt selv og den er oppløst og flott. Exact kan nok oppleves som litt roligere i toppen enn tilsvarende Mentor, men den er likevel frisk og fin i lyden. Jeg sitter også med en følse av at Exact krever en del av forsterkeren for å yte optimalt.

Til slutt koker det ned til at Exact har 2stk 5" og Mentor LCR har 1stk 5". Siden kvaliteten på begge er tilsvarenede ville jeg valgt den med størst kapasitet, altså Exact. Til prisen (4k) er den et godt kjøp etter min mening.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    supert,er nettopp det ang en litt skarp topp på dali generelt,som har gjort at jeg har holdt litt igjen med et kjøp av mentor.
    Er nå et skritt nærmere SA,takker for utfyllende svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av ViewMasteer
    supert,er nettopp det ang en litt skarp topp på dali generelt,som har gjort at jeg har holdt litt igjen med et kjøp av mentor.
    Er nå et skritt nærmere SA,takker for utfyllende svar
    Jeg har selv SA Exact frontrekke. Kjører i dag Pioneer LX76 på dem, men vurderer å bytte over til Marantz SR7007 (kvaliteten i musikk forbedres betraktelig i mine ører). Burde sånn sett fungere godt med Denon også siden det er mye av det samme som Marantz.
    Er i hvert fall strålende fornøyd med oppsettet. Kjører riktignok en Velodyne SPL800 sub i tillegg, men trenger i utgangspunktet ikke denne på musikk. Vurderer dog å bytte til SPL1000ultra etterhvert, men forsterker først :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Jeg har selv SA Exact frontrekke. Kjører i dag Pioneer LX76 på dem, men vurderer å bytte over til Marantz SR7007 (kvaliteten i musikk forbedres betraktelig i mine ører). Burde sånn sett fungere godt med Denon også siden det er mye av det samme som Marantz.
    Er i hvert fall strålende fornøyd med oppsettet. Kjører riktignok en Velodyne SPL800 sub i tillegg, men trenger i utgangspunktet ikke denne på musikk. Vurderer dog å bytte til SPL1000ultra etterhvert, men forsterker først :wink:
    Takker Ro0oG for ditt svar,nå har du nettopp bidratt til at jeg like så godt bestilte 5 stk Exact :wink:

Nå er jeg spent hvordan disse kommer til å løfte kvaliteten kontra mine nåværende jbl L820.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg står i samme situasjon som deg og har egentlig bestemt meg for Mentor lcr men sliter med tinitus og ønsker ikke "skarp topp". Har du fått Exact i hus og gjort deg noen tanker om hvordan de er i forhold til Mentor lcr?

Renè

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på hvordan den gikk med exactene. HEr du fornøyd med sluttresultatet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •